Тема: Ознайомлення з теплою групою кольорів, практичне завдання «Їжачок-хитрячок».
Мета: Удосконалювати навички роботи фарбами, пензлем, застосовуючи палітру та інше обладнання. Вчити дітей використовувати вправи на утворення потрібного кольору змішуванням фарб. Розширювати поняття про теплі і холодні кольори. Малювати листя дерев різних порід. Розвивати навички кольорового вирішення малюнка. Виховувати любов до природи, відчуття прекрасного.
Обладнання: Таблиця, малюнки дітей, листочки з різних порід дерев, диск з матеріалом «Теплі кольори».
Інструменти та матеріали: Альбом, пензель, гуашеві фарби.
Хід уроку
І.Організаційна частина.
ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.
1. Вступна бесіда.
- Сьогодні ми розділимо кольори веселки на дві частини. Одні ті, що нагадують вогонь і сонце віднесемо до теплих кольорів, а ті, які нагадують воду – до холодних. Давайте переглянемо пояснення до уроку.
2. Перегляд диску з матеріалом «Теплі кольори».
3. Гра «Як дерево згубило листок».
- Отже, з’ясувавши, щодо теплих кольорів ми відносимо: жовтий,
помаранчевий, червоний, ми намалюємо сьогоднішню композицію виключно цими кольорами. А що будемо малювати ви зараз здогадаєтесь (декларування вірша К.Перелісної)
В парках і садочках
На доріжки й трави
Падають листочки
Буро-золотаві.
Де не глянь навколо
Килим кольористий
Віти напівголі
І небо синє, чисте.
Метушні немає,
Тиша й прохолода –
Осінь золотава
Тихо – ніжно ходить.
- Здогадались? Ми малюватимемо осіннє листя.
- А тепер я буду показувати вам листя, а ви будете називати мені дерево, з якого цей листок.
III. Пояснення вчителя.
-- Ще тепло на вулиці, але листя повільно кружляє між деревами і падає на землю. У осінньому листі порпається їжачок. Художник дав завдання принести для букета листя тільки теплих кольорів. А які ж вони теплі? Тепло – це сонце, тепло – це вогонь, міркував їжачок, отже оранжевий, червоний, жовтий – теплі кольори. Таких листочків дуже багато. Прошуршав їжачок по стежинках і назбирав жовтих липових листочків, червоних, бордових, багряних кленових листочків, коричнювато-охрових, березових . Безліч краси на колючках. Маленький їжачок рухавcя стежкою і нагадував тепле і яскраве багаття.
1. Перегляд демонстраційної таблиці.
- До нас на урок завітав їжачок. Він приніс листя. А ще на його голочках яблука і груші, таким чином їжачок чистить голки від шкідників. Давайте спробуємо намалювати декілька листочків теплими кольорами. Березовий – схожий на сердечко, дубовий – на маленьке деревце, кленовий – гострий і клинчастий.
IV. Фізкультхвилинка.
V. Виконання робіт учнями.
VI. Підсумок уроку.
1. Які кольори ми відносимо до теплих?
2. Перегляд та демонстрація дитячих робіт.
|