Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Переставна властивість дії множення. Розв'язування нерівностей. Складені задачі, що включають знаходження невідомого компоненту
Тема. Переставна властивість дії множення. Розв'язування нерівностей. Складені задачі, що включають знаходження невідомого компоненту
Мета: Ознайомити учнів з переставною властивістю дії множення та організувати підсумкову рефлексію за темою «Вирази, рівності та нерівності; буквені й числові вирази»; закріпити вміння розв'язувати задачі, що включають знаходження невідомого компонента; розвивати увагу, уяву, пам'ять, образне та логічне мислення, мовлення, формувати контрольно-оцінні навички учнів, сприяти розвитку самоповаги через досягнення школярів у навчанні; виховувати культуру спілкування та співпраці.

Хід уроку

І. Актуалізація знань,умінь,навичок.
Девіз уроку:

Видумуй, пробуй, твори.
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!

ІІ. Мотивація учбової діяльності.
- Яка зараз пора року? (Зима) - Яке улюблене зимове свято чекають всі люди? (Новий рік).
- Сьогодні на уроці ми будемо розглядати переставну властивість дії множення, розв'язувати нерівності і задачі, готуватися до зустрічі Нового року, а також прикрасимо новорічну ялинку. У нас є багато іграшок для ялинки. Ми будемо брати по одній і прикрашатимемо ялинку ними.( За кожне виконане завдання ялинка прикрашається іграшкою).

ІІІ. Робота по темі.
1. Каліграфічна хвилинка .

10 - У цей день православні вшановують пам'ять святого Романа Антіохійського, який мав дар зцілення тілесних недуг і жив у затворі. Єдиним вказівником погоди для наших пращурів був заєць. Якщо шкіра зайця була вкрита плямами, зима буде м'якою. У цей час у лосів відпадають старі роги. А риба залягає у зимувальні ями, на дно.
2. Усний рахунок:
1) Задачі –жарти:
- На груші росло 50 груш,а на вербі – на 15 менше. Скільки груш росло на вербі?
- В вагоні їхало 81 чоловік, на зупинці вийшло - 9, зайшло – 9. Збільшилась чи зменшилась кількість пасажирів?(Ні).
- Незнайко побачив, що мама варила борщ у дволітровій каструлі 1 годину. Він вирішив, що для приготування борщу в літровій каструлі треба 60 хвилин.
Чи правильно він вирішив? (Так).
- Кавун важить 4 кг і ще стільки ж. Скільки важить половина кавуна? (4 кг)
3) Обчислити:
- Є числа 9 і 4. Яка арифметична дія нам дасть більший результат? Менший результат?
- Скільки дев’яток міститься в числі 63?
- Назвіть більший результат: 8х7 чи 9х6 ?
- До суми трьох дев’яток додайте дві дев’ятки. Як швидше обчислити?
- Невідоме число зменшили у 7 разів і отримали 9. Назвіть невідоме число.
3. Робота в парах. Взаємоперевірка
1) Х*7=42 Х:8=9 Х+5=39 Х-16=23 35:Х=7 42-Х=15
2) Гра «Приготуй салат»
- До Нового року мама готує святковий стіл. Давайте їй допоможемо. На малюнку овочі та фрукти. Біля них – приклади. Ви повинні розкласти їх на дві тарілки: салат овочевий і салат фруктовий та розв'язати приклади.
Груша    суниця    морква    вишня    помідор
  4*9         36:6         25:5         7*9          49:7

огірок    банан    яблуко    малина
 48:8       36:4        8*8          12:6

ІІІ. Робота по темі.
1. Що потрібно поміняти,
Щоб хутчіш порахувати?

26 + 32 + 28 + 14        56 + 25 + 14 + 5
15 + 49 + 15 + 21        28 + 14 + 42 + 6 + 10
2. Пояснення нового матеріалу.
Постановка проблеми.

На дошці запис : 7 х 2 х 3 = 42
- Перевірте, чи правильно розв’язаний приклад?
- Чому не можете?
- Що будемо робити? Треба шукати новий спосіб. Значить, зараз прямо на уроці ми можемо зробити власне відкриття! Який вихід пропонуєте?
3. Висновок,с. 67.
4. Первинне закріплення.

- Скористаємось переставним законом множення, обчислюючи значення виразів № 452 :
І стовпчик - біля дошки;
ІІ стовпчик – коментуючи з місця;
ІІІ стовпчик – самостійно. Перевірка : - Як знаходили значення виразів?
5. Фізхвилинка.
6. Робота над задачею № 454.
7. Диференціація.

1) Задача 1.
Накреслити прямокутник із сторонами 3см та 5 см. Обчисли його периметр.
2) Задача 2.
Із 64 морквин зв’язали 8 однакових пучків. Скільки таких пучків можна зв’язати з 48 морквин?
3) Склади задачу за виразом. 12 : 3 + 18 : 6 =

ІV. Підсумок уроку
- Що нового відкрив для вас урок?
- Хто відчуває, що він виріс за урок?
- Яке завдання було найцікавішим?
- Що викликало труднощі?

V . Домашнє завдання .
С.67.№ 456, 457.
Категорія: Уроки | Додав: (30.01.2014) | Автор: Полтавець Світлана Анатоліївна E
Переглядів: 1614 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!