Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Перший урок "Ми-українці" для учнів 2-4 класу 2015-2016 року

Гра-подорож «Ми-українці»
Розробка Першого уроку для учнів 2- 4 класів

 

Мета:
 створення святкового мікроклімату в класі;
 розширення знань учнів про рідний край; про державні символи України;
 виховання у молодших підлітків почуття патріотизму та гордості за свою країну;
 розвиток творчих здібностей учнів.
 формування компетентностей: навчальної, пізнавальної, інформаційної, комунікативної, полікультурної.

Обладнання. Карта подорожі, Державні символи України, відеоролик «Я люблю Україну свою», плакат з кросвордом «Україна», малюнок калини, на якій не вистачає декількох китиць, стікери у вигляді ягід калини.

                                                                   Хід уроку

І. Організаційний момент
Вчитель: Ось і пролунав перший дзвоник нового 2015-2016 навчального року. Я вітаю вас з цим святом. Скільки гарних і мудрих подорожей ми з вами здійснимо по країні знань!!! А на першому уроці в цьому році ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини… А тему нашого уроку-подорожі вам підкажуть рядки Ліни Костенко:
Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, –
Оці степи, це небо, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе, як є – дорога, явори.
Усе моє, все зветься – Україна.

ІІ. Актуалізація знань.
Виходять дівчинка і хлопчик в українських костюмах.
Вчитель: Хто ти , дівчинка маленька? (звертається до дівчинки)
Дівчинка: Україночка гарненька!
Вчитель: А по чім тебе впізнаю?
Дівчинка: По вкраїнському звичаю!
До барвистого віночка – вишиваночка – сорочка.
Фартушок і чобітки, різнокольорові стрічки.
Козачок: Я маленький козачок, правда, люди, правда, так!
Кохаю край наш дорогий, що зветься Україна,
Вітчизні хочу я своїй зрости достойним сином.
Дівчинка: Ми є діти українські –
хлопці і дівчата
Рідний край наш – Україна
велика й багата.

Козачок: Україно рідна!
Україно мати!
Ми про тебе пісню
хочемо співати.

Діти виконують пісню "Про що співа горобчик". (слова Т.Коломієць, музика А.Мігай)
Під час виконання пісні на екрані телевізору може йти відеоролик «Я люблю Україну свою»

https://www.youtube.com/watch?v=HgXFLyXre68&index=41&list=RDfxUDAikvoog
Вчитель: Молодці, бачу, знаєте як живуть, і що люблять у нас на Україні, тому настав час вам, нашим маленьким козачатам і дівчатам пройти випробування, щоб показати свою козацьку силу, вкраїнську мудрість, а головне – показати себе справжнім громадянином своєї країни.

Українська дітвора – хлопці і дівчата!
Хоч слабкі у вас ще руки та душа завзята
Бо козацького ви роду, славних предків діти,
В школі нашій всі вчимося рідний край любити.

Всі ми з вами громадяни нашої держави, що має горде і красиве ім’я Україна. Вчитель пропонує ознайомитися з визначенням терміну «громадянин» за словником:
Громадянин – це людина, яка належить до певної територіальної спільноти – міста чи країни. Громадянин має певні права і обов’язки, й підпорядковується певним нормам і законам.
На уроках ми вчимося любити і пам’ятати наші українські традиції, знайомимось з традиційними стравами, іграми, таночками, піснями наших предків. І зараз ми перевіримо, чи не забули ви все, що вчили минулого року, чи читали ви щось влітку про нашу державу.

ІІІ. Гра-подорож.
Станція «Мудрості»
Вчитель пропонує дітям розгадати кросворд.
Кросворд
1. Як називається герб нашої держави? (Тризуб).
2. Які гори України ви знаєте? (Карпати).
3. Як називається найбільша річка України? (Дніпро).
4. Який птах є символом України? (Лелека).
5. Столиця України? (Київ).
6. Кущ-символ України? (Калина).
7. Збірка віршів Т.Г.Шевченка? (Кобзар).

Т Р И З У Б
К А Р П А Т И
Д Н І П Р О
Л Е Л Е К А
К И Ї В
К А Л И Н А
К О Б З А Р

Потім дітям пропонується відповісти на одне з десяти запитань. Запитання надруковані на картках або показуються на екрані телевізору.

1) Якого кольору державний прапор і що означають кольори?
2) Хто написав вірш «Ще не вмерла Україна» (П.Чубинський)
3) Як виглядає державний герб? Чому саме цей символ?
4) Назвіть рослини символи України.
5) Який український письменник – є нашим писемним символом?
6) Які правила поведінки громадян при виконанні державного гімну?
7) Хто заснував місто Київ? (Князь Кий та його брати)
8) Як називають Основний Закон України? (Конституція)
9) Яке свято відзначається в Україні 24 серпня? (День Незалежності України)
10) Скільки років незалежності України? ( з 1991 року – 24 роки)

Станція «Театральна»
Гра «Показуха»
Вчитель: Хто хоче перевірити свої театральні здібності?
Діти по черзі отримують папірці із завданнями: показати дію, яка написана в завданні. Вони імітують по черзі ту чи іншу дію, кожен має свою дію, а товариші класу повинні відгадати.
Завдання для дівчаток:
- Ліпити пиріжки чи вареники
- Вишивати
- Терти в макітрі мак
- Грати на скрипочці
- Заплітати віночок приміряти на голові.
Завдання для хлопчиків:
- Битися шаблею
- Танцювати гопак (присядка)
- Грати на сопілці
- Косити траву
- Підбивати підкову.

Станція «Історична»
Мудрість українського народу
— На цій станції потрібно доповнити прислів’я і пояснити його зміст.
1. Людина без Вітчизни, (… як соловей без пісні).
2. Всюди добре, (… а вдома краще).
3. За рідний край (… життя віддай).
4. Що країна — (… то родина).
5. Хата без рушника (… що родина без дітей).
6. Без верби і калини (… нема України).
7. Рідна сторона – мати рідна, (… чужа – мачуха).
8. Тільки в ріднім краї (… солов’ї співають).
9. Який рід, … (такий плід).
10. Кожному мила … (рідна сторона).

Станція «Музична»
Вчитель: Всі ви ще не так давно були немовлятами і матусі, заспокоюючи вас, співали вам забавлянки. Всі ви, особливо дівчата, коли виростете, будете співати їх своїм маленьким дітям. Відновіть забавлянки та проспівайте.
Охочим прийняти участь в цьому конкурсі видаються листи, де надруковані пісні - забавлянки, але деякі слова пропущені. Пропонується відновити текст пісень. Якщо діти не

Печу, печу _____________ (хлібчик)
Діткам на обідчик
Більшому – ___________ (більший)
Меншому – ____________ (менший)
Шусть у піч (2 р.)

Гой-да, гой-да,
Добра в_________________ (коника хода).
Повідки шовкові,
Золоті ____________(підкови).

Сорока-білобока,
На _____________ (припічку сиділа)
Діткам кашку варила
Цьому дала (4 р.)
А цьому нема,
Бо ти __________________ (дров не нарубав),
Печі не топив,
Води не носив,
Кашку не мішав
Тобі нема.

Кую-кую чобіток
Подай, _________________(бабо, молоток),
На ______________ (подаси молоток)
Не підкую чобіток.

Фізкультхвилинка.
Діти за бажанням виконують з рухами деякі забавлянки.

Станція «Поетична»
Вчитель: Творчість - це діяльність, що породжує дещо якісно нове, що відрізняється неповторністю, оригінальністю та унікальністю. Відомо, що видатні музичні, художні й літературні таланти часом виявляються вже в ранньому дитинстві. Моцарт від чотирьох років грав на клавесині, у п'ять уже писав музику, у вісім - створив першу сонату й симфонію, в одинадцять - першу оперу. Шевченко малював з раннього дитинства. Першу поезію Леся Українка написала у дев'ять років, Максим Рильський - у сім.
А ви вже в такому віці, що настав час творити. Це справді, нелегко. Але, вірш ми спробуємо скласти колективно.

Дітям пропонується, використовуючи наперед заготовлені рими, скласти чотиривірш або короткий вірш відповідної тематики.
Приклади рим:
Слава, держава, народ, патріот.
Калинова, чудова, дорожіть, любіть.
Україна, калина, криниця, водиця, уявляю, бажаю.

Якщо дітям важко даються вірші, вчитель може запропонувати створити сенкан, якщо діти ознайомлені в попередніх класах з цим поняттям і вміють створювати сенкани.

Приклади дитячих творів:
Наша Україна –
Червона калина,
А в саду криниця –
чистенька водиця.
Пташки співають –
Серце звеселяють.
Як без тебе жити?
Я не уявляю!
Працювати на користь
Тобі я бажаю.

CЕНКАН
Україна.
Гарна, квітуча.
Любить, опікується, охороняє.
Дає нам щасливе життя.
Вітчизна.

Після цього конкурсу підводиться підсумок. Визначаються переможці – діти, які отримали найбільше стікерів з ягідкою калини. Переможці нагороджуються сувенірами. Це можуть бути закладки, аркуші-розмальовки із зображенням природи рідного краю. Цим дітям надається право першими приклеїти стікер із своїм їм’ям на незаповнені грона калини.

Станція «Патріотична»
Гра « Я - патріот»
Обладнання: на дошці на аркуші ватману зображено малюнок калини, на якій не вистачає декількох китиць. Деякі У дітей, які працювали на уроці на партах лежать червоні стікери у формі ягід калини; ручки.
Вчитель: Дивіться діти, яка гілочка калини, але чомусь вона має дуже сумний вигляд, а урок наш сьогодні такий радісний. Ви ще не зовсім втомилися? Тоді давайте ще трохи попрацюємо разом, щоб наша калинка стала красунею. Кожній дитині, потрібно написати на її листочках, своє ім’я та свої якості як громадянина і наклеїти на вільну китицю. Першими це зроблять наші переможці.
(Діти пишуть, клеять, утворюють китиці та коментують: «Я, _____, справжній громадянин своєї держави, тому що……).
Вчитель: Отже, можемо зробити висновок, що в Україні підростають достойні громадяни, адже їм притаманні такі риси як… (йде обговорення).
Ви – запорука майбутнього нашої держави, її оберіг, так як і ця калина. Від вас залежить яким буде майбутнє.

ІV. Підсумок уроку
Вчитель:
Ось і закінчується наш урок. Що найбільше запам’яталося під час подорожі? Куди б ще хотіли помандрувати у майбутньому?

Послухайте вірш, а наприкінці доповніть його:
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься… (Україна)

Діти! Те що створене предками, збережене нашим народом, буде вічним. А ми повинні вчитися берегти те, що нам залишилося у спадок, і думати про майбутнє. Адже ви майбутнє України.

Категорія: Уроки | Додав: child (09.08.2015) | Автор: Повірена Валентина Олександрівна E
Переглядів: 6359 | Рейтинг: 3.4/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!