Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Позакласне заняття " На іменинах у Мови" , 1 клас.
Мета: Збагатити знання учнів про час виникнення мови, способи передачі інформації в давній час, продовжити знайомство зі словами – родичами. Збагачувати активний словник учнів.
1. Повідомлення теми і мети заняття.
- Сьогодні нас запросили на іменини до дівчинки Мови. Спочатку познайомимося з нею, адже народилася вона дуже, дуже давно. ( Малюнок дівчинки в українській формі)
Невигадана історія про появу мови
Колись первісні люди
не знали ані слова,
не вміли пояснити:
це — мамонт, то — корова.
Вони порозумітись
старались між собою —
показували пальцем,
кивали головою.
Якщо чужинці раптом
з’являлися з-за лісу,
нахмурювали брови,
хапалися за списа.
Стрічали друзів з миром,
усміхнено, охоче,
і дивувались щиро,
до неба звівши очі.
А потім, щоб онукам
про все це розказати,
то вигадали мову
і стали розмовляти.
(малюнки побуту первісних людей)

2. Читання листа з минулого
Але наша дівчинка Мова була спочатку зовсім іншою. Це були малюнки на скелях, які люди читали, як листи.
Давайте і ми спробуємо прочитати такий лист…
(фото наскельного малюнка первісної людини)

3. Підбір споріднених слів.
Запросила Мова на свої іменини усіх родичів. Які саме слова прийшли відгадайте, лиш частинки повставляйте.

мова

4. Складання нових слів
Щоб створити святковий настрій гості прийшли з мовними кульками. На кожній кульці буква. Створіть із них нові слова. ( кульки, на яких записані букви: а в с о і ч л е б к и д ю н)
(кіно, бас, люди …)
5. Редагування вірша
Гості веселилися і вирішили поздоровити іменинницю віршем, але забули деякі слова. Давайте допоможемо їм і відновимо віршик.
Лунають вітання, і радісний сміх,
сердечні бажання від друзів усіх.
Дарунки довкола — і кульки, і квіти.
У дружньому колі найкраще радіти.
Ми щастя й здоров’я бажаєм багато,
щоб усмішки щирі наповнили свято!
( спочатку можна потренуватись складати рими: …

6. Фізкультхвилинка

7. Розшифруй слова.
На святковому столі стояли фрукти. Щоб взнати , що їли гості , треба відгадати фрукт за схемою. Якщо відгадали, то відкривається малюнок. ( На дошці 4-5 звукових схем. )
ананас , груша, персик, банан, апельсин.

8. Підсумок заняття

РІДНА МОВА
Мово рідна, слово рідне,
Хто вас забуває,
Той у грудях не серденько,
А лиш камінь має.

Як ту мову нам забути,
Котрою учила
Нас всіх ненька говорити,
Ненька наша мила.

У тій мові нам співали,
Нам казки казали,
У тій мові нам минувшість
Нашу відкривали.

От тому плекайте, діти,
Рідну свою мову,
Вчіться складно говорити
Своїм рідним словом.
С. Воробкевич

Автор : Красюк Ганна Аркадіївна
Категорія: Класні виховні заходи | Додав: (11.02.2013) | Автор: Красюк Ганна Аркадіївна E
Переглядів: 2071 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!