Подорож в країну Здоров'я - Класні виховні заходи - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Подорож в країну Здоров'я

Мета: розширити знання дітей про здоров’я; розвивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний стан; виховувати бажання дотримуватись здорового способу життя.
Обладнання. Олівці, аркуші паперу для малювання, прислів’я, предметні малюнки, « Поради пані Шапокляк, атрибути гри – подорожі.

Хід гри

І Організація класу.
Добрий день, небо блакитне.
Добрий день, сонечко світле.
Добрий день, гості привітні.

ІІ Слово вчителя.
- Діти, сьогодні ми з вами зібралися для гри – подорожі країною. А якою ви дізнаєтесь тільки тоді, коли розшифруєте запис: ДЗОРВ’ОЯ (Здоров’я).
- Правильно. На нашому шляху будуть зустрічатися королівства різні, а ви разом із їх мешканцями гратимете в ігри, відповідатимете на запитання, виконуватимете вправи та інші завдання.
- Здоров’я – це найбільше багатство людини і воно потрібне всім, щоб радіти, сміятися, насолоджуватися життям. Здоров’я залежить від того, як ти поводишся, де ти живеш, що їм як вчишся, як вмієш товаришувати. Здоров’я треба вміти берегти.
Ось про це ми дізнаємося під час гри.
- Діти, хтось до нас постукав у двері ? Чи ви не чули? Давайте всі притихнемо і прислухаємось.
- Ага, це ж королева країни Здоров’я.
Королева країни Здоров’я.
- Добрий день. Можна до вас, дітки? Ви сьогодні веселі, бадьорі. Напевно, гарно провели час у школі.
- Вам приємно було зустрітися зі своїми друзями?
- У вас нічого не болить ? тоді можна сказати, що ви здорові. А якщо здорові, то можна і подорожувати. Чи не так ?
- Ось у мене у руках ключ таємниці здоров’я. ми сьогодні відчинятимемо замки до королівств, які зустрічатимуться на нашому шляху. У тих королівствах є володарі, вони поділяться з нами секретами здоров’я, про те, як його зберегти.
- Ось ми і наблизились до королівства « Зелена аптека».
Всезнайка лікарських рослин.
Добрий день. Я - Всезнайка лікарських рослин. Діти, давайте пригадаємо, як називається ця рослина?

- А що ви можете сказати про калину?
Садять калину біля хати;
Щоб весною білим цвітом милуватись;
А взимку від застуди лікуватись.
Ягоди калини люблять і люди, і птахи. На смак вони кислі, гіркуваті, але дуже корисні . калина і лікує, і надає бадьорості.
- А які ви знаєте лікарські рослини?

У селі, коло кожної хати
Росте калиноньки багато
У ярах – не дивина,
Виростає розкішна шипшина.

Сухоцвіт проростає на згірку,
Щоб нам лікувати печінку.
Лікують серце і дарують вроду
І плоди, і квіти, і листя глоду.

По лісах пройдемось понад краєм,
Звіробою там ми назбираєм.
А іще диво сил проростає,
Дати силу усім нам бажає.
Лопухи знайдете ви усюди,
Будьте в цьому певні, люди.
Про спориш не стану говорити:
Всюди він, де будете ходити.
Всезнайка лікарських рослин.
- Не забувайте, що лікарські рослини вам завжди стануть у пригоді.
- Ви були дуже активні, розумні, слухняні, а тому я надаю вам право продовжити подорож далі.
Королева країни Здоров’я.
- Ой, хто ж це на нашому шляху? Хтось, напевно, дуже хворий, бо чхає і стогне. Давайте відкриємо цей замок.
- Хто ти скажи – но діточкам усім.
Володар.
- Добрий день. Я – Володар загадкового королівства, я дуже захворів, а для того, щоб я одужав, треба щоб ви, дітки, мені допомогли.
- Ну що, допоможете?
- Тоді відгадайте, що в мене болить?
- Сопе, хропе, часом чхає,
Сюди – туди зазирає.
На морозі замерзає,
Бо одежини не має.
( Ніс)
- Правильно, дітки. Ось тепер я відчуваю полегшення, починаю одужувати, чи вмієте ви відгадувати загадки?
- « Не золото, а найдорожче» Здоров’я
- « Чого хочеш, та не купиш» Здоров’я
- « Як поріжуть пальчик, то стільки турбот –
- Відразу мию ранку і заливаю…» Йод
- « Мию, мию без жалю, мию там, де брудно.
- А купатись не люблю, бо від того худну». Мило
- А тепер позмагаємось, хто із вас назве більше приказок, прислів’їв про здоров’я.
Гра « Мікрофон»
« Здоров’я за гроші не купиш».
«Здоров’я – всьому голова».
« Бережи одяг поки новий, а здоров’я – поки молодий».
« У здоровому тілі – здоровий дух».
« Праця - здоров’я , а лінь – хвороба».
« Заздрість їсть здоров’я».
- Я знаю, що ви готували вірші про здоров’я. хто нам розповість?

Здоров’я - основа усього на світі,
Здоровими бути бажають всі діти.
Для цього потрібно щоденно вмиватись,
Робити зарядку і тепло вдягатись.
Себе гартувати водою і сонцем,
І солодко спати з відкритим віконцем,
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо ж страви нам росту і сил додають.
Поводитись добре, усіх шанувати,
Не плакать, не киснуть, не капризувати.
Не гратись з вогнем, не стрибать під машини,
Що мчать по дорогах щодня без упину.
Себе берегти для матусі і тата,
Накази їх всюди виконувати свято.
- З вами, любі друзі, я вже повністю одужав, перестав кашляти і чхати, треба мабуть , іти відпочивати. А вам бажаю вдало й далі мандрувати.
Королева країни Здоров’я.
Дітки, загартовуйте свій організм, займайтеся фізкультурою - це запорука здоров’я.
- А хто ж це на нашому шляху? Так це ж Фізкультурко.
Фізкультурко:
Щоб рости і гартуватись ,
І міцніти, як броня,
Треба, друзі, нам займатись
Фізкультурою щодня.
Не хворіти, щоби нам
В ліжку не лежати,
Дужими зростати –
Треба вправи знати.
Фізкультхвилинка
Довго – довго ми сиділи.
Наші ніжки заніміли.
А тепер всі дружно встали…
Як зайчата пострибали.
І підняли руки вгору,
Захиталися, як море.
Щоби спинка не боліла,
Нахилились дружно вліво,
Щоби спинка була справна,
Нахилились дружно вправо
Сплесни у долоні кілька раз,
До роботи все гаразд.
Вчитель.
- Діти, підніміть руку, хто з вас займається спортом? Зараз перевіримо.
Гра « Хто швидше надме кульку».
Отже, я зробила висновок, що всі ви любите спорт. І це добре. Адже спорт – це здоров’я.
- Ну що ж, в добру путь!
Королева країни Здоров’я.
Здоров’я – це коли всім вам добре, нічого не болить і будь – яка справа під силу. А якщо не хочеться їсти, погано спиться, з’являється кволість, пригніченість або щось болить, значить здоров’я.
- Погіршилось. Про це треба сказати мамі, вчителю або звернутись до лікаря.
В місті Нехворійко живе улюблений лікар, який лікує всіх дітей та звірят. А щоб відчинити ворота до цього міста, треба відгадати загадку.

« Веде він прийом під деревом в діброві,
Турбується про те, щоб всі були здорові,
Лікує хвороби: кір, свинку, бронхіт.
Скажіть нам, будь ласка, хто він?» Айболить
Айболить
- Добрий день. Я із міста Нехворійко. Ви хочете зі мною пограти в гру? Тоді приготуйте свої долоньки. Якщо те, що я називаю, є ознакою здоров’я, ви плескаєте в долоньки, а якщо ні – сидіть мовчки.
Якщо нічого не болить , то у вас –
Добрий настрій,
Пружні м’язи,
Біль у горлі,
Дратівливість,
Кашель,
Дзвінкий голос,
Добрий апетит.
- Діти, давайте вивчимо скоромовку:
« Нема у мене грипу і ангіни,
Бо я вживаю вітаміни».
- А в яких продуктах харчування є вітаміни?
Щоб здоровим підростати,
Треба в їжу уживати
Овочі і фрукти –
Вітамінні ці продукти.
Я червоний бурячок,
Солоденький на смачок,
Я на грядці уродився,
З вами, діти, подружився.

А я братик – часничок,
Припікаю язичок,
Я вбиваю всі мікроби,
Бережу вас від хвороби.

Я, цибулька для салатів,
Вітамінами багата.

Не біда, що ніс щипаю –
Всіх від грипу захищаю.

Сидить дівчина в коморі,
А коса її надворі.
Коса в їжу не годиться,
З вітаміном « А» - морквиця.

Виноград я, виноград,
Гляну світлим оком,
Напою вас виноградом, вітамінним соком.
Виноград я , виноград,
Кетяги доспіли.
І додасть вам виноград
Ще здоров’я – сили.

- Айболить
- Ви знаєте, що у нашому місті існує товариство» Друзі чистоти?» до нього можуть вступити всі, хто дотримується правил особистої гігієни.
- А ви дотримуєтесь правил гігієни? Давайте ми їх пригадаємо і будемо виконувати.
-
1. Вранці вмиватись, чистити зуби, розчісуватись.
2. Після брудної роботи мити руки з милом.
3. Ретельно мити овочі та фрукти.
4. Обрізати нігті.
5. Тримати у порядку своє волосся.
6. Користуватись носовою хустинкою.

- Якщо виконуватимете ось ці поради, неодмінно будете здоровими. А ще потрібно дотримуватись режиму дня, правильно харчуватись, активно відпочивати, бо все це є запорукою здоров’я.
Вчитель.
- Сьогодні до нас в клас завітала пані Шапокляк. Вона нам пропонує поради» Що треба робити , щоб бути здоровим». Прочитайте їх і подумайте: чи згодні ви з нею.
Поради пані Шапокляк
Йдете в школу – закуріть
І диміть, диміть, диміть!
Замість чаю пийте пиво
І хворійте всі щасливо.
Нащо сонце променисте,
Нащо вам повітря чисте,
Коли можна закурити, вік свій трохи вкоротити?
Їжте блекоту й дурман,
В голові носіть туман.
Бо дурним приємно бути,
Можна геть усе забути.
І усім на перекір
Покурити йдіть у двір.
Там на вас давно чекають,
Наркоту в руках тримають.
- Що радить нам пані Шапокляк?
- Чи згодні ви з цими порадами?
- Чи слід все так робити?
- Які вона пропонує виробляти звички?
- Вірно, а шкідливі звички шкодять нашому здоров’ю.
« Шкідливі звички, мовби тінь,
Все ходять за тобою,
І так чекають на ту мить,
Щоб потягнуть з собою.
Наркотики і цигарки, спиртне –
Це просто страх;
Як подружитися із ними -
Здоров’ю буде крах…
Назавжди ти запам’ятай,
А їх ніколи не вживай».
- Що потрібно робити , щоб вберегтися від шкідливих звичок?
Робота в групах.
- Перед вами папір, на якому слід зобразити « шлях здорового способу життя» у вигляді квітки і написати дію, яка цьому сприяє.
- ( Діти малюють і малюнки поєднуємо в один на дошці).
- Так, які ми обираємо шляхи до здорового способу життя?
( Учениця говорить слова).
Ну все, доволі!
Розумні діти в Воронівській школі.
Пам ‘тайте:
Здоров’я – найбільше багатство,яке має людина.
( Звучить пісня на мелодію « Чому вчать у школі»).
Пісня

Як здоровим нам буть
І пройти щасливу путь –
Вчать у школі. ( 3 рази).
Не хворіти і рости ,
І здоров’я зберегти –
Вчать у школі. ( 3 рази).
Як здоров’я зберегти,
По життю я Вчать у школі. ( 3 рази).
к пронести –
Вчать у школі. ( 3 рази).
Буть щасливими завжди,
І творити і рости
Вчать у школі. ( 3 рази).
Підсумкове слово вчителя.
- Дорогі діти, ви – майбутнє нашої країни. Вам вирощувати хліб, водити космічні кораблі, стояти біля верстатів, лікувати хворих, будувати нові міста, шити красивий одяг, стояти на захисті України. Отже, бережіть і зміцнюйте своє здоров’я. І ви виростите здоровими, життєрадісними, працьовитими, здатними подолати будь – які труднощі.

Література
1. Газета « Розкажіть онуку» - 2004 - № 28 – 29 – с. 2 – 3 ( додаток).
2. Газета « Розкажіть онуку» - 2005 - № 11 – 12 – с. 35.
3. Газета « Розкажіть онуку» - 2007 - № 10 – с. 27, 48.
4. Газета « Розкажіть онуку» - 2008 - № 1 – с. 87.
5. Газета « Розкажіть онуку» - 2005 - № 5 – 6 – с. 30.
6. Газета « Розкажіть онуку» - 2006 - № 23 – 24 – с. 17.
7. Газета « Розкажіть онуку» - 2007 - № 1 – с. 52 – 53.

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: (06.05.2018) | Автор: Шершун Т.О.
Переглядів: 43 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!