Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Південний берег Криму. Рослини і тварини південного берега Криму
Урок 18
Тема. Південний берег Криму. Рослини і тварини південного берега Криму

Мета: формувати в учнів уявлення про своєрідність природи Пів­денного берега Криму, про причини цієї своєрідності; розвивати в учнів мислення, уяву; виховувати любов до природи, бажання глибше пізна­ти, відвідати заповідні місця.
Обладнання: фізична карта України, гербарії рослин, ілюстрації із зо­браженням природи Південного берегу Криму і його здравниць.
ХІД УРОКУ
I. Перевірка домашнього завдання
1. Індивідуальне (усне) опитування.
1) Розповісти про тварини степу. Як вони пристосувалися до умов жит­тя в степу?
2) Розповісти про рослини степу. Які з них занесені до Червоної книги?
3) Назвати і показати на фізичній карті заповідники степу.
2. Природничий диктант.
Впізнайте і запишіть за описом жителів степу.
1) Рослина з вузькими довгими листками. Її корінь нагадує пучок, а зер­нятко має довгий шлейф. Вітер підхоплює його і переносить на ве­ликі відстані.
2) Дуже гірка рослина з різким ароматом. Худоба її не їсть.
3) Комаха із довгими задніми ногами, швидко і далеко стрибає.
4) Ці птахи мають загнутий дзьоб, гострі пазурі і добре розвинутий зір. Вони полюють на ховрахів, мишей.
5) Пташка прилітає ранньої весни. Гніздиться прямо на землі. Гніздо бу­дує у вигляді ямки, що вистелена травою. Її дзвінкий спів лунає над полем із величезної висоти.
6) Ці рослини квітнуть ранньою весною. У підземних частинах стебел ще влітку відкладаються поживні речовини.
1 правильна відповідь — 2 бали.
Взаємоперевірка учнями.
Підсумок домашнього завдання. Оцінювання.
II. Повідомлення теми і мети уроку
Учитель
У ці холодні дні зимові так хочеться тепла... Вирушаймо всі до моря, відпочинем, дітвора! На Південний берег Криму буде подорож у нас. Це куточок України — рідний і близький для нас.
Отже, сьогодні на уроці ми розглянемо особливості природи рос­линного і тваринного світу Південного берега Криму.
III. Сприймання та усвідомлення учнями навчального матеріалу
1. На уроці ми будемо працювати за таким планом, що записаний на
дошці.
1) Що розповідає карта про Південний берег Криму?
2) Рослини Південного берега Криму.
3) Тваринний світ.
Південний берег Криму — це смуга суші завширшки від 1 до 12 км між Кримськими горами і Чорним морем.
2. Самостійна робота.
Про особливості, що сформували природу Південного берега Кри­му, ви зараз прочитаєте в підручнику на С. 127. (Учні відповідають: багато тепла, світла, гори захищають Південний берег Криму від холодних північ­них вітрів, вода моря взимку обігріває сушу і повітря над узбережжям.)
Фізкультхвилинка
Ми стомилися всі трішки, Хай спочинуть ручки, ніжки. Ми стомились вже сидіти, Хочем трошки походити, Зазирнути у віконце, Потягнутися до сонця, Наче м'ячик, пострибати... Знову будем працювати.
3. Розповідь учителя про рослинний світ із демонстрацією зразків гер­барію та ілюстрацій.
Рослинний світ є багатим та різноманітним. Цьому сприяє особ­ливість розташування Південного берега Криму. Тут ми зустрінемо рос­лини з інших природних зон — бук, граб, дуб, клен, березу. Але в Криму є рослини, що ростуть тільки тут: кипарис, магнолія, лавр, олеандр, су­ничне дерево, сосна кримська, ялиця.
4. Самостійна робота з підручником (С. 129).
Прочитайте про тварин, які живуть у Криму.
5. Робота в зошиті із друкованою основою (С. 56).
Підкресліть назви тварин, які живуть у Криму.
6. Розповідь учителя про Крим, про його рекреаційні можливості.
Цілюща морська вода і теплий морський вітерець, мінеральні дже­рела, мальовничі пляжі, розкішна рослинність — все це в комплексі впли­ває на організм людини, поліпшує її самочуття, відновлюючи здоров'я та силу. Тут побудовано багато санаторіїв, безліч баз відпочинку, в тому чис­лі дитячих. Вже кілька десятиліть діє міжнародний дитячий центр «Ар­тек», де відпочивають діти з багатьох країн.
IV. Узагальнення та систематизація знань
Де розташований Південний берег Криму? Покажіть на карті Ук­раїни.Якими є особливості пір року в Криму?
Які рослини там ростуть?
Які тварини проживають?
Чому люди їдуть у Крим відпочивати?
V. Домашнє завдання
Прочитати статтю у підручнику (С. 127—130). У зошиті на С. 56 під­писати назви тварин, які живуть у Чорному морі.
Категорія: Уроки | Додав: (05.09.2013) | Автор: ДОПОМОГА
Переглядів: 5489 | Рейтинг: 1.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!