Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Права та обов'язки дитини

Права та обов’язки дитини

Тема. Права та обов’язки дитини

Мета. Ознайомити учнів з їхніми основними правами та обов’язками. Вчити відрізняти права від обов’язків, закріпити їх в пам’яті учнів. Навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини. Розвивати культуру дітей, акторські здібності . Виховувати дисциплінованість, повагу до законів України, товаришів.

Обладнання. Ілюстрований матеріал до теми, плакати «Знай свої права та обов’язки», «Права дітей», «Обов’язки учнів», «Світова книга прав дитини» картки для групової роботи, кольорові олівці, мультимедійний проектор, презентація «Права дитини», планшети індивідуальні, таблиця «Робота в групах».

Література. Конституція України, Конвенція прав дитини,  виставка книг: Г. Х. Андерсен «Снігова королева», Ш. Перро «Попелюшка», А. Лінгрен «Малюк і Карлсон», О.Пушкін «Казка про царя Салтана».

                                        Хід уроку

І. Організаційний момент

- Сьогодні у нас на уроці багато  гостей, давайте привітаємось до них і згадаємо наш девіз уроку.

                    1. Психоформула

                          Люблю я свій розум,

                          Увагу та пам’ять.

                          Працює мій мозок,

                          І вчусь я старанно.

                          Сприймаю все нове

                          І мислю логічно.

                          Вчителя слово

                          Здійсню я практично.

2.Гра «Передай по колу посмішку» (для досягнення згуртованості, для позитивного настрою на роботу)

Діти кожного ряду повертаються обличчям один до одного і передають посмішку.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.                Розповідь про Декларацію прав дитини.

 Вправа « Вузлики»

- На дошці ви бачите вузлики. Сьогодні на уроці ми спробуємо розв’язати їх

 

                                                                         ни

                         

          Пра        ва         ди             ти              

 

 

-     Давайте прочитаємо, що написано в ланцюжку.

-     Ми говоримо: права дитини. А хто така дитина?

-     (Це людина, якій ще не виповнилося 18 років)

        У неньки народилося дитя,

        Дитя моє! Бог дав тобі життя,

        І щоб ніхто не заподіяв шкоди

        Тобі, малесенький громадянине,

         Бог дав закони нашого народу.

                                                                        І.   Жиленко  (ПРОЕКТОР)

                                                                                                              (Слайд1)

 

  - Хто може дати нам закони? ---(Наша держава)

-Діти, кожна держава повинна піклуватись про своїх громадян: про чоловіків і жінок, багатих і бідних. Про людей усіх національностей. Будь – якого кольору шкіри – в тому числі про маленьких громадян. У кожній демократичній державі є  Конституція, яка захищає людину, гарантує її права.

- А що таке Конституція? (ПРОЕКТОР, слайд2)

Консультант.  Конституція – Основний Закон будь – якої держави. У ній записані усі правила, з якими повинні жити люди цієї країни. І правила ці ні в якому разі не можна порушувати! За допомогою Конституції держава піклується про своїх громадян. Але в усіх малих громадян є ще своя Конституція. Вона називається «Декларація прав дитини».

Консультант. Декларація прав дитини дуже важливий документ, в якому визначені права дитини. Вона була проголошена 20 листопада  1957 року Генеральною Асамблеєю ООН. Цей закон  повинні виконувати люди всієї нашої Землі.

 

2.Метод «Сценарно – рольова гра»

 

- Діти, сьогодні на уроці для всіх присутніх сюрприз. Чи любите ви казки? Їх люблять і діти, і дорослі. Отже до нас на урок завітала казка. (Музика – пісня) Але казка наша незвичайна, вона більш сучасна. Послухаємо наших героїв.

 

Буратіно : Виходить, що наша держава повинна піклуватися про своїх дітей?

Мальвіна : О, ви робите незвичайні успіхи, Буратіно! І лише одна – однісінька країна відмовилася. Це Країна Дурнів.

Буратіно: А цікаво, що це за права, які начебто я маю?

Мальвіна: Ну, ось, наприклад: «Ніхто не має права ображати іншого, принижувати його, карати» . Як це робив Карабас – Барабас.

Буратіно: Ух ти! Здорово!  А ще!

Мальвіна: А ще кожна дитина має право ходити до школи і вчитися безкоштовно, щоб стати грамотним, розумним і  вихованим.

Буратіно: Подумаєш, а,  якщо я не хочу вчитися?

Мальвіна: Значить, ви порушуєте виконання Конституції. Адже крім прав кожна дитина повинна пам’ятати про свої обов’язки. Ходити в школу, Буратіно, - це і ваш  обов’язок.

Буратіно: Я так і знав! Зразу палки в колеса! Я думав, якщо мені дають права, це значить, можна робити що завгодно!

Мальвіна: Ох, який же ви негідний хлопчисько! Ви не маєте жодних здібностей до правознавства.

 - Усі люди народжуються вільними і рівними, усі мають однакові достоїнства і права. Усі наділені розумом і повинні ставитись один до одного, як брати і сестри, незважаючи на колір шкіри.

Буратіно: Та це дурість якась написана! Люди не можуть народжуватись однаковими, рівними: наприклад, мій сусід, хлопчик, коли народився, важив 3 кг, а його братик – 2 з половиною…

Мальвіна: Послухай: народжуватись рівними – це не значить народжуватись однаковими на зріст і вагу або однаково сильними чи красивими. Це значить – народжуватися людьми маленькими і голими. Адже ж ніхто ще не народився на світ міністром з портфелем або генералом з пагонами!

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми дізнаємось про права та обов’язки дитини, навчимося їх розрізняти. Допоможемо Буратіно розібратися, що таке права дитини та її обов’язки.

-Діти, а які права має дитина? Прочитайте з дошки асоціативний кущ.

(Перед очима дітей з’являється «кущ» за відповідями дітей, на «гілках» якого – права дітей)

1.Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

 


на відпочинок і дозвілля                                   на любов і піклування

 

на медичну допомогу                                                        ?

                                                                        ?

  на спілкування                      ПРАВА

                                                  ДІТЕЙ

                                    

                                        ?                      ?

2.Вправа  «Голівка до голівки». Робота в парах.

- Діти, попрацюйте в парах і доповніть асоціативний кущ «Права дітей»

(Перевірка)

3.Робота в групі. (Об’єднуються в групи за кольорами.)

- Перед роботою в групах ми повторимо правила, які ми склали колективно. Вони у нас  є на таблиці.

Кожна група отримує завдання: прочитати частини казок і сказати, які були порушені права дитини. При відповідях користуйтеся Конституцією України, якщо це потрібно. Вживайте в мовленні  слова: « Я  так думаю…», «Я переконаний…», « На мою думку…» тощо.(Звучить музика «В гостях у казки»)

І група. (ПРОЕКТОР, слайди 3-11 ІЛЮСТРАЦІЇ ДО КАЗОК)

 У казці О. С. Пушкіна « Казка про царя Салтана» дорослими людьми був зроблений такий вчинок:

      «У бочку з сином посадили,

        Засмолили, покотили.

         І пустили в Океан –

         Так звелів Їм цар Салтан».

- Чи мали право ці люди так чинити з царицею і дитиною?

 Ми міркували так:

Конституції  в статті 27 записано:   «Головне право людини – право на життя». І маленька дитина теж має право жити. А дитина могла загинути в хвилях океану.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (25.02.2010)
Переглядів: 25303 | Рейтинг: 3.5/89
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!