Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
ПОЧАТОК НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНОЇ ВІЙНИ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ СЕРЕДИНИ ХVІІ СТОЛІТТЯ
Міністерство освіти і науки України Департамент освіти і науки Черкаської облдержадміністрації Жашківський районний відділ освіти ПОЧАТОК НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНОЇ ВІЙНИ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ СЕРЕДИНИ ХVІІ СТОЛІТТЯ Супрун Валентина Леонідівна, вчитель історії вищої категорії зі званням «старший вчитель» ТЕМА. Початок національно-визвольної війни українського народу середини ХVII ст.(8 клас) МЕТА: в ігровій формі перевірити засвоєння учнями матеріалу теми " Початок національно-визвольної війни українського народу середини ХVII ст.” ; систематизувати знання учнів та закріпити знання хронологічного періоду; продовжувати розвивати мислення учнів, вміння виділяти головне, узагальнювати численні факти, оперувати знаннями в нестандартній ситуації ; виховувати історичне мислення, інтерес до історії України. ТИП УРОКУ: заліковий урок. ВИД УРОКУ: урок-гра. ХІД УРОКУ І. Підготовчий етап. Створення 2 команд, обрання капітанів та назв команд. ІІ. Основна частина уроку. І конкурс "Трибуна”. Завдання. Дайте історичний коментар щодо подій. 1) "Сам патріарх із тисячею вершників виїжджав до нього назустріч з міста ... Весь народ, вийшовши з міста, вся чернь вітали його. Академія вітала його промовами й вигуками, як Мойсея, спасителя й визволителя народу від польського рабства ... Патріарх надав йому титул найсвітлішого князя”. 2) "Правда те, що я мала й незначна людина, але Бог дав мені, що я є одно- владцем і самодержцем руським ... Виб`ю з лядської неволі ввесь руський народ ... За кордон на війну не піду, на турків і татар шаблі не підніму ... А ставши над Віслою, скажу дальшим ляхам: сидіть, мовчіть, ляхи!” ІІ конкурс "Картинна галерея”. Завдання. Рогляньте портрети князів і зробіть підписи до них. ІІІ конкурс "Дерево запитань”. Завдання. Для проведення цього конкурсу вчитель заздалегідь готує плакат у вигляді дерева, до якого прикріплюються листочки, на внутрішньому боці яких написані запитання. Зразок запитань. 1) Назвіть саму першу битву Богдана Хмельницького під час національно-визвольної війни. 2) Вкажіть причини підписання договору зкримськими татарами . 3) Коли Богдан Хмельницький в`їхав до Кива "як Мойсей”? 4) Коли відбулась Зборівська битва. 5) Скільки раз і коли кримські татари зрадили Богдана Хмельницького? 6) Як називалася держава Богдана Хмельницького? 7) Як називався уряд у державі Богдана Хмельницького? 8) Якою була столиця за Богдана Хмельницького? 9) Якою була мета молдовських походів гетьмана? 10)Яким був наслідок Батозякої битви? 11) Вкажіть країни, які ввійшли до антиукраїнської коаліціїї у 1653р. 12) Вкажіть прізвище боярина московського посольств, яке приїхало до Переяслава 1654р. 13) Коли проходила Охматівська битва, вкажіть її наслідки? 14) Чи вся козацька держава підтримала українсько-московський договір? ІV конкурс "Архівісти”. Завдання. Потрібно доповнити тезу документів. 1) "Сповіщаю, що Кропив`янський та Полтавський полки відірвалися присягти ... Сповіщаю, що ... присягнув ... у Переяславі”. 2) "Гетьман Хміль ще й замислив породичатися з господарем ... От і намага-вся господар ... влаштувати заручини своєї дочки ... з ... , сином гетьмана ... Через рік гетьман ... з великим козацьким військом і сам хан, вируши- ли в похід проти польського короля”. V конкурс "Плутанка”. Завдання. 1. Потрібно визначити відповідність. 1) Батозька А) Відновлення україно-молдавського союзу. 2) Берестецька Б) Створення сприятливих умов для визволення 3) Зборівська західноукраїнських земель. 4) Пилявецька В) Визнання польським королем влади гетьмана над Київським, Чернігівським, Брацлавським воєводствами. Г) Укладення союзу з Трансільванією. Д) Обмеження території, підпорядкованої владі гетьмана, Київським воєводством. 2. 1) 1648р. А) "Щодо кількості війська ... дозволяє його 2) 1649р. королівська милість 40-тисячний реєстр 3) 1651р. Війська Запорозького ...” 4) 1654р. Б) "Дозволяємо організувати реєстрове військо, яке мусить перебувати тільки в маєтках, що містяться у воєводстві Київському ...” В) "... деякі полки відірвалися від Хмельниць- кого і відмовилися присягати московському цареві”. Г) "Тих ... польських ратних людей біля Жовтих Вод самовільно козаки, з`єднавшись разом із татарами, всіх побили, а інших у полон побрали ...” Д) "Київ має залишатися також на стороні їхньої царської величості ... Вниз ріки Дніп- ра, що називається Запороги, козаки, що живуть на Січі, і в Кодаку мають бути у во- лодінні і в державі ... їхньої царської велич- ності ... ” ІІІ Підбиття підсумків.
Оцінювання учнів. | |
Переглядів: 979 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |