Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Поняття врівноваженої та неврівноваженої композиції. Досягнення композиційної рівноваги шляхом розташування великих і малих елементів

Образотворче мистецтво Дата ______________________
Вчитель Бондар Т.М.
Тема: Поняття врівноваженої та неврівноваженої композиції. Досягнення композиційної рівноваги шляхом розташування великих і малих елементів. Композиція «Смачні фрукти».
Мета. Ознайомити учнів із поняттям «натюрморт», зі способами передавання глибини простору за принципом «ближче — нижче», «ближче — більше», «далі — вище», «далі — менше»; розвивати просторове мислення, уяву, зацікавленість творами образотворчого мистецтва, уміння аналізувати; формувати естетичні почуття, смак; виховувати любов до творів образотворчого мистецтва, охайність під час роботи з художніми матеріалами.

Хід уроку:

І. Організація класу
Дзвоник пролунав веселий,
Дружно всіх він кличе в клас.
І цікаве на уроці
Пропоную я для вас.

А цікаво вам дізнатись,
Що сьогодні може стати?
Ну то сядьте ви зручніше,
Й буде вам усе видніше.

ІІ. МНД, повідомлення теми
1. Ігрова ситуація
До нас на урок завітав заморський гість. Звати його Фрутс- Карамболь.
На що він схожий? (На зірку) А що в перекладі з англійської означає fruit? (Фрукт)
Довідка
Фрукт, плід якого овальної форми має довжину від 5 до 12 см і легко ділиться на 3-5 часточок. Якщо ж його розрізати навпіл, половинки своєю формою будуть схожі на зірку. Шкірка карамболю блискуча і гладка, має світло-зелений колір. По дозріванні плід стає жовтим.
Цікаво, а коли ж можна збирати плоди? Ви знаєте? І я не знаю… Потрібно дома погуглити.
+ нове слово до словникового снігопаду КАРАМБОЛЬ
Він дуже хоче з вами привітатися.
- Hello (відповідь учнів теж англійською)
- How are you?
- I'm good.
Вау, то ви так добре знаєте англійську. Окей!

Діти, а наш гість не знає, який у нас зараз буде урок. Але ми можемо допомогти йому, зібравши розсипане слово.
На дошці магнітні літери. Слово ПЕНЗЛИК
То який у нас зараз буде урок?
Цікаво (здивовано), пензлик, фрутс… Що ж ми будемо сьогодні з вами зображувати, малювати?
Так, це будуть фрукти.
Фрукти наші українські рідні. Карамболь чекає зустрічі з ними, бо ще ніколи в житті не бачив їх. А побачити він зможе їх в наших роботах.

Which fruit will you draw? (Які ж фрукти ви малюватимете?)
Віч фрут віл ю дро?
Ох, ці іноземці )))))
Діти, а ви можете перекласти мені, що запитав Фрутс-Карамболь?
Так! Які ж фрукти ви малюватимете?
А, дійсно, які?
Дізнаємось, якщо відгадаємо загадки.
Загадка про яблуко
Мов маленький м’ячик,
Висить, а не скаче,
Рум’яне, гладеньке,
На смак солоденьке.
(Яблуко)

Загадка про грушу
Лампочка вгорі висіла,
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували.
(Груша)

Загадка про вишню, черешню
Зелені сережки
На гіллі висіли,
На сонечку підсмажились
І почервоніли!
(Вишня, черешня)

Фрутс-Карамболь запитує:
What it is? This is apple. (епл) It is a apple.
What it is? This is pear (піе) It is a pear.
What it is? This is cherry (чері) It is a cherry.

*Цікаві факти
Яблука люблять багато хто, а ось цікаві факти про яблука відомі не всім.
Зі середнього розміру яблуні можна зібрати 20 ящиків яблук.
Цікавий факт: якщо посадити сто яблунь з насіння одного деревця, вони будуть абсолютно різними.
Знімати шкірку з яблук не надто корисно. Справа в тому, що саме в ній міститься корисна для нашого організму клітковина.
Цікаві факти про яблука стосуються їх складу. Так, чверть їх маси — це повітря. Саме тому яблука не тонуть у воді.
Намальовані яблука – це символ початку всіх речей, плодючості; безсмертя та вічної молодості.
Фрукт-цілитель, символ довголіття, королева фруктів… Як тільки не називають грушку. І недарма, адже це один із найкорисніших плодів!
Груші одні з небагатьох фруктів, які краще встигають після того, як їх зірвали.
Намальована грушка – символ доброго настрою.
Вишневе дерево дуже морозостійке.
Не всі види вишні їстівні.
Квіти на вишневих деревах розпускаються раніше, ніж листя.
Намальована вишня – символ щасливого дитинства.
Я бажаю вам піднесеного настрою, щасливого дитинства й гарного початку вашої сьогоднішньої роботи.

ІІІ. Практична діяльність
1. Перегляд натюрморту, підручник, с. 77
А ще натюрморти можна робити з музичних інструментів, письмового приладдя.
+ нове слово до словникового снігопаду НАТЮРМОРТ
2. Розгляд фруктів, с. 77
Фізкультхвилинка Психологічна
Подорож садом
3. Поетапне виконання вчителем роботи
- Зверніть увагу на форму яблука – адже цей фрукт не зовсім круглий. У ньому є невеличка заглибина у верхній частині і хвостик, що утримує яблуко на гілці. Якого кольору бувають яблука?
- Якого кольору та форми вишні? Зверніть увагу на гілочку, на якій висять ягідки. Яка вона: пряма чи похила? Якого вона кольору?
Підготовчі вправи разом зі мною
Повідомлення вчителя про врівноважену композицію та неврівноважену композицію.
Ми з вами будемо виконувати врівноважену композицію, всі об’єкти (фрукти) будемо розміщувати в центрі.

Інструктаж
Нагадування учням необхідних основ технічної грамотності.
Діти, зверніть увагу, аркуш паперу повинен знаходитися у горизонтальному положенні рівно до вас, а не під кутом як зошит. Щоб одержати красивий малюнок, пам’ятайте, що яблуко, груша та вишні повинні знаходитись в центрі аркуша паперу, а не збоку. Вони не повинні бути занадто великими або занадто маленькими.
Коли ви будете виконувати свої роботи, пам’ятайте, що все, що знаходиться ближче до глядача, має бути розташовано нижче на аркуші паперу і за розміром буде більшим. А ось усе те, що знаходиться далі, буде розташовано вище на аркуші паперу, а також за розміром буде меншим.
Щоб малюнок не здавався надто малим або надто великим на аркуші паперу, треба правильно встановити відношення розмірів аркуша зображення, а також знайти місце розташування композиції на аркуші. Тоді ваша робота буде вдало скомпонована.

Вчитель малює яблуко, потім учні. Легенько натискайте олівцем.
Вчитель малює грушу, потім учні
Вчитель малює вишні, потім учні

Фізкультхвилинка Психологічна
Подорож садом

4. Оживлення фарбами
- Діти, будьте уважними під час виконання роботи, не вертіться, адже ви можете розлити воду на сусіда по парті або того, хто сидить позаду, і цим пошкодити йому роботу. Сидіть рівненько, не сутультеся.
Якщо ми хочемо темніший колір, то беремо менше води. Якщо хочемо світліший, то беремо більше води.

Слідкую за темпом роботи, поставою учнів. Наголошую на тому, що вкінці уроку буде виставка робіт. Якщо є типові помилки, пояснюю ще раз як їх уникати. Показую кращі роботи на різних етапах роботи.

ІV. Перегляд, аналіз та оцінювання робіт учнів.
Діти, у кого вже готові роботи? Виходьте, будь ласка, до дошки зі своїми роботами. Учні беруть активну участь: переглядають, аналізують.

V. Підсумок уроку
- Що ми називаємо натюрмортом?
-З яких предметів можна робити натюрморт?

Фрутсу-Карамболю дуже сподобалися ваші роботи. Він тепер знатиме, які на вигляд яблуко, груша, вишня.
Він вам каже
Thank you. Goodbye
Попрощайтеся з ним.



Джерело: http://myblogrom.blogspot.com/p/blog-page_79.html
Категорія: Уроки | Додав: adelina (25.01.2017) | Автор: Тетяна Миколаївна E
Переглядів: 1508 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!