Як працювати з програмами на розвиток логічного мислення - Інформатика - Презентації та відео матеріали - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Інформатика [ Додати статтю ]

Як працювати з програмами на розвиток логічного мислення

Тема. Як працювати з програмами на розвиток логічного мислення
Мета: ознайомити учнів з різними видами логічних задач: ребусами, пазлами, танграмами, формувати уміння роботи з комп’ютерними навчально-ігровими програмами, вдосконалювати навички володіння мишею, закріпити уміння розгадувати ребуси, працювати з головоломками «Пазл» і «Танграм»; розвивати увагу, логічне мислення, просторову уяву, пам’ять; виховувати цікавість до інформатики, інформаційну культуру.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: комп’ютерна програма “Сходинки до інформатики”, таблиця з правилами поведінки в комп’ютерному класі, мультимедійна презентація до уроку.

                                                                                 Хід уроку

 

І. Організація класу Слайд №1
Всі рівненько посідаєм
Дружно правила згадаєм,.
Налаштуємося гарно,
Щоб урок пройшов не марно!

На уроці з вами працюватиме ваша улюблениця Маша з популярного мультфільму.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі.

Гра “Так чи ні”
- Вмикаю комп’ютер тільки з дозволу вчителя
- П’ю водичку біля комп’ютера
- Уважно слухаю вчителя
- Торкаюсь пальцем монітора
- Самостійно ремонтую комп’ютер
- Виконую всі вказівки вчителя
- Книжки весь час лежать на клавіатурі
2. Розв’язування логічної задачі
Слайди №2,3

У три чашки червоного, жовтого та синього кольорів налили чай, молоко та сік. Який
напій у яку чашку налили, якщо сік не в синій і не в жовтій, і в синій чашці не чай?
Детально пояснюю розв’язування логічної задачі за допомогою таблички.
3. Повторення вивченого матеріалу
- Які клавіші натискала Маша? Слайд №4
- Що зображено на картинках? Слайд №5
- Навіщо потрібні клавіатурні тренажери?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні на уроці будемо працювати з програмами на розвиток логічного мислення.
Розвивати увагу, логічне мислення, просторову уяву, пам’ять.

ІV Вивчення нового матеріалу
1. Знайомство з логічними задачами.

Ви вже знаєте що таке навчальні ігри. Деякі з них містять логічні задачі. Це можуть бути ребуси, пазли, танграми.
2. Ребуси
Ребус — це загадка, в якій у вигляді малюнків, букв, знаків закодовано слово.
Слайд №6-8
Робота в зошиті (стор. 24) вправи 1,2

3. Пазли слайд №9
Слово «пазл» у перекладі з англійської мови означає «загадка» або «головоломка». У цій грі потрібно зібрати зображення з окремих його фрагментів.
Пазл складається з рамки та основної частини. Фрагменти пазла, які утворюють рамку, є основою майбутньої картинки і підказують, яку наступну деталь слід вибрати.
Прочитайте в підручнику як потрібно збирати пазл (стор.49)

Фізкультхвилинка
4. Танграм слайд №10,11
Гра «Танграм» — давня китайська головоломка. Одна з її китайських назв («Чи-Чао-Тю») у перекладі означає «хитромудрий візерунок із 7 частин».
Для цієї гри зазвичай використовують квадрат, розрізаний певним чином на 7 частин. Із частин квадрата складають різні фігурки (людей, тварин, букви, цифри тощо).
Розгляньте малюнки підручника (стор. 50) З яких частин танграма складено великий квадрат? маленький квадрат? прямокутник?
Виконайте відповідні завдання в зошиті.

V Практична робота
Алгоритм виконання роботи слайд №12  (на картках для кожного учня ).
1. Знайти і запустити на виконання програму “Сходинки”.
2. Знайти розділ “Розбірні малюнки”.
3. Вибрати малюнок “Зайчик”.
4. Перенести кожну частину на своє місце за зразком зліва.
5. Переміщуємо елементи лівою кнопкою мишки.
6. Якщо завдання виконане правильно, то на моніторі з’явиться вітання.

Інформація для вчителя:
– Учень користується прийомом “перетягни-й-кинь”;
– якщо деталь малюнка підвести близько до місця з’єднання з іншою деталлю, то вони ніби притягуються (так званий ефект “присипання”);
– якщо з’єднання виконано правильно, то деталі промальовуються;
– в нижній частині екрана текст підказки повідомляє, скільки залишилося неприєднаних елементів;
– програма містить 12 малюнків, які можна обирати на власний розсуд з поданого переліку.

Хвилинка відпочинку. слайд №13
 

VІ Підсумок уроку. Оцінювання
Підсумовуюча бесіда
- Що нового дізналися на уроці?
- Що найбільше сподобалося?
Якщо залишається час завдання зошита розділити зображену фігуру на 7 частин перевіряєм за слайдом № 14
Оцінювання (смайликами) і слайд №15

VІІ Домашнє завдання.
Зафарбувати частинки пазла в зошиті (стор.24 вправа 3)
Урок завершено слайд №16

ПРЕЗЕНТАЦІЯ тут



Джерело: http://docme.ru/fBE5
Категорія: Інформатика | Додав: olguscha35784plaxiy (25.11.2015)
Переглядів: 786 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 4

Добавил: [ADM]Irina
0

Ви все зробили правильно! Вашу презентацію вже можна скачати. Дякую!
Дата публикации: 25.11.2015 в 20:46

Добавил: [ADM]Irina
0

Дякую за цікавий урок з мультимедійною підтримкою. Дайте, будь ласка, можливість нашим користувачам скачати презентацію.
Дякую. smile
Дата публикации: 25.11.2015 в 20:14

Добавил: olguscha35784plaxiy
0

Я із задоволенням. Але як правильно це зробити?
Дата публикации: 25.11.2015 в 20:33 Спам

Добавил: olguscha35784plaxiy
0

Перевірте, будь ласка, посилання. Тепер повинно скачуватись. Дякую.
Дата публикации: 25.11.2015 в 20:40 Спам
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!