Конкурс знавців української мови ім. П. Яцика - "Методична скарбничка" - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Конкурс знавців української мови ім. П. Яцика

Підготовка до конкурсу знавців української мови

1.    Склади і запиши розповідь за поданим початком .

Вірна подружка

Оленка та Іринка – подружки. Дівчатка живуть в одному будинку, вчаться в одному класі. Вони завжди разом граються, готують уроки. Якось Іринка захворіла. …

2.    Складіть два речення, в яких слово добрий вжите у прямому, а потім у переносному значенні.

 3.    Згрупуй споріднені (спільнокореневі) слова. Запиши утворені групи.

Місто, місткий, місток, місточок, міст, вмістити, вміст, містечко, мостик.

4.    Запишіть слова за алфавітом, поставте наголос.

Джерельце, випадок, усмішка, разом, шофер, помилка, одинадцять, загадка, горицвіт, соломинка, черговий, течія, донька, судно, джинсовий, обруч.

5.    Закінчи прислів’я.

Шабля ранить голову, а слово …

Життя прожити – …

Зробив діло – … 

 6. Поміркуй, як ти розумієш прислів’я «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим».

7. Складіть якомога більше слів з букв слова
товариськість

8.Заміни вислови одним словом-синонімом.
• Глек розбити -

• І гадки не має -

• Дав, як кіт наплакав -

• В’ється в’юном -

9.Згрупуй слова. Виділи корінь.
Лікар, працівник, місто, ліки, праця, приміський, лікарняний, містечко, працьовитий.

10.Запиши слова за алфавітом, вставляючи пропущені букви.
Гор…зонт, к…рмо, адр..с, к…фір, оч…рет, ч…решня.

­­­­­­­­­­­­11.Склади твір-опис на тему «Моя улюблена іграшка». (5-6 речень)

12. Поділи слова для переносу: гайок, від’їжджає, гудзик, сойка.

13. До поданих слів дібрати слова, близькі за значенням:
ввічливий - …
копиця - …
жара - …
хуртовина - …

14.  Записати якомога більше слів ознак до поданих слів, скласти і записати одне речення, використавши одне із них:
зима –

гриби –

15. З поданих слів склади речення, підкресли головні члени. В іменниках познач закінчення.
Іній, дерева, вранці, сріблястий, на, з’явитися.

16. Перевір текст, виправ помилки і запиши його правильно. Добери заголовок.
Пришла зема. Випав сніх. Зимля вкрилася білим покревалом. Дирева і кущі одяглися в лехкі снігові шуби. Багат
о птахів жеве взимовому лісі.

17. Як ви розумієте народну мудрість:
Пташка красна своїм пір’ям, а людина – ділом.

18. Запиши речення в такій послідовності, щоб утворився текст. Устав пропущені літери. До утвореного тексту добери заголовок, запиши його перед текстом. Склади кінцівку тексту (2-3 речення) й допиши її.

 Раптом у дол..ні з-за лісу з’явилася хмарка. Це зовсім і не хмарка, а в..л..чезна зграя шпаків. Вона насувалася швидко і зростала на очах. Сонячний осінній день.

19. Запиши слова за алфавітом, постав наголос.
Завдання, ознака, заняття, олень, виразно, новий, посередині, фартух.

20.  Добери і запиши до прикметників порівняння.
Неповороткий, наче
 
Полохливий, як
 
Злий, як
 
Упертий, як
 

21. Заміни вислови одним словом, це слово запиши. Склади і запиши речення з одним із висловів.
Пекти раки –  
Точити теревені –

П’ятами накивати –

Повісити носа –

Набрати води в рот –

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: Natali (27.10.2011) | Автор: Озвіться!
Переглядів: 2631 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!