Повага до себе та інших людей - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Повага до себе та інших людей

Антонюк Наталія Іванівна
вчитель початкових класів
Жашківської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ст. №3 ім. І.М. Ляшенка
Жашківської райдержадміністрації
Черкаської області


Урок 27. 1 клас
Тема: Повага до себе та інших людей
Мета: Формувати терпиме ставлення до інших людей, їх звичок, поглядів; розвивати толерантне ставлення до людей, готовність допомагати іншим та вміти приймати допомогу від інших.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
• Пояснити термін «толерантність»;
• пояснити, як ставитися до інших людей;
• підтримувати доброзичливі стосунки з однокласниками.
Обладнання і матеріали:
• Прислів’я для роботи в групах;
• плакат: «Якщо хочеш, щоб з тобою поводилися добре, поводься з іншими так само»;
• квітка настрою, картки із зображенням настрою для кожного учня.
Що підготувати заздалегідь
• Разом з батьками підібрати прислів’я про дружбу.
Орієнтовний план тренінгу
Стартові завдання 4 хв.
Інформаційне повідомлення 4 хв.
Інсценізація 6 хв.
Руханка 3 хв.
Робота в групах 5 хв.
Корисні поради 4 хв.
Практична робота 5 хв.
Підсумкове завдання 4 хв.
Організаційний момент
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
Доброго ранку! Доброго дня!
Доброго вчора, сьогодні, щодня!
Хай не псується годинник на вежі,
Хай буде все на землі, як належить:
Сонце – як сонце, літо – як літо,
Дощик – як дощик, діти – як діти.
Миру бажаємо кожній родині,
Щастя, здоров’я – кожній дитині.
Робота краще виконується, коли в людини гарний настрій, то ж посміхніться один одному. Я хочу знати який настрій у моєї команди, виберіть і покажіть одне з трьох зображень. Помістимо зображення на нашу квіточку настрою.



Працювати нема настрою



Хочу працювати



Попрацюємо побачимо
Інформаційне повідомлення (з’ясувати значення слова «толерантність»)
- Ви, напевно, чули таке прислів’я. «Якщо хочеш, щоб з тобою поводилися добре, поводься з іншими так само».
- Як ви розумієте це прислів’я?
- У чому секрет цих стосунків? (Не робити стосовно інших те, чого не дозволив би стосовно себе.)
- Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як ставитися до людей, їх звичок, поглядів, як допомагати іншим та вміти приймати допомогу від них. Це означає вести себе толерантно.
Інсценізація (вчити поважати старших та допомагати людям)
Читання й обговорення оповідання В. Осеєвої «Просто бабуся».
- Послухайте оповідання і скажіть, чому воно так називається.
- Як би ви вчинили в такій ситуації?
По вулиці йшли хлопчик і дівчинка. А попереду них йшла старенька бабуся! Було дуже слизько. Старенька посковзнулася і впала.
- Потримай мої книжки! – крикнув хлопчик, передав дівчинці свою сумку і кинувся на допомогу старенькій. Коли він повернувся, дівчинка запитала його:
- Це твоя бабуся?
- Ні, - відповів хлопчик.
- Мама? – здивувалася подружка.
- Ні.
- Ну, тітка? Чи знайома?
- Та ні ж, ні! – відповів хлопчик. – це просто бабуся.
Інсценізація оповідання
- Як би вчинила дівчинка ,якби вона була одна і побачила стареньку бабусю? (Діти пропонують свої варіанти розвитку події.)
• Розігрування ситуації, в якій хлопчик і дівчинка разом допомагають старенькій бабусі.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Запропонувати вивчити вірш і виконати рухи.
Станьмо, діти, в дружнє коло.
Як багато нас довкола.
Дружно сіли, дружно встали,
Покружились, пострибали.
Ти мій друг і я твій друг.
Скільки посмішок навкруг!
Робота в групах (вчити поважати себе та інших людей)
Об’єднати дітей в групи по 5 учнів.
Запропонувати пояснити зміст прислів’я
• Сварка до добра не приводить.
• Бійкою правий не будеш.
• Принижуючи інших, сам принижуєшся.
• Не смійся з іншою, щоб тобі не було того.
Корисні поради (формувати корисні звички)
Гра «Так» чи «Ні»
• На вулиці намагаюсь не привертати уваги перехожих своїм неохайним виглядом або гамірливою та задирливою поведінкою.
• У магазині дотримуюсь правил черги та чемного поводження.
• У транспорті пам’ятаю про старих і молодих, намагаюся виявити свою увагу до них.
• У театрі, бібліотеці, музеї дотримуюсь тиші, поважаю увагу оточуючих до вистави, книг, творів мистецтва.
Практична робота (навчити поважати інших людей)
Об’єднати дітей у пари. Кожна пара отримує картку з завданням розіграти ситуацію.
• Маленький братик сумує, а ти…
• У сестрички не виходить задачка, а ти…
• Ти сидиш в автобусі, а в цей час заходить дідусь, а ти…
• Однокласник впав у калюжу, а ти…
• Хтось ненароком став тобі на ногу, а ти…
Діти мають продемонструвати культуру поведінки.
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Пригадати прислів’я про дружбу
(Без вірного друга велика туга.
Людина без друзів, що дерево без коріння.
Нема друга – шукай, а знайшов – бережи.
Де дружніші, там сильніші.
Гостре словечко коле сердечко.
Лагідне слово залізні двері відчиняє.)
2. Запропонувати дітям стати в коло. В центр кола виходить по черзі один учень – він має промовити таку фразу, яка буде приємною для всіх.
Наприклад: «Я люблю своїх однокласників», «Ми сьогодні дуже добре попрацювали», «Я бажаю вам щастя» і т.п.

Категорія: Уроки | Додав: dsn641 (11.09.2016) | Автор: Антонюк Наталія Іванівна E
Переглядів: 289 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!