Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Читання [ Додати статтю ]

Практичне ознайомлення зі словами – назвами предметів. Вправи на розвиток вмінь відповідати на запитання « хто це?», « що це?»

Тема. Практичне ознайомлення зі словами – назвами предметів. Вправи на розвиток вмінь відповідати на запитання « хто це?», « що це?»

Мета: вчити дітей правильно називати предмети; ознайомити з іменником; формувати вміння відповідати на запитання; сприяти розвитку пам’яті і уваги; виховувати прагнення вчитися.

Обладнання: мультимедійна дошка, « Буквар», «промінці» ( смужки жовтого картону), наклейки із зображенням сонця.

Тип уроку: урок засвоєння знань.

                                                                          Хід   уроку

I. Організація класу

          В школі справу хоч яку

          Починаєм по дзвінку.

          Тож хвилини не втрачаєм,

          Все нове запам’ятаєм.

II. Актуалізація знань учнів

      1. Повторення правил поведінки на уроці.

- Для того, щоб отримати міцні знання на уроці, повторимо правила поведінки на уроці.

- Як потрібно зустрічати вчителя?

- Коли потрібно сідати за парти?

- Коли можна встати на уроці?

- В яких випадках піднімати руку?

- Як відповідати на запитання вчителя?

- Як сидіти на уроці?

       2.Читання напам’ять вірша Володимира Сосюри « Учися, мій друже» ( Спочатку хором, потім 2-3 учні самі).

III. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні до нас на урок завітало Сонечко ( слайд № 1).
  • Воно хоче , щоб ми з вами ознайомилися зі словами – назвами предметів. Щоб навчилися відповідати на запитання « хто це?», « що це?». Хто з вас буде старатися і правильно відповідати на запитання , отримає від Сонечка промінці. І у кого буде багато промінців, той в кінці уроку отримає від Сонечка подарунок.                           

IV. Сприймання й усвідомлення нового навчального матеріалу

 1.Ознайомлення зі словами – назвами предметів.

- З чого складається наша мова? ( Зі слів)

- Слова – це різні частинки мови.

- Погляньте навколо себе. Назвіть предмети, що нас оточують ( називають).

- Отже, це парта, це дошка, це пенал, це Юрко, це Аліна…

- Всі предмети мають своє ім’я, ймення. Від цього слова їх називають імениками(повторіть хором).

- Отже, іменник – це перша частина мови, яку ми будемо вивчати.

- А зараз подивіться на екран ( слайди № 2, 3, 4, 5 ). Я буду запитувати, а ви відповідайте, що це?

(Літак, трактор, автомобіль, корабель).

- Як можна назвати їх одним словом? ( Транспорт).

-  Тепер скажіть, хто це? ( Слайди № 6,7,8,9,10)  ( Корова, свиня, курка, гуска, індик).

- Як можна назвати одним словом ці предмети? ( Тварини)

- А які це тварини? ( Свійські). А які ще бувають? ( Дикі).

- Транспорт – це живі предмети чи неживі? А тварини?

- Усі живі предмети – це істоти.

- Усі назви істот відповідають на питання хто? Хто, крім тварин відноситься до істот? ( Люди).Отже, до слів мама, тато, дівчинка, хлопчик будемо ставити питання хто? До всіх інших предметів, які називають неживі предмети, ставимо питання що?

V. Запамятання нового навчального матеріалу

  1. Гра « Хто? Що?»

- Для того, щоб краще запам’ятати новий матеріл, пограємо в гру.

- Я називатиму слова, а ви плескайте в долоні, якщо я називаю істоту. Якщо неістоту, не плескаєте.

Зайчик, вікно, машина, бабуся, огірок, ручка, кішка, олівець, мама, гриб, лисиця, риба, лимон, дерево.

  2. Робота з «Букварем».

- Згадайте, як називаються всі предмети? ( Іменники)

-Як позначаються іменники, які відповідають на питання хто?   ( Червоною рискою)

- А іменники, які відповідають на питання що?( синьою)

Назвіть на малюнках іменники, що відповідають на питання хто? що?

  VI.  Фізкультхвилинка.

            Раз, два, три, чотири,

            Три, чотири, раз, два.

            Хто крокує дружно вряд?

            Гурт веселеньких малят.

            Ми глибоко всі вдихнули,

            На пальчиках підтягнулись.

            Дружно видихнули всі

            Й нахилились до землі.

            Ще так раз і два зробили

            І за парти тихо сіли.

    3.Продовження роботи з «Букварем».

-  Назвіть іменники, які відповідають на питання хто? що?

VIІ. Систематизація знань, отриманих на уроці

    1.Бліц – опитування.

- Від якого слова походить іменник? ( Ім’я)

- На які питання відповідає іменник?

- Які предмети відповідають на питання хто?

- Які предмети відповідають на питання що?

     2.Вправа на розподіл предметів на групи ( слайди № 11, 12, 13, 14 ).

(На екрані предметні малюнки: олівець, зошит, лінійка, книжка, глобус; собака, кіт, миша, заєць; тарілка, чашка, ложка, виделка; дівчинка, хлопчик, бабуся).

- Назвіть предмети. Яким одним словом можна назвати кожну групу? Поставте питання до слів кожної групи. Чому ми ставимо питання хто? що?

3. Гра « Що переплутав Вітя?»

         Геть усе на світі переплутав хлопчик Вітя.

          Каже: « Діти вчаться в полі, а комбайн працює в школі.

          Всіх людей стрижуть в лікарні, а лікують в перукарні.

           Ми книжки берем в аптеці, ліки – у бібліотеці».

           Ой, який Вітьок дивак! Ти ж бо знаєш – це не так!

            Діти, звісно, вчаться в …, а комбайн працює в …

            Ми лікуємось в …, а стрижемось в …

            Ліки беремо в …, а книжки в …

VIIІ. Підсумок уроку.

1. Продовжіть речення.

- Наша мова складається з маленьких … ( частин)

- Всі предмети мають своє …  ( ім’я)

- Від цього слова вони називаються … ( іменниками)

- Іменники відповідають на питання …

- На питання хто? відповідають … ( істоти)

- На питання  що? Відповідають … ( неістоти)

2. Підведення підсумку.

- Хто скільки промінців отримав? Молодці!

- (Слайд № 15). Сонечко прощається з вами і бажає вам гарних успіхів.

Презентація знаходиться за посиланням:



Джерело: http://www.docme.ru/ayq5
Категорія: Читання | Додав: Людмила_Петрівна (02.03.2015) | Автор: Ксьондзик Людмила Петрівна E
Переглядів: 3929 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!