Свята. Кольори - Англійська мова - Презентації та відео матеріали - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Англійська мова [ Додати статтю ]

Свята. Кольори

Управління освіти, молоді та спорту

 Долинської райдержадміністрації

Гошівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

Урок англійської мови

у 2 класі

«Свята. Кольори»

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела

вчитель англійської мови

Фрищин Марта Юліанівна

 

 

Тема уроку.   Свята. Кольори.

Мета уроку.

Практична. Закріпити лексичний матеріал до теми: “Parties. Colours”, розвивати мовленнєву компетенцію в говорінні, читанні та письмі, перевірити рівень володіння граматичним матеріалом шляхом вправ на підстановку.

Освітня. Розширити знання учнів про вживання дієслова to be в однині та множині.

Розвиваюча. Розвивати   мовленнєву  навичку учнів, розвивати увагу учнів та вміння послідовно передавати свою думку під час відпрацьовування лексичних одиниць.

Виховна. Виховувати  ввічливість у стосунках із людьми та друзями.

Обладнання. Ілюстративний та роздатковий матеріали, магнітофонний запис, предменті  картки та лото для гри.

 

Хід уроку

 

I Організаційний етап.

1. Привітання

-Good morning,  children!

         Good morning!

- Turn  to the  our guests and say “Hello!”

- Sit down,  please,  and  put  your  hands  on  the desks.

-How are you?

         I am fine, thank  you!

- Are  you  ready  for  the  lesson ?

         Yes, we are.

- Look at each other, please,

- Smile to each other, please,

- And  begin our  lesson!  

2. Повідомлення  теми.

Today the topic of our lesson is “Parties. Colours”. We  have  already  learned  many  words  from  this  topic,  and  now  we  can  show  our  knowledge  to  the  guests!

 

II Основна частина

1. Фонетична зарядкa

Read  the  words  on  the  table. Read 1 line, please, Nazar. Stop here.

2. Лексична зарядка

Open  your  books  on page 58,  ex. 1

Let’s   sing  song   (ex. 1 p. 58 (CD-player)

3. Подання  матеріалу за підручником.

Look  at the  pictures  on  page  59, ex. 3

What  can  you  see  on  these  pictures? 

- I can see a  tree (Christmas Tree).

Is  It  a  Christmas Tree ?

- Yes, it  is. It  is  a  Christmas  Tree.  

What colour is it?

- It is green.

What  can  you  see  on  these  pictures? 

- I can see a Christmas  ball.

 Is  It  a  Christmas  ball ?

Yes, it  is.- It  is   a Christmas  ball.

What colour is it?

-It is pink.

What  can  you  see  on  these  pictures? 

- I can see a cat.

 Is  It   a  cat ?

Yes, it  is. It  is  a cat.

What colour is it?

-It is brown.

What  can  you  see  on  these  pictures? 

- I can see a flower.

Is  It  a  flower ?

Yes, it  is. It is a flower.

What colour is it?

-It is blue.

Фізкультхвилинка  та  поділ на групи.

1. I’m a blue fish.

I can swim like a fish.

Can you swim like a fish?

- Yes, I can.

I can swim like a fish.

         2. I’m a  green frog. 

I can jump like a frog.

Can you jump like a frog?

- Yes, I can.

I can jump like a frog.

3. I’m a brown bear.

I can walk like  a bear.

Can you walk like a bear?

- Yes, I can.

I can walk like  a bear.

4. Розвиток  граматичних  навичок. Робота в групах.

  • Now let’s play the game. 
  • All frogs, come in, please.
  • All bears, come in, please.
  • All fishes, come in, please
  • Сolour these pencils following the instructions.
  • Congratulations ! Well  done !

Go  back  to  your  desks  and  sit  down

  • Paint the pictures on page  33 (WB) following the instructions with your parents.
  • Now let’s revise our active vocabulary. Look at the pictures and say.

 Учні складають словосполучення, додаючи назву кольору до слова-іменника.

a green, brown, grey  pencil          

yellow, white, orange  bell         

red, blue, pink Christmas  ball 

 

5. Активізація  вивченої  лексики  (робота з  картками-лото) Робота в парах.

Учні складають речення за картками  у  правильному  порядку, вставляючи is-are, зачитують їх та записують в зошити.

Now we’ll play a game again.

Let’s put our words  in correct order. Make the  sentences  and  fill  word (is  or  are)                                                              

         Is that right?  Try again.  Right.

Very  good.

And now you can see these sentences that we made. We’ll read it.

Now write these sentences in your copybooks.  Well done.

Фізкультхвилинка    I and you

 

5.Вправи на аудіювання .

  • Well, now listen to me.
  1. These are my toys.

And this is my favourite toy.

It is a cat. It is white, black and yellow.

  1. These are flowers.

And this is my favourite flower.

It is a rose. It is red.

  1. These are animals.

And this is my favourite animal.

It is a parrot. It is red, yellow and blue.

Now tell me, please, about  your  favourite  toy  and  answer  the  question

What  colour  is  it?

6.Розвиток  усного мовлення. Гра „ Мікрофон”

Take   your  toys,  stand  up  and  make  a  circle.

Your task will be to pass the microphone and say about your favorite toy in English.

Let’s start!

 

Учні розповідають про свою улюблену іграшку.

 

Go  back  to  your  desks  and  sit  down.

 

III Заключна  частина

  1. Sing Christmas song  and greeting with Christmas.

We wish you a Merry Сhristmas  (3)

And Happy New Year!

Учні  співають пісню  та  роздають різдвяні чобітки.

  1. Підсумок уроку

Dear children, you worked very well

Thank  you  for  your  hardwork.

You  are  great  today.

Our lesson is over.

See you later! Good bye!

Turn to  the  our  guests  and  say  “Bye!”

Презентація

Урок

Категорія: Англійська мова | Додав: [ADM]Irina (05.11.2016) | Автор: Марта Фрищин
Переглядів: 152 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!