Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема. «Батьківщина, мати, мова – три цілющих, вічних слова.» М. Сингаївський Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – зосереджено слухати вчителя, давати відповіді на запитання; громадянської – формування патріотичних почуттів, бережливе ставлення до природи; соціальної – збагачення уявлень дітей про шкільну родину як об’єднання людей; предметних компетентностей: розширити кругозір учнів про Україну, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, розвивати почуття патріотизму, виховувати дружні відносини і взаємоповагу у шкільній родині, почуття гордості за свою школу, країну, готовності бути гідним громадянином України. Обладнання: карта України; ілюстрації України; відеоролик «Моя Україна»; аудіозаписи пісні «Добрий день, матусю-Україно!», сл. Н. Рубальської, муз. М. Ведмедері; повітряні кульки, які відрізняються кольором, розміром, формою; на партах у дітей кольорові олівці, маркери, аркуші для малювання формату А-4, штучні квіти; мікрофон. Хід уроку І. Організація класу. Вранці сонце пробудилось І над обрієм з’явилось. Вереснева вже пора – Йде до школи дітвора. ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Знайомство. 1. Вправа «Серце класу». - Дорогі діти, сьогодні незвичайний день у вашому житті – перший справжній навчальний день. Від сьогодні ви вже не просто діти, а школярі. Вас прийняла в свої обійми дружня шкільна родина. Усі ми разом – клас. У нашого класу є серце (вчитель показує контурне зображення серця на ватмані). Зараз ми познайомимося з вами і побачимо, як наше серце класу буде розквітати. Тож давайте знайомитись. Я – ваша вчителька. Звати мене …. Мені подобається проводити цікаві уроки для дітей (вчитель представляється і прикріпляє штучну квітку до ватману). Діти по черзі виходять до дошки, називають себе, кажуть, що їм подобається робити і за допомогою вчителя прикріпляють свою квітку до ватману.
Вчитель пропонує дітям:
Ми всі разом – це сім’я, неповторні – ти і я, будем міцно ми дружити, добре вчитись, в мирі жити.
На партах у дітей прикріплені повітряні різного кольору і розміру кульки. - Діти, погляньте чи однакові повітряні кульки на ваших партах? - Ви, ніби ці кульки, яскраві, неповторні, різні, але разом – одна велика дружна сім’я. Тож подаруємо один одному оплески і скажемо разом: «З Днем народження, наша класна родино!». ІІІ. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.
Вчитель декламує уривок вірша «НЕЗАЛЕЖНА І ЄДИНА». Що то, діти за країна – Неба синього блакить, На ланах у серпні жито Стиглим золотом блищить? Люди мудрі, працьовиті У країні тій живуть. На чуже не зазіхають І свого не віддадуть. У якій іще країні Так земля родить охоча? Наче пісня солов’їна – Мова ніжна і співоча? Гордо, голосно, дитино, Ти назви ім’я країни, У якій, хвалити Бога, Народився і живеш. Їй дочкою є чи сином І, коли ти підростеш, Будеш їй творити славу, Розбудовувать державу. Отже, зветься ця країна, Незалежна і єдина – Наша ненька – УКРАЇНА! Наталія Козленко - То як називається наша Батьківщина? 2. Демонстрація відеоролика «Моя Україна» (за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=3_semaRhaw0). - Помандруємо разом з піснею по нашій мальовничій Україні, розглянемо її красу і неповторність. - Що сподобалось найбільше?
У файлах на партах лежать пазли (розрізані ілюстрації різноманітних куточків України: ліс, степ, квіти, ріка, море, гори, міста, села, поля тощо). Учні, працюючи в парах відновлюють зображення. - Що ж таке Батьківщина? Дайте відповідь, називаючи свої картинки. Вчитель на дошці прикріпляє аналогічні ілюстрації. - Так, наша Україна – прекрасна держава. Наше завдання – берегти рідну землю, примножувати її багатства. А для цього ви повинні жити мирно, дружно, старанно навчатися, поважати своїх учителів, батьків. 4. Фікультхвилинка. Виконання танцювальних рухів під керівництвом вчителя та музичний супровід (звучить пісня «Добрий день, матусю-Україно!», сл. Н. Рубальської, муз. М. Ведмедері) Добрий день, матусю-Україно! Сходить сонце радості й добра. Україно, я – твоя дитина, Крапелька великого Дніпра. Приспів: Україно моя, золоті твої поля, Небо ніжно-голубе, Що під ним усе цвіте. Яблуневі сади і смерекові ліси, Ніжна пісня солов’я – Рідна матінка Земля. Не дивись, що я така маленька, Час мине – я швидко підросту І усю любов свого серденька Я тобі в дарунок принесу. Приспів. 5. Віночок віршів. (Декламують підготовлені учні). *** Перше слово – Мати, Друге – Україна. Так учився розмовляти Я, мала дитина. Кожне слово пахне, Мов листочок м’яти. Та, мов квітка з короваю, Пахне слово «Мати». Кожне слово святить Гранями рубіна, Але сяє, наче сонце, Слово «Україна». Д. Павличко БЕРЕЖІМО УКРАЇНУ! Бережімо Україну – Нашу матінку єдину: Хлібні ниви золотисті І ліси зеленолисті, Голубі озера й ріки, Чаєнят сріблястих крики, Неба синього глибини, Тиху пісню журавлину – Бо у нас одна - єдина Рідна мати – Україна ! Ліна Біленька НАЙРІДНІША Батьківщино, земле рідна, Земле сонячна і хлібна, Ти навік у нас одна – Наша отча сторона. Ти, як мати, найрідніша, Ти з дитинства наймиліша, Ти і взимку найтепліша – Наша отча сторона. М. Сингаївський МАТУСИН ЗАПОВІТ Раз казала мені мати: «Можеш мов багато знати, Кожну мову шанувати, Та одну із мов усіх, Щоб у серці ти зберіг». В серці ніжну і погідну Збережу я мову рідну! М. Хоросницька - Яка мова для вас є рідною?
6. Практична робота. Малюнок «Дерево любові». - Намалюйте на аркушах паперу дерево любові до Батьківщини. На гілках вашого дерева зобразіть стільки плодів, скільки добрих справ ви готові зробити для рідної України. 7.Гра «Я – не я». Діти стають в коло. Слова-відповіді супроводжують рухами, наприклад, підстрибують чи присідають. А тепер давайте грати – треба вам відповідати. Рано-вранці хто піднявся? Хто до школи радо збирався? А зарядку хто робив? Свої ручки хто не мив? Хто здоровим хоче стати? А знання хто хоче мати? А хто рідну мову знає? Хто рідню не забуває? Хто матусю поважає? Хто про Батьківщину дбає? Бачу, що ви хочете нове пізнати і справжніми учнями скоріше стати! - Чудово! Ви довели, що маєте право носити почесне звання «Учень». У цьому класі ви будете кожен день отримувати подарунки. Не цукерки, не тістечка, не іграшки, а знання. 8. Слухання вірша. Вчитель запалює свічку і промовляє вірш-молитву. МОЛИТВА Боже! Дай нам силу й розум, Щоб ми в школі добре вчились, Віру теплу, серце чисте, Щоб неправді не корились. Нам усім даруй здоров’я, Згоду – учнівській родині. Дай твій захист, волю й долю Нашим людям в Україні. Галина Чорнобицька
Мати, мова, Батьківщина – От і вся моя родина. Батьківщина, мати, мова – Три цілющих, вічних слова. Батьківщина, мова, мати – Нас повік не роз’єднати. М. Сингаївський ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Чи сподобався вам перший урок? Чим? - Про що ви дізналися на цьому уроці? - Про що ви із задоволенням розповісте своїм батькам? Джерело: http://oipopp.ed-sp.net/content/view/4011/66/ | |
Переглядів: 2970 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |