Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

ПОЧАТОК НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНОЇ ВІЙНИ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ СЕРЕДИНИ ХVІІ СТОЛІТТЯ
Міністерство освіти і науки України 
Департамент освіти і науки Черкаської облдержадміністрації 
Жашківський районний відділ освіти 

ПОЧАТОК НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНОЇ 
ВІЙНИ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ 
СЕРЕДИНИ ХVІІ СТОЛІТТЯ 

Супрун Валентина Леонідівна, 
вчитель історії вищої категорії 
зі званням «старший вчитель» 

ТЕМА. Початок національно-визвольної війни українського народу
середини ХVII ст.(8 клас)
МЕТА: в ігровій формі перевірити засвоєння учнями матеріалу теми
" Початок національно-визвольної війни українського народу
середини ХVII ст.” ; систематизувати знання учнів та закріпити
знання хронологічного періоду; продовжувати розвивати мислення учнів, вміння виділяти головне, узагальнювати численні факти, оперувати знаннями в нестандартній ситуації ; виховувати
історичне мислення, інтерес до історії України.
ТИП УРОКУ: заліковий урок.
ВИД УРОКУ: урок-гра.

ХІД УРОКУ 

І. Підготовчий етап.
Створення 2 команд, обрання капітанів та назв команд.

ІІ. Основна частина уроку.
І конкурс "Трибуна”.
Завдання.
Дайте історичний коментар щодо подій.
1) "Сам патріарх із тисячею вершників виїжджав до нього назустріч з міста ...
Весь народ, вийшовши з міста, вся чернь вітали його. Академія вітала його промовами й вигуками, як Мойсея, спасителя й визволителя народу від польського рабства ... Патріарх надав йому титул найсвітлішого князя”.
2) "Правда те, що я мала й незначна людина, але Бог дав мені, що я є одно- владцем і самодержцем руським ... Виб`ю з лядської неволі ввесь руський народ ... За кордон на війну не піду, на турків і татар шаблі не підніму ... А ставши над Віслою, скажу дальшим ляхам: сидіть, мовчіть, ляхи!”

ІІ конкурс "Картинна галерея”.
Завдання.
Рогляньте портрети князів і зробіть підписи до них.

ІІІ конкурс "Дерево запитань”.
Завдання.
Для проведення цього конкурсу вчитель заздалегідь готує плакат у вигляді дерева, до якого прикріплюються листочки, на внутрішньому боці яких написані запитання.
Зразок запитань.
1) Назвіть саму першу битву Богдана Хмельницького під час національно-визвольної війни.
2) Вкажіть причини підписання договору зкримськими татарами .
3) Коли Богдан Хмельницький в`їхав до Кива "як Мойсей”?
4) Коли відбулась Зборівська битва.
5) Скільки раз і коли кримські татари зрадили Богдана Хмельницького?
6) Як називалася держава Богдана Хмельницького?
7) Як називався уряд у державі Богдана Хмельницького?
8) Якою була столиця за Богдана Хмельницького?
9) Якою була мета молдовських походів гетьмана?
10)Яким був наслідок Батозякої битви?
11) Вкажіть країни, які ввійшли до антиукраїнської коаліціїї у 1653р.
12) Вкажіть прізвище боярина московського посольств, яке приїхало до Переяслава 1654р.
13) Коли проходила Охматівська битва, вкажіть її наслідки?
14) Чи вся козацька держава підтримала українсько-московський договір?

ІV конкурс "Архівісти”.
Завдання.
Потрібно доповнити тезу документів.
1) "Сповіщаю, що Кропив`янський та Полтавський полки відірвалися присягти ... Сповіщаю, що ... присягнув ... у Переяславі”.
2) "Гетьман Хміль ще й замислив породичатися з господарем ... От і намага-вся господар ... влаштувати заручини своєї дочки ... з ... , сином гетьмана ... Через рік гетьман ... з великим козацьким військом і сам хан, вируши-
ли в похід проти польського короля”.

V конкурс "Плутанка”.
Завдання.
1. Потрібно визначити відповідність.
1) Батозька А) Відновлення україно-молдавського союзу.
2) Берестецька Б) Створення сприятливих умов для визволення
3) Зборівська західноукраїнських земель.
4) Пилявецька В) Визнання польським королем влади гетьмана
над Київським, Чернігівським, Брацлавським
воєводствами.
Г) Укладення союзу з Трансільванією.
Д) Обмеження території, підпорядкованої владі
гетьмана, Київським воєводством.

2. 1) 1648р. А) "Щодо кількості війська ... дозволяє його
2) 1649р. королівська милість 40-тисячний реєстр
3) 1651р. Війська Запорозького ...”
4) 1654р. Б) "Дозволяємо організувати реєстрове військо,
яке мусить перебувати тільки в маєтках, що
містяться у воєводстві Київському ...”
В) "... деякі полки відірвалися від Хмельниць-
кого і відмовилися присягати московському
цареві”.
Г) "Тих ... польських ратних людей біля Жовтих
Вод самовільно козаки, з`єднавшись разом
із татарами, всіх побили, а інших у полон
побрали ...”
Д) "Київ має залишатися також на стороні
їхньої царської величості ... Вниз ріки Дніп-
ра, що називається Запороги, козаки, що
живуть на Січі, і в Кодаку мають бути у во-
лодінні і в державі ... їхньої царської велич-
ності ... ”

ІІІ Підбиття підсумків.
Оцінювання учнів.
Категорія: Уроки | Додав: (17.01.2014) | Автор: Супрун Валентина Леонідівна
Переглядів: 979 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!