Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Правознавчий турнір "Юні знавці права"

Правознавчий турнір
«Юні знавці права»
(сценарій)

 

Учителя правознавства, спеціаліст II категорії
Чернятинської ЗОШ I – III ступенів
Боднарчук Руслани Михайлівни2014
2014 н. р.

 

Правознавчий турнір «Юні знавці права»
Дидактична мета : узагальнити та поглибити вже існуючі в учнів знання та навички у сфері правового виховання та юридичної освіченості.
Розвиваюча мета : розвинути в учнів уміння застосовувати свої знання та навички, яких вони набули на уроках правознавства та в процесі позакласного правового виховання.
Виховна мета : виховати в учнів прагнення до поглиблення своїх правових знань, сприяти поширенню правової культури та освіченості в учнівському середовища.
Місце проведення правознавчого турніру : актова зала.
Обладнання : два столи для команд, стіл для членів журі, стільці для вчителів, гостей школи і вболівальників, дві сигнальні лампочки, мультимедійна дошка, проектор, стінгазети, плакати з написами афоризмів і висловлювань відомих людей про закон і законність, дипломи для команд, синьо-жовті прапорці, синьо-жовті надувні шари, чисті аркуші паперу, роздатковий матеріал, ручки.
У правознавчому турнірі « Юні знавці права » беруть участь команди учнів 9 – А і 9 – Б класів, ведучі, члени журі, вчителі, вболівальники.

Ведучий 1.
Країн на світі є чимало –
Великі, дружні і малі.
Ми ж вирушаємо у Право -
Країну мрій людей всіх на Землі.
Ведучий 2.
Хоч не знайдеш її на карті,
Вона ж - порадник добрий у житті.
Дає знання громадянина
Заради спільної мети.
Ведучий 1.
Щоб розквітала ненька Україна –
Ведучий 2.
Велика, рідна, мила Батьківщина.
Презентація ( пісня )
Ведучий 1.
Добрий день!
Ми раді вітати всіх, хто зібрався у цьому залі, – юних правознавців.
Вітаємо майбутніх юристів і просто правослухняних громадян на нашому турнірі.
Ведучий 2.
Сьогодні, напередодні Всеукраїнського тижня права ви зможете перевірити, як добре Ви знаєте свої права та обов’язки.
Ведучий 1.
Мораль і Право, Право і Закон –
Рушійні сили для життя людини.
А їх знання надасть нам вірний тон
У розвитку держави України!
Ведучий 2.
Регулювати світ людських стосунків,
Впровадити державницький процес –
Все в правознавстві міститься в рахунку:
Розумно й чесно твориться прогрес.
Ведучий 1.
Сьогодні на нашій сцені виступатимуть ті, хто через декілька років стане на стражі закону: майбутні юристи, судді, прокурори, адвокати.
Ведучий 2.
Турнір буде проходити у формі змагання. Отож, просимо привітати оплесками нашу першу команду - «Юні правознавці», учнів 9 – А класу! Нехай переможе сильніший!
Ведучий 1.
Просимо привітати оплесками нашу другу команду - «Феміда», учнів 9 – Б класу!
Ведучий 2.
Поважні знавці права і закону.
Обладунок Ваш – ввічливість і люб’язність,
Увага й доброзичливість.
Ведучий 1.
Будьте тричі гідні великого звання!
Хай переможе найсильніший!
Ведучий 2.
Як на кожному солідному конкурсі Ваші знання оцінюватиме компетентне журі…
Ведучий 1.
І так, розпочинаємо правознавчий турнір!
Першим нашим конкурсом буде «Представлення команд».
Цей конкурс оцінюватиметься в 12 балів. Запрошуємо капітанів для представлення своїх команд.
Першим розпочне капітан команди «Юні правознавці».
Капітан 1 команди.
Добрий день, у нашій рідній школі!
О, музо права і законів,
Подаруй нам натхнення й знання.
Ми на службі тобі звернем гори.
Хто за право – з тим знайдемо лад,
Нові закони нам пізнавать,
Всі норми права ми будемо знати,
Щоб юристами, суддями,
Прокурорами стати!
Закон – це якір для держави,
Нехай хранить і захистить,
Щоб мали ми державне право
І в злагоді з законом жить.
Наш девіз: «Усвідомлення права розвиває усвідомлення обов’язку ».
Ведучий 2.
А зараз просимо до представлення капітана команди «Феміда».
Капітан 2 команди.
Добрий день!
Ми - починаєм!
Починаєм
Правознавчий наш турнір.
Від суперників чекаєм
Твердих дій, рішучих дій.
В Вас ми вірим неодмінно,
Що турнір пройде відмінно.
До бою в нас усе готово.
Сьогодні нас чекає гра.
Змагання, як на полі бою,
Розпочинати вже пора!
Наш девіз: «Як світло денне нам потрібне право, бо без законів не живе держава».
Ведучий 1.
Просимо наше шановне журі об’єктивно оцінити команду «Юні правознавці» і команду «Феміда».
А ми з Вами переходимо до другого конкурсу «Бліц-розминка». Наші конкурси проходитимуть за принципом брейн-рингу. Відповідатиме та команда, яка першою подасть звуковий сигнал. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Якщо одна з команд помиляється, можливість відповісти отримує її суперник.
Почали!
1. Основне і невід’ємне право людини. (на життя)
2. Основний Закон нашої держави. ( Конституція )
3. Що означає термін демократія в перекладі з грецької мови ? ( «влада народу» )
4. Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою? ( фізичною )
5. Відносини між людьми, що регулюються правовими нормами та законами називаються… ( правовими )
6. Універсальна політична форма організації суспільства. ( держава )
7. Гімназія та школа – це юридична чи фізична особа? ( юридична )
8. Стихійне лихо – це юридична дія чи подія? ( подія )
9. Яка галузь права регулює особисті немайнові і майнові відносини між людьми ? ( цивільне право )
10. Як кваліфікують дії, учинені з метою захисту інтересів прав особи, що захищаються шляхом завдання шкоди тому, хто робить замах, якщо такі дії були обумовлені необхідністю негайного запобігання замаху на життя? ( необхідна оборона )
11. Особливо небезпечний вид правопорушення. ( злочин )
12. Назвіть місто, де були прийняті міжнародні правила здійснення правосуддя щодо неповнолітніх. ( Пекін )
13. Правила поведінки, що встановлює церква для віруючих. (релігійні норми )
14. Документ компетентного органу держави, що приймається відповідно до закону, на його основі та для його виконання. ( підзаконний нормативно-правивий акт )
15. Біпатриди – це особи без громадянства чи з подвійним громадянством? ( з подвійним громадянством )
16. Всенародне голосування з важливих питань загальнодержавного і місцевого значення. ( референдум )
17. Яка влада здійснює в державі правосуддя? ( судова )
18. Особа, яка не є громадянином даної держави і має докази своєї приналежності до громадянства іншої держави. ( іноземець )
19. Посадова особа, на яку покладаються функції контролю за дотриманням законних прав та інтересів людини і громадян. (омбудсмен, на даний час в Україні Валерія Лутковська )
20. Можливості людини, необхідні їй для існування і розвитку. ( права і свободи людини )
21. Здатність особи мати права і обов’язки. ( правоздатність )
22. Як Ви вважаєте загальна середня освіта – це право чи обов’язок ? ( з одного боку в Конституції закріплено право дитини на освіту, а з другого боку Конституція покладає на дітей обов’язок отримати повну загальну середню освіту )
Ведучий 2.
Наступний конкурс (третій) «Вірю – не вірю». Правила практично не змінні, лише в цьому випадку учасники команд дають чітку ствердну або заперечну відповідь, тобто «так» або «ні». За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
Отож, почали!
1. Система загальнообов’язкових правил поведінки, що встановлені і охороняються державою називається правом ? ( так )
2. Кримінальна відповідальність за всі види злочинів настає з 14 років. ( ні )
3. Державна влада поділяється на такі гілки: президентська, парламентська та змішана. ( ні )
4. Чи настає відповідальність за правопорушення, скоєне через необережність? (так)
5. Верховна Рада України обирається терміном на 4 роки. ( ні )
6. Малолітньою називається дитина до досягнення нею вісімнадцяти років. ( ні )
7. Загальна декларація прав людини була прийнята Генеральною Асамблеєю ООН у 1948 році. ( так )
8. Чи передбачена кримінальна відповідальність за екологічні правопорушення? ( так )
Ведучий 1.
Молодці! А тепер переходимо до четвертого конкурсу під назвою «Юридичний семафор». Умови конкурсу незмінні. Кожна з команд повинна визначити вид юридичної відповідальності в залежності від юридичної ситуації. Кожна правильна відповідь - 1 бал.
1. Школяр їхав у автобусі без квитка. Який це вид юридичної відповідальності ? ( адміністративна відповідальність )
2. Чоловік украв фотоапарат у магазині. Який це вид юридичної відповідальності? ( кримінальна відповідальність )
3. Касир спізнився на роботу на дві години без поважних причин. Який це вид юридичної відповідальності ? (дисциплінарна )
4. Під час повені, рятуючи житловий масив, співробітники МНС розібрали частину бруківки, щоб спрямувати воду в потрібний бік. ( правопорушення немає, крайня необхідність )
5. Невчасна поставка молокопродуктів у магазин. ( цивільно-правова відповідальність )
6. Жінка в магазині втратила свідомість і, упавши, розбила вітрину. Адміністрація магазину вимагає від жінки відшкодування збитків. ( немає вини – правопорушення не скоєно).
Ведучий 2.
Молодці!
Наступний наш конкурс (п’ятий) «Як ми знаємо права дитини».
Увага на екран, уважно переглядаємо відеопрезентацію і після цього даємо відповіді на запитання.
(Після перегляду)
Ведучий 1.
Умови конкурсу тіж самі, що й в попередніх конкурсах.
Увага, питання. За кожну правильну відповідь команда отримує – 1 бал.
1. Які основні міжнародні документи закріплюють права дитини? ( Конвенція про права дитини 1989 р., Декларація прав дитини 1959 р. )
2. В якому році було прийнято Женевську декларацію прав дитини? ( 1924 р. )
3. Які організації сприяють здійсненню конвеції про права дитини? ( Всесвітня організація здоров’я, Дитячий фонд ООН, Організація ООН з питань освіти, науки і культури, Міжнародна організація праці )
4. До якого віку батьки зобов’язані утримувати своїх дітей? ( до повноліття )
Ведучий 2.
Дякуємо! Молодці! А зараз кожна з команд має назвати основні права дітей, але не менше трьох. ( на життя, на свободу, на збереження родинних зв’язків, на піклування з боку дорослих, на захист від експлуатації, на освіту…. )
Ведучий 1.
Увага, а зараз відбудеться інсценізація ситуацій про права і обов’язки дитини.
Кожна з команд за правильний аналіз ситуацій отримує по 2 бали. Першою відповідає та команда, яка швидше натиснула сигнальну кнопку на столі.
Отож, інсценізація ситуації «У кабінеті директора»
( Директор у кабінеті зайнятий роботою, заходить учителька з учнем. )
Учитель.
Дозвольте, Богдане Васильовичу ? ( Учителька тягне учня за одяг. )
Директор. Заходьте, що трапилося ?
Учитель. Знову цей Сидоренко вибив шибку на першому поверсі.
Директор. Маріє Іванівно, як це трапилося ?
Учитель. Грали в сніжки, іншого місця їм не знайшлося. ( Учень стоїть похнюпившись. )
Директор. Батьків повідомити, нехай відшкодують.
Ведучий 2.
Отже, питання.
1. Хто порушив обов’язок? ( учень – дотримуватися правил поведінки в школі, берегти шкільне майно )
2. Чиї права порушені? ( учня учитель не має права тягнути учня за сорочку )
Наступна сценка - «Удома»
Тато ( читає газету та вголос вигукує ). Ех, знову « Динамівці » внічию зіграли з « Шахтарем ».
Син ( ледве пересуваючи ноги, підходить до батька зі щоденником ). Тату, підпиши щоденника !
Тато. Що там знову ?
Син. Зауваження та « 2 » з української мови.
Тато. Ах ти, негіднику, я ж тебе попереджав ! ( Дістає ремінь. )
Син. Тату, я більше не буду ! Я виправлю ! ( Тікає від батька. )
Тато. Я тобі дам зараз зауваження … ( Наздоганяє сина. )
Ведучий 1.
Увага, питання. Право відповіді надається наступній команді.
1. Чиї порушено права? ( сина, батьки не повинні саме так виховувати своїх дітей )
2. Які обов’язки не виконав син? ( обов’язок старанно вчитися )
Ведучий 1.
Як ми бачимо, наші учні добре знають свої права.
Ведучий 2.
Юристи-професіонали повинні мати різнобічні знання, в тому числі з математики, працювати з цифрами, вміти швидко рахувати.
Ведучий 1.
Наступний конкурс (шостий) - «Юридичний рахунок».

Юридичне рівняння
Доведіть рівність:
А + Б – В _ Д = Е + Ж – З _ Л , де
Г К
А – день прийняття Конституції України
Б – вік настання повноліття
В – мінімальний вік, з якого громадянин України може бути обраним народним депутатом Верховної Ради України
Г – день прийняття Конституції Пилипа Орлика
Д – кількість Універсалів, які були прийняті у період діяльності Української Центральної Ради
Е – мінімальний вік, з якого громадянин України може бути обраним Президентом України
Ж – вік отримання паспорта
З – кількість виборчих округів, створених під час виборів Президента України у 1991 р.
К – строк повноважень Верховної Ради України (до внесення змін до Конституції України)
Л – строк повноважень Президента України
Кожна команда отримала завдання з юридичним рівнянням. Учасники повинні довести юридичну рівність. За правильно виконане завдання команди отримують 10 балів. Час на виконання - 2 хвилини.
Увага, раз-два-три, почали…
Поки наші команди розв’язують юридичне рівняння, ми просимо наше журі оцінити заздалегіть підготовлені командами стінгазети з правової тематики та оцінити їхню роботу (максимальна кількість балів – 12).
Ведучий 2.
А ми тим часом проведемо гру з уболівальниками. І так, Вам необхідно закінчити прислів’я.
Розпочинаємо.
Моя хата з краю - …( нічого не знаю ).
Суд не справедливий, якщо суддя - …(брехливий).
Де закон – …(там і захист).
Що мені закон,… ( коли суддя знайомий ).
Закон любити - … (в мирі жити ).
Бідному з багатим судитися - …(краще в ложці води втопитися).
Вір своїм очам, …(а не чужим словам).
Вовк линяє, але … (натури не міняє).
Чим далі в ліс, …(тим більше дров).
Чуже добро на користь …(не піде).
З ким поведешся, …(від того й наберешся).
Закон суворий, але він - … ( закон ).
Ведучий 1.
Молодці!
Ведучий 2.
Капітани, передайте будь-ласка, на перевірку виконані завдання нашому почесному журі.
А наступним нашим конкурсом (сьомий) буде «Розгадування кросворду». Якщо команди дадуть відповіді на всі запитання, то отримають 11 балів. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Увага, на екран.
Отож, питання.
1. Акт законодавчого органу влади, який має вищу юридичну силу щодо інших нормативно-правових актів. ( закон )
2. Здатність особи своїми вчинками набувати та реалізовувати права та обов’язки. ( дієздатність )
3. Особа, яка перебуває у сталих юридичних зв’язках із конкретною державою, що знаходить вираження саме в наявності відповідного громадянства. ( громадянин )
4. Певні правила соціальної поведінки людини, що сформувалися в суспільстві, порушення яких призводить до морального осуду. ( мораль )
5. Форма життєдіяльності людей, що склалась історично й відокремилась від навколишньої природи. (суспільство )
6. Особа, яка немає правового зв’язку з жодною державою. ( апатрид )
7. Особа, яка не досягла 18-річного віку. ( дитина )
8. Норми суспільного життя, які визначають дії людей, організацій, колективів у певних життєвих ситуаціях. ( правила )
9. Конституційний принцип, за яким особа не вважається винною, доки її вина не буде доведена. ( презумпція невинуватості )
10. Сумлінне виконання особою діючих правил поведінки. ( дисципліна )
11. У світовій практиці спосіб отримання громадянства за народженням. ( філіація )
Ведучий 1.
Останній наш конкурс (восьмий) – це « Дуель капітанів ». Кожен капітан дає відповідь на поставлене питання. За кожну правильну відповідь команда отримує - 1 бал.
Питання для капітана команди «Юні правознавці».
1. Із якого віку громадянин України може стати депутатом сільської ради ? ( від 18 років )
2. Як називається вступна частина до Конституції України ? ( преамбула )
3. Чи є громадянином України дитина, яка народилася на території України від осіб без громадянства, які постійно проживають в Україні ? ( так )
4. Коли набирає чинності схвалений закон ? (через 10 днів після опублікування )
5. Нормативний акт, що регулює велику кількість відносин у певній сфері. (кодекс)
Ведучий 2.
Дякуємо. Питання для капітана команди «Феміда».
1. Як називався перший збірник законів в Київській Русі? ( «Руська правда» )
2. З якого віку громадянам України надається виборче право? ( з 18 років )
3. Зі скількох розділів складається Конституція України ? ( 15 розділів )
4. З якого віку настає адміністративна відповідальність ? ( з 16 років )
5. Основний документ, який засвідчує приналежність особи до держави. ( паспорт )
Ведучий 1.
Дякуємо капітанам команд за відповіді. А зараз, поки наше компетентне журі підсумує результати конкурсів і оголосить переможців правознавчого турніру, до вашої уваги пісня ( Ми твоє майбутнє Україно ) у виконанні ( Ірини та Марини Човганюк ).
Ведучий 2.
Просимо оголосити результати правознавчого турніру. Слово надається …
Ведучий 1.
Вітаємо команду з перемогою….
Ми з вами сьогодні провели чудовий турнір правознавців. Пригадали свої права, побачили реальне рішення різних ситуацій, які трапляються з нами в повсякденному житті.
Ведучий 2.
Права та закони супроводжують людину все її життя. Тому знання правових норм, вміння користуватися ними може суттєво полегшити життя, допомогти нам у вирішенні життєвих проблем.
Ведучий 2.
Знаючи свої права ми все ж таки, зможемо захистити себе у майбутньому. Адже саме в правовій державі ми станемо повноправними й активними громадянами своєї країни.
Вірш учениці.
Я маю право жити на землі,
Творити, дихати, учитись.
Примножувать багатства всі її,
Своєю Україною гордитись.
Я маю право Україну прославляти,
Боротися за неї і за честь стояти.
Безкрайнії поля її любити,
І щовесни журавликів із вірою зустріти.
Я маю право на веселку й на весну,
На щедру осінь і на тепле літо,
На зиму, так безмежно чарівну,
І на лани із стиглим житом.
На золотаве сонце в небесах,
Що щедро Україну зігріває.
На соловейка спів в гаях,
І на любов батьків, безмежну і безкраю.
Ведучий 1.
Ще раз вітаємо наші команди !
Ведучий 2.
Дякуємо всім Вам за увагу!
До нових зустрічей!
Звучить музика.
Розгадування кросворду
1. Акт законодавчого органу влади, який має вищу юридичну силу щодо інших нормативно-правових актів. ( закон )
2. Здатність особи своїми вчинками набувати та реалізовувати права та обов’язки. ( дієздатність )
3. Особа, яка перебуває у сталих юридичних зв’язках із конкретною державою, що знаходить вираження саме в наявності відповідного громадянства. ( громадянин )
4. Певні правила соціальної поведінки людини, що сформувалися в суспільстві, порушення яких призводить до морального осуду. ( мораль )
5. Форма життєдіяльності людей, що склалась історично й відокремилась від навколишньої природи. (суспільство )
6. Особа, яка немає правового зв’язку з жодною державою. ( апатрид )
7. Особа, яка не досягла 18-річного віку. ( дитина )
8. Норми суспільного життя, які визначають дії людей, організацій, колективів у певних життєвих ситуаціях. ( правила )
9. Конституційний принцип, за яким особа не вважається винною, доки її вина не буде доведена. ( презумпція невинуватості )
10. Сумлінне виконання особою діючих правил поведінки. ( дисципліна )
11. У світовій практиці спосіб отримання громадянства за народженням. ( філіація

Протокол оцінювання правознавчого турніру
« Юні знавці права »
12. від « __ » грудня 2014 року, Чернятинська ЗОШ I – III ступенів
Команди Конкурси
« Представлення команди »,
( назва, девіз, емблема ),
макс. 12 балів « Бліц-розминка » , ( кожна правильна відповідь -1 бал ) « Вірю-не вірю »,
( кожна правильна відповідь – 1 бал ) « Юридичний семафор »,
( кожна правильна відповідь – 1 бал ) « Як ми знаємо права дітей »,
( кожна правильна відповідь -1 бал ) « Юридичний рахунок » , макс. 12 балів « Найкраща стінгазета », макс. 12 балів « Розгадування кросворду »,
( кожна правильна відповідь – 1 бал ) « Дуель
капітанів »,
( кожна правильна відповідь – 1 бал ) Усього балів Зайняте місце
« Юні правознавці » «»
« Феміда »

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: (25.01.2015) | Автор: Боднарчук Руслана Михайлівна E
Переглядів: 9742 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!