Подорож екологічною стежинкою - Класні виховні заходи - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Подорож екологічною стежинкою

 

                                                          Подорож екологічною стежиною

Мета і завдання: формування уявлень і елементарних знань про екологію; почуття дбайливого ставлення до навколишнього середовища; учити самостійно мислити, спонукати до збереження неповторної краси рідного краю; формувати активну життєву позицію. виховувати любов і повагу до природи;

Обладнання: аудіозапис голосів птахів; виставка книг "Природа - твій дім"; оформлення стенду "Охорона навколишнього середовища"; індивідуальні творчі завдання; анкети; клей; кольорові олівці; мультимедійна презентація з теми "Подорож екологічною стежиною"; картки - відзнаки індивідуальних досягнень.

                                                                                    Хід заходу

– Сьогодні на нашому уроці ми відправимось в уявну подорож екологічною стежинкою. Екологічна стежина – це маршрут в лісі, за яким людина вивчає природу, вчиться охороняти звірів і пташок, дерева і трави. А мандрувати ми будемо разом із Лісовичком. Послухайте історію про ліс.

Кадр 1 Ліс
– Жив був ліс.
Кадр 2 Птахи
– Мешкали в лісі птахи. Птахи співали, співали завзято і весесло. Послухайте (звучить аудіозапис голосів птахів зозулі, дятла, солов̔я)
– Яких пташок ви почули?
Кадр 3 Звірі
– Жили в лісі і звірі. Пустували на галявинах, полювали. Подивіться слайди.
Яких звірів ви впізнали? (Єнот, білка, заєць, їжак, вовки, ведмідь, лось, олень, лисиця)
Кадр 4 Людина
– Але одного разу прийшла до лісу людина. Збудувала поряд з лісом фабрики, заводи, будинки, школи, дороги. Місця для життя їй не вистачало.
Кадр 5 Вирубка лісу
– Почали люди тоді рубати ліс .
Кадр 6 Пожежа в лісі
– Стали розпалювати багаття і вогонь знищив ліс.
Кадр 7 Забруднення водойм.
- Заводи та фабрики скидали відходи в річки, лісові озера і забруднили воду в лісі.
Кадр 8 Повітря
- Дим з труб заводів і вихлопні гази автомобілів на дорогах отруїли повітря.
Кадр 9 Засмічення відходами
- Відпочивальники забруднили природу лісу сміттям (пляшками, гумою, папером).
Кадр 10 Лісова пригода
- Тужливо і страшно стало в лісі. Ніде стало жити бідним тваринам. І багато з них пішли з нашого лісу далеко. Залишився в ліс один старий трухлявий пеньок. Якому вже не було діла до того що творилося накруги. І ось яка пригода трапилась одного разу в лісі.

(Читання казки В. Сухомлинського « Байдужий пеньок»)
Стоїть у лісі старий-престарий Пеньок. Мохом обріс, гріється на сонечку. Поселився під Пеньком Їжак. Клопочеться собі в нірці, а Пеньок мружиться, крекче, гріється на сонечку.
- Будемо з тобою дружно жити, добре? – питає раз його Їжак.
- Добре, – відповідає байдужно Пеньок. Він замружив очі, позіхнув і гріється собі на сонечку.
По другий бік під Пеньком поселилася Гадюка.
- Будемо з тобою дружно жити, добре? – питає раз вона.
- Добре, – відповідає байдужо Пеньок. Він замружив очі, позіхнув і гріється на сонечку.
Та ось якось Їжак побачив, що поруч із ним живе Гадюка. Напав на неї і в кривавій сутичці переміг. Виповз, ліг на Пеньок. Відпочиває.
- Що це у вас там за шум був? – питає Пеньок.
- Це я Гадюку вбив, – відповідає Їжак.
- Добре, – каже байдужно Пеньок. Він замружив очі, позіхнув і гріється собі на сонечку.

Учитель
- Чому так відповів пеньок?
- Чому пеньку було все байдуже?
- А чи завжди він був таким?
- Чому пеньок залишився в лісі один?

Кадр 12
Учитель

– Чому в лісі ніхто не живе?
Учень
- Людина зруйнувала життя лісу.

Кадр 11 Прохання лісу
- І звернувся тоді Лісовичок до нас з проханням про допомогу."Допоможіть лісу повернути колишню красу, птахів і тварин!"

Учитель
- Згадайте, яка наука розповідає нам про зв'язок природи і людини?

Учень
- Екологія.
Екологія - наука про взаємини живої і неживої природи. Всі організми на планеті пов'язані між собою: живе і неживе, рослини і тварини, людина і природа.

Учитель
- Щоб допомогти лісу, прогуляємося по лісовій екологічній стежці і виправимо помилки людини.

Завдання 1
Учитель
- Зараз відгадаємо загадки.

1. Товстий стовбур, пишні віти,
Наче свічки, білі квіти.
А плоди, як їжачки,
Носять з голок піджачки.(Каштан )
2 Чорно-біла одежина,
Зверху - листяна хустина.
Як весна – дарує сік, -
П’ємо радо цілий рік.(Береза)
3 В неї гарні, пишні віти,
І колючок не злічити...
Не байдужа до прикрас,
На свята спішить до нас.( Ялинка, сосна)
4. З жолудя він проростає,
В кроні сил чимало має.
Кабани плоди смакують,
Люди міць його цінують.. (Дуб)
5.Рясно в липні зацвітає,
Дуже гарний запах має,
Цвітом від хвороб лікує,
Щедро медом нас частує.(Липа)

 

Кадр 12. Дерева
Учитель
– Ось і виросли в нашому лісі нові красиві дерева. приємно бігати поміж ними і гратись у рухливі ігри.

Завдання 2
Учитель
– Кого ще не вистачає в нашому лісі?
Учень
– Не вистачає птахів і звірів
А зараз кожен по черзі назве які тварини живуть у лісі.
Учитель
На столі у вас лежать конверти. Приготуйте клей. Дістаньте із конвертів пазли. Зберіть картинку із пазлів, наклейте на листок паперу, відгадайте тварину або пташку, прикріпіть на дошку. (на пазлах фотографії: зайця, лисиці, сови, дятла, їжачка)
Відео ліс
Завдання 4

Єнот Єгорка приніс його в цьому конверті (дістає конверт). Це кросворд про природу.

Кадр 14 Кросворд
Відгадаємо кросворд разом Кожній групі по питанню.

Питання до кросворду
Чим ми дихаємо?.
Водяний потік, що протікає чітко позначеним руслом?
Синонім слова звірі.
Як називається верхній родючий шар землі?
Назви одним словом дерева, трави, кущі.
Житель планети, наділений розумом.
Щ ми бачимо на небі вночі?

Фізкультхвилинка

Учитель
– Природа – головне слово в нашому завданні. Адже охорона природи - головна мета екології.

Кадр 15 Охорона природи
Учитель
– Чи потрібно охороняти природу?
Учні
– Так!

Учитель
- Охороняти природу потрібно від сміття, бруду, диму і кіптяви, нерадивих туристів та інших порушників екології. У лісі потрібно проводити суботники з прибирання сміття, лісничий повинен охороняти ліс від браконьєрів і вирубки, пожежники - гасити лісові пожежі, держава - створювати заповідники для збереження рідкісних тварин і рослин, учні шкіл - допомагати дорослим посильною працею. А головне не бути байдужим до природи.

Давайте подивимось, як тепер живеться в лісі нашим деревам, звірам, птахам.
Кадр 17
- Дайте відповідь на питання:

1. Що вивчає наука ЕКОЛОГІЯ?
– Природу;
– Казки різних народів.

2. Кому приносить шкоду дим із труб заводів?
– літакам;
– всім живим істотам.

3. Яку книгу називають “Червоною?”
– атлас світу;
– книгу рідкісних тварин і рослин.

4. Де тварини можуть не боятися мисливців і людину ?
– в заповіднику;
– в цирку.

5. Куди можна викидати сміття в лісі?
– в барлогу до ведмедя;
– в бак для сміття або забирати з собою.

Учитель
– Ось і підійшла до кінця наша екскурсія. Думаю, що ви сьогодні багато дізналися про екологію, і будете природу берегти і охороняти. Виставка книг "Природа - твій дім" зацікавить любителів природи. В бібліотеці ви завжди знайдете книги про рослини, тварин і птахів. Бережіть природу!

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: валя1529 (01.02.2015) | Автор: Симчук Валентина Петрівна E
Переглядів: 1493 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!