Поняття про просте речення - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Поняття про просте речення

Тема.  Поняття про складне речення. 
Мета: закріпити знання учнів про однорідні члени речення; познайомити із складним реченням, особливостями його будови,розповісти про розділові знаки у складних реченнях, вчити утворювати 
складне речення; розвивати спостережливість, вміння аналізувати, порівнювати й робити висновки на основі спостережень; виховувати 
уважність і наполегливість. 
Обладнання: малюнки, слова - картки, таблиця, портрет Т. Г. Шевченка. 

 

                                                                   ХІД УРОКУ 

 I. Організація класу 
Мотивація: на уроці потрібно повторити, пізнати нове, використовувати знання; 

 

 ІІ. Повторення 
1.      Каліграфічна хвилинка 
Сс …….(складне) Рр………..(речення) 
2.     Спишітьречення (робота з таблицею) 

Дерево міцне  корінням , а людина - знанням. 
Що ви записали? Із чого складається речення? 
Знайдіть слово до поданої схеми : --0=:0-(знанням). Яку орфограму знайшли у 
слові? 
Щоб правильно писати слова (без помилок), треба 
зазирнути у словник. 

3.Робота із словником 
Доберіть антоніми. Учні працюють за варіантами 
(групова робота), складіть усно речення з цими словами. 
Взимку-                              Навесні - 
Вранці-                              Вночі- 
Висновок: антоніми роблять мову чіткою, виразною. 
4.Творча робота над текстом 
(замінити виділені слова антонімами) 
Несеться дивний кінь з кудлатою гривою. 
Поспішає до нас весела і рухлива весна. 
Поспішає до нас сумна і затишна осінь. 
Визначте граматичну основу речення, знайдіть однорідні члени речення. 

 

 ІІІ. Перевірка домашнього завдання 
Знайдіть в д|з схоже речення, поясніть вживання розділових знаків 
Впр.89, с.43 
Підсумок: просте речення має одну граматичну основу. 

 

 IV . Оголошення теми і мети уроку 
Доберіть антоніми до слів 
просте – складне 
одна (основа)- багато (2,3…) 
— Сьогодні ми познайомимось із складним реченням. Які питання виникають у вас? 
(Вчитель записує на дошці.) 
Наприклад: 
1. Яке речення називається складним? 
2. Чим воно відрізняється від простого речення й речення з однорідними членами? 
3. Чи є в ньому розділовізнаки? 
Спишіть речення, знайдіть основу, поставте та поясніть розділові знаки. 
Реве та стогне Дніпр широкий 
Сердитий вітер завива... 
Підсумок-це речення складне, є дві граматичні основи, тому поставили кому. 
 Учні читають правило на с.45 та перевіряють свої спостереження. 

 IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 
Увага! Діти, до вас звертаються розділові знаки…. 
    Колись чоловік загубив знак оклику і говорив завжди тихо, з 
однією інтонацією, його нічого не бентежило, не радувало, не було емоцій. 
    Загубив потім знак питання, перестав запитувати, 
став світ одноманітним, людину нічого не цікавило. 
    Одного разу загубив кому і почав боятися складних речень, шукав фрази, щоб були простими. 
Діти, не розгубіть розділові знаки! 
1. Самостійна робота із вправою 91 
I варіант — 1 речення; 
II варіант — 2 речення; 
III варіант — 3 речння. 
Визначте граматичну основу та складіть схему речення, поставте розділові знаки. 
2. Пошукова робота 
Результати роботи із вправою 91 обговорити у групах і представити на дошці у вигляді схеми речення. 
— Що ви можете сказати про розділові знаки у складному реченні? 

 

 V. Закріплення та систематизація знань 
1. Колективне виконання вправи 93 
2. Робота в парах 
(вправа 94) Одна пара виконує роботу на дошці. 
Організувати обговорення результатів. 

 
VI. Підсумок уроку 
1. Записати на аркушах, чого сьогодні навчилися.Чи виправдались ваші сподівання? 
2. Інструктаж 
щодо виконання домашнього завдання : 
— Вдома ви виконаєте вправу 95 аналогічно до вправи 94. Опрацюйте «Запитання для 
повторення». Домашнє завдання С. 45, правило; вправа 95; 

Вчитель Тавлуй С.В.
 

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (19.11.2014) | Автор: Тавлуй С.В.
Переглядів: 655 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!