Основні складові комп’ютера. Початкові навички роботи з комп’ютером - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Основні складові комп’ютера. Початкові навички роботи з комп’ютером
Тема. Підсумковий урок з теми «Основні складові комп’ютера.Початкові навички роботи з комп’ютером»
Мета.Узагальнити та перевірити знання учнів з теми, сприяти застосуванню теоретичного матеріалу,виховувати вміння звертатися до свого досвіду; розвивати творчу активність, пізнавальні інтереси учнів;подальше формування навичок введення та редагування тексту.
Обладнання. Підручник, робочий зошит, комп’ютер.
Тип уроку.Повторення та перевірки знань, умінь,навичок.
Компетенції учнів на уроці.
Основні поняття.
Кнопка Power;Робочий стіл; вказівник; текстовий редактор; програма Блокнот; текстовий курсор; клавіші Shift,Enter,Пробіл, Забій.
Основні знання.
Послідовність дій при ввімкненні та вимкненні комп’ютера; призначення вказівника на екрані комп’ютера; призначення текстового курсора; призначення клавіш керування курсором, Пробіл,Забій,Shift,Enter;дії при введенні великої літери та знаків пунктуації;клавіатурна комбінація для зміни мови введення.
Основні вміння.
Вмикати комп’ютер;використовувати значки для запуску програм є Робочого стола;вводити текст за допомогою клавіатури;переміщувати текстовий курсор у тексті;виправляти помилки.

Хід уроку

1.Організація класу (2хв)
Пролунав і стих дзвінок.
Починається урок.
Всі за парти тихо всілись
І на мене подивились.
- На уроці ми будемо працювати під девізом, який треба скласти з розсипаних слів.
знати, навчати, Добре,того,хто, хоче, все.
( Добре того навчати, хто хоче все знати.)

2.Актуалізація знань. Мотивація навчальної діяльності (5 хв)
1. Гра «Хто більше»
Учні по черзі пригадують правила поведінки в комп’ютерному класі.
Правило №1
Починай роботу з комп’ютером лише з дозволу вчителя.
Правило №2
Працюй за комп’ютером чистими та сухими руками.
Правило №3
Не їж і не пий,коли працюєш з комп’ютером.
Правило №4
Спину тримай рівно.
Правило №5
Відстань від очей до екрану монітора повинна відповідати довжині витягнутої руки.

2. Відгадайте загадки
Що за диво – агрегат?
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (Ком’пютер)

Як солдати на парад,
Стали клавіші у ряд.
Як всіх їх назвати?
Можете сказати? (Клавіатура)
Далі гарного екрану
Він ніколи не біжить,
То кружляє у таночку,
То тихесенько сидить.
Ви підказки не чекайте.
Хто такий? Мерщій вгадайте! (Мишка)
Компютер, клавіатура, мишка- ключові слова сьогоднішнього уроку.

3. Оголошення теми і мети уроку (1хв)
Ми з вами вже три місяці вивчаємо новий та цікавий предмет- «Сходинки до інформатики» і сьогодні на уроці перевіримо, що вже знаємо, що вміємо.Головними помічниками в роботі з комп’ютером стануть клавіатура і мишка.Але перед випробуваннями я пропоную вам цікаві вправи для кмітливих і допитливих.

4. Перевірка знань і навичок учнів (9 хв)
Вправа №1 Зайве в рядочку знайдіть і свій вибір доведіть.
- Знайдіть «зайву» букву: А, Є, Ж, О, У.
- Знайдіть «зайве» слово: клавіатура, мишка, мікрофон,монітор.
- Знайдіть «зайве» число: 36, 45, 81, 72, 53.

Вправа №2 На числа поглядай - зручний спосіб вибирай.

Обчисли зручним способом:
10+20+30+40+50+60+70+80+90 (450)

Вправа№3
Цифри я зашифрувала.
Кожну знаком зображала.
Щоб цей приклад розв’язати,
Треба всі розширувати.
! № % : ?
1 3 5 6 7


%+№ = ?-: = :+% =
?+! = %-! = ?-! =

Вправа№4 Склад добавляй, слово відгадай
Я сильний вітер, що дерева гне.
Склад «ки» допишите в кінці,
Солодкі вийдуть корінці.
Вправа№5 Читай, слова розділяй
Важковнавчаннілегковбою.

5. Музична фізкультхвилинка (1хв)
Атепер у нас розминка,
Чекає нас фізкультхвилинка.

6. Робота з підручником с.40- 43 (5хв)
А зараз заглянемо на сторінки підручника до нашого друга Данилка і подивимось, що там сьогодні відбувається.
Вчитель разом з учнями переглядає комікси (§12 підручника)
Та пропонує спочатку самостійно відповісти на запитання,які тато задає Данилку.
Інсценізація. До класу заходить тато учня класу.
Діти відповідають на його запитання.
Правильна відповідь супроводжується веселим дзвіночком. На дошці з’являються сніжинки.

Запитання:
1. Як увімкнути комп’ютер? (Кнопка Power)
2. А яка програма допомагає вводити і змінювати текст? (Текстовий редактор)
3. Як відкрити цю програму? ( Знайти значок цієї програми,навести на нього вказівник і двічі клацнути лівою кнопкою миші)
4. А як ввести потрібну мову?( Клавіші Shift,Ctrl) Або …
5. Для того щоб ввести велику літеру або символ з верхньої частини клавіші треба…?(Утримувати клавішу Shift)
6. Щоб відкрити новий рядок треба натиснути клавішу…?(Enter)

7.Закріплення практичних навичок.(15 хв)
Новорічні чудеса починаються з написання листа до Діда Мороза. Його обов’язково потрібно написати, бо якже добрий дідусь дізнається про вашу заповітну мрію?

Практична робота
1. Робота з клавіатурним тренажером «Кіт- риболов»
2. Робота з текстовим редактором. Написання листа Діду Морозу.

Дорогий Діду Морозе!
Пише тобі ... . Мені 7 років. Я дуже тебе чекаю. Прошу тебе, Дідусю, подаруй моєму народові щастя і радість.
З повагою …

Звернути увагу: перед знаками пунктуації не повинно бути проміжків.

8.Хвилинка релаксації (1хв)
Оченята роблять вправи:
Вліво, вправо, вліво, вправо.
Потім вгору, потім вниз і на мене подивись.

9.Перевірка набутих знань по темі.(2хв)
Самостійна робота. Тестування
1.Клавіатура, монітар, мишка- пристрої для…
а) введення інформації.
б) пристрої для виведення інформації.
2.Для написання текстів потрібно мати програму:
а) графічний редактор.
б) текстовий редактор.
3.Для введення великої літери потрібно утримувати клавішу:
а) Enter;
б) Shift.
4.Як називається найдовша клавіша на клавіатурі?
а) Пробіл.
б) Забій.
5.Професія людини і комп’ютерна програма.
а) Програміст.
б) Редактор.
6. Комп’ютер – це пристрій:
а) для ігр.
б) для обробки інформації.

10. Підсумок уроку (2хв)
Я тепер знаю…
Я тепер вмію…
Я тепер ціную...
Категорія: Уроки | Додав: ЖЕНЯ4002 (15.01.2014)
Переглядів: 1732 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!