Твої друзі. Вибір друзів. Друзі за інтересами - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Твої друзі. Вибір друзів. Друзі за інтересами

План-конспект уроку з основ здоров’я у 2 класі вчителя початкови класів Кам’янець-Подільського НВК №9 Пленсак Ганни Едуардівни

Тема. Твої друзі. Вибір друзів. Друзі за інтересами
Мета: навчати учнів оволодівати культурою спілкування з друзями, однокласниками, рідними; формувати вміння правильно приймати потрібне рішення та думати про його наслідки; вчити надавати допомогу товаришам;
підвести до висновку, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків між учнями класу та психічного здоров’я. Розвивати в учнів усне мовлення, навички будувати власні висловлювання. Виховувати тактовне ставлення до людей, почуття товариськості, бажання бути справжнім другом.
Обладнання: мультимедійна презентація, конверти із завданнями, скриня, підручник «Основи здоров’я» за О.В.Гнатюк.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу
- Який у вас настрій? Зобразіть його на обличчі. Посміхніться до себе, посміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем, з нашими гостями.
- Аутотренінг
 Ми будемо: активні, дисципліновані, уважні, зібрані. Ми – молодці!
ІІ. Повторення правил роботи
- Давайте пригадаємо правила роботи на уроці:
- Відповідати швидко, вчасно.
- Уважно слухати того, хто говорить. Коли один говорить, решта –
мовчать.
- Ставитися до інших так, як ти хочеш , щоб ставилися до тебе.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
- Прочитайте тему нашого уроку.
(Друг – це найкращий скарб !)
- Сьогодні на уроці ми поговоримо про дружбу, друзів. Ми дізнаємось :
Кого ми називаємо «другом»? Що означає вислів «вміти дружити»?
- Якщо хтось не має друга, після уроку зможе зробити свій вибір. Хочеться, щоб після уроку ви стали уважнішими у спілкуванні в класі і в сім'ї.
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Допоможе у цьому нам ця скриня. В ній знаходяться ваші листи, які ви писали своїм друзям. Саме сьогодні настав час відкрити її. Але я не можу знайти ключа від неї. Можливо, хтось із вас його бачив? Куди він зник? А ось якийсь лист. Може він нам допоможе?
Добрий день, любі діти!
- Я навмисне заховала ключик від вашої скрині. Щоб знайти його, ви повинні пройти всі випробування, які я вам приготувала. Ви будете отримувати завдання,а за їх виконання – сердечка. Пам’ятайте, що всі завдання потрібно виконувати, підтримуючи один одного. Сподіваюся, що ви зможете знайти ключі від скрині. Успіхів вам! Королева Доброзичливість.
Завдання 1 знаходиться у підручнику учениці.
(Поясніть значення слів дружба, дружелюбність).
- Для цього ми звернемось у довідкове бюро.
1. Довідкове бюро
Дружелюбність - ності, ж. Дружня прихильність, доброзичливе ставлення; приязнь.
Сучасні словники й підручники визначають дружбу як близькі стосунки, що засновані на взаємній допомозі, прив'язаності, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей, активній зацікавленості один в одному.
Товаришування, дружба — взаємини між людьми, які народжуються, міцніють на основі спільного навчання, інтересів, уподобань.
Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а дружити — лише з одним чи кількома.
Дружба — це святе слово, святе почуття, яке можливе тільки на основі взаємоповаги. Справжньою основою для дружби є рівність.
- В усі часи вважалось великою цінністю мати друга. Ще первісні люди, наші пращури разом полювали на звіра, берегли вогонь, охороняли житло, ділилися здобиччю.
Справді, знайти і мати друга — це щастя. А як знати, що ця людина — саме той друг, якого ти хочеш мати, що ця людина — допоможе, зрозуміє, підтримає.
Завдання 2 знаходиться у шафі для одягу № 4
(Доведіть, яким має бути справжній друг. Пограйте у гру «Незавершене речення»)
2. Технологія «Незавершене речення»
 Людину можна назвати другом, якщо…
 Я переживаю, коли мій друг…...
 Я радію, коли мій друг …..
 Мені приємно, коли мій друг …..
 Якщо мій друг захворів, я ...
3. Словесний портрет друга
- А тепер уявимо яким має бути справжній друг. Придумайте на кожну букву назви рис, які повинні бути у вашого друга.
Д – добрий , дорогий , довірливий, доброзичливий, дбайливий, допитливий,дорогоцінний, дотепний, дружелюбний, добропорядний, добродушний, добросовісний,…
Р – радісний , розумний , рідний, рішучий, рухливий, розважливий, романтичний, розсудливий,…
У – уважний, урівноважений, усміхнений, унікальний, упевнений у собі, удачливий, усезнаючий, успішний, ….
Г – гарний, геніальний, грамотний….
- А ще він повинен бути чуйним, турботливим, чесним, відкритим, щирим, надійним, люб’язним , красивим…
Отже, перед нами постав портрет найкращого друга. А як, на вашу думку, хто з цих казкових чи мультиплікаційних героїв є прикладом справжнього друга. А з ким би ви хотіли дружити?
4. Опрацювання оповідання «До першого дощу»
Завдання 3 – у іншого вчителя.
(Прочитайте оповідання Валентини Осєєвої «До першого дощу» і дайте відповіді на питання.)
ДО ПЕРШОГО ДОЩУ
Тетянка і Марійка - подруги і завжди ходили до школи разом. То Марійка заходила за Тетянкою, то Тетянка - за Марійкою. Одного разу, коли дівчатка йшли вулицею, почався сильний дощ. Марійка була в плащі, а Тетянка - в одному платтячку. Дівчатка побігли.
- Зніми свій плащ, ми накриємося ним! - гукнула Тетянка.
- Я не можу, я змокну! - нагнувши голову, відповіла їй Марійка.
У школі вчителька сказала:
- Дивно, у Марійки плаття сухе, а в тебе, Тетянко, зовсім мокре. Як це трапилось? Адже ви йшли разом?
- У Марійки був плащ, а я йшла в самому платті, - сказала Тетянка.
- Так ви ж могли накритися одним плащем, - сказала вчителька і, глянувши на Марійку, похитала головою. - Видно, ваша дружба до першого дощу!
Обидві дівчинки густо почервоніли: Марійка - за себе, а Тетянка - за подругу.
- Чому Тетянка змокла?
- Чому Марійка відмовила подрузі?
- Як ви розумієте слова вчительки?
- Як би ви вчинили у такій ситуації?
V. Фізкультхвилинка
Учні плескали в долоньки.
Всі синочки ми і доньки.
Ніжками затупотіли,
Потім весело присіли.
Віяв вітер тут і там.
Ти в гурті тепер не сам.
Ми за руки всі взялися,
Піднялись і потяглися.
Спину добре всі прогнули
І про втому геть забули.
5. Робота у групах
Завдання 4 - за дошкою.
(Об’єднайтеся у групи і виконайте завдання на картках. З’єднайте прислів’я про дружбу.)

Друга шукай, а друг — старий .
Одяг кращий новий, а знайдеш — тримай .
Нових друзів наживай, і я скажу, хто ти.
Скажи мені, хто твій друг, старих — не забувай.
Друзі пізнаються зате друг – скарб .
Приятелів тьма, в біді.
Скарб не друг , а друга нема .
Коня пізнаєш у біді, а людину – у дружбі.
Не той друг, що медом маже, а той, що правду каже.
У знань немає краю, у дружби – кордонів.
Ненадійний друг гірше відвертого ворога.
Людина без друзів, як дерево без коріння.
- Яке прислів’я підходить до прочитаного оповідання?
6. Робота з підручником
Завдання 5- у вазі.
- Прочитайте текст у підручнику на с.101-102.
7. Вивчення вірша
Завдання 6 – на полиці шафи вчителя.
(Вивчіть вірш за допомогою методу піктограм)
- Що б бути справжнім другом і подобатися іншим, потрібно робити добрі справи. Вивчимо вірш Миколи Сингаївського «Все – із доброго чи злого…»
Все - із доброго чи злого –
починається з малого.
Листя виросте з листочка,
з нитки витчеться сорочка.
Хліб - з маленької зернини,
дощ із чистої краплини.
День турботою почнеться –
все довкола усміхнеться.
Проганяй мерщій дрімоту
і рукам давай роботу.
І роби невтомно, вміло
хоч мале, та добре діло.
VІ. Хвилинка релаксації
«Осінні листочки»
«Сядьте зручно. Уявіть себе в осінньому лісі. Повіває теплий вітерець, яскраво світить сонечко. Від подиху вітерця листочки зриваються з дерев. Ось червоний листочок закружляв навколо берізки, а цей великий жовтий кленовий летить і летить, відбиваючи яскраві сонячні промінці. Дружно закружляли листочки – червоні, жовті, брунатні, зелені – в осінньому танку. Осяяні сонцем, вони передають вам цей осінній святковий настрій. Ви дивитесь на цей листопад і відчуття впевненості та спокою наповнює вашу душу. Ви володар цього світу, його центр та його частина».
VІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів
Завдання 7 – у щоденнику учня.
(Доведіть, що ви вмієте товаришувати. Складіть правила дружби у вашому класі)
- Ще ми поміркуємо, що в нашому класі можна робити, а що ні.
VIII. Підсумок уроку
Гра « Вибери правильне твердження»
Дітям пропонуються різні твердження про дружбу. Якщо діти згодні із почутим, вони плескають в долоні.
Дружба залежить від довіри. ( +)
Дружба залежить від одягу.
Дружба залежить від характеру.
Дружба залежить від вихованості.(+)
Дружба залежить від уміння тримати слово.(+)
Дружба залежить від зачіски.
- Ось і наступний лист.
Любі діти!
Я уважно спостерігала за тим, як ви швидко, гарно і правильно виконували завдання. Ви довели, що вмієте товаришувати, дружно працювати, допомагати один одному. Із задоволенням віддаю вам ключик від скрині. Він знаходиться на ручці дверей класу.
Королева Доброзичливість.
- Тепер ви зможете отримати свої листи.
Пам’ятайте:
 З гарним товаришем легше в біді, веселіше в радощах.
 Будьте завжди ввічливими з товаришем, допомагайте йому, завжди діліться з ним усім необхідним, виручайте, коли це потрібно.
ІХ. Оцінка уроку
На партах у кожної дитини аркуш з зображенням « Смайликів» із різним настроєм.
- Вам сподобався урок? Розфарбуйте того «Смайлика», у якого такий самий настрій, як у вас.

Категорія: Уроки | Додав: H@nna (05.06.2016) | Автор: Пленсак Ганна Едуардівна E
Переглядів: 281 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!