Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Природознавство [ Додати статтю ]

Бережливе ставлення до природи

Урок 16
Тема. Бережливе ставлення до природи(сл.1)
Мета: розповісти учням про необхідність бережливого ставлення до природи; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; закріплювати правила поведінки в природному середовищі.

ХІД УРОКУ


I. Організаційний момент
►► Вправа «Погода»(сл.2)

— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
II. Повідомлення теми і мети уроку (сл.3)
Сьогодні на уроці ми вивчатимемо, як потрібно охороняти природу.
III. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда

— Що таке природа?
— Якою буває природа?
— Як пов’язані жива і нежива природа?
Схема.(сл.4)
— Колись на планеті Земля існували мамонти, зараз їх немає. Але ми живемо!
— Але, якщо зникнуть:
• вода, то...
• земля, то...
• повітря, то...
• сонце, то...
Висновок. Якщо зникне певний чинник неживої природи, не існуватиме життя на Землі.
— Складно уявити, що все це раптом зникло б, як це сталося з багатьма тваринами і рослинами.
— А що станеться, якщо зникнуть усі:
• рослини;
• тварини;
• люди?
Фізкультхвилинка (сл.5)
2. Розповідь про вплив людини на природу (сл. 6)

— Ведучи своє господарство, людина іноді не замислюється, якої шкоди вона може завдати природі. Послухайте розповідь, і скажіть, про що ми завжди повинні пам’ятати.
Люди розорали степи і перетворили їх на поля. На безкрайніх просторах, де жили степові мешканці, їм уже не залишилося місця. Ніде стало жити травоїдним тваринам. Дикі коні вимерли, гепардів тепер можна побачити тільки в зоопарку.Усе переплуталося в природі. Голодні вовки накинулися на стада свійських тварин. Залишилося мало овець. Не з’їдена ними трава лягла на землю щільним усохлим шаром і почала заважати молодим паросткам пробиватися до світла. Тоді почали боротися з вовками і знищили їх у багатьох степових районах. Овець стало більше, і вони з’їли усю траву.Тут налетів вітер, і запорошена буря здула дорогоцінний ґрунт. Довелося навколо полів саджати дерева, щоб захищали від вітру.Посіяли пшеницю, та ось біда: збирати виявилося нічого. Ховрахи так розплодилися, що поперед людей зібрали все зерно. А де ж орли? їх мисливці перестріляли, щоб полювати не заважали. Але тут трапилася нова біда: у садах і городах комахи весь урожай з’їли. Оголосили їх шкідниками і посипали отруйним порошком. Та забули, що можна і самим людям отруїтися.Довго б ще людям довелося боротися з природою, якби вони, нарешті, не зрозуміли: не потрібно знищувати диких тварин і рослини, потрібно жити у мирі з природою, знаючи її закони. Тепер доводиться рятувати все, що залишилося після поганого господарювання. Виправляти свої помилки завжди складно.
— Отже, який висновок ми зробимо з прослуханої розповіді?(сл.7)
Висновок. Людині потрібно жити у світі з природою, знаючи її закони. Людина — маленька частинка Природи, яка теж повинна підкорятися її законам.
3. Робота над загадками
— Так, на жаль, людина припустилася безлічі помилок. Чи намагається вона їх виправити?
Тварин і рослин, яким загрожує вимирання, заносять до Червоної книги. їх зберігають у ботанічних садах, заповідниках, зоопарках.(сл.8)
До Червоної книги України занесені рідкісні види тварин і рослин України, які перебувають на межі зникнення.
— Відгадайте загадки про такі рослини і тварини.
• Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)(сл.9)
• Із зеленої сорочки,
Що зіткав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки,
А як зовуть їх, відгадай! (Конвалія)(сл.10)
• На стеблинці волохатій
Шість пелюсток лілуватих.
Гарна квітка — навіть в сні
Усміхається мені. (Сон-трава)(сл.11)
• Стоять красуні на воді,
Вінки в них білі й золоті. (Лілії водяні)(сл.12)
• У червоних чоботях, в білому халаті,
Він весною прилетів і сидить на хаті. (Лелека)(сл.13)
• Дивний ключ у небо лине,
Не залізний, а пташиний.
Цим ключем в осінній млі
Відлітають... (журавлі).(сл.14)
• На скелі він будує дім
І не боїться жити в нім.
І могутніх два крила
Є у птаха — у... (орла).(сл.15)
►► Фізкультхвилинка (сл.16)
IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів
1. Гра «Можна — не можна»(сл. 17)

— Діти, уявіть, що ви опинилися в лісі. Пригадаймо, як слід там поводитися і чого не можна робити. Я називаю дію, а ви плескайте в долоні, якщо це можна робити, і мовчіть, якщо — ні.
Можна:
• саджати квіти, рослини;
• охороняти рідкісні рослини;
• обгороджувати мурашники;
• милуватися красою природи;
• підгодовувати птахів;
• прибирати місце відпочинку.
Не можна:
• ламати гілки дерев;
• рвати багато квітів;
• збивати гриби ногами;
• ловити метеликів;
• ловити жаб;
• руйнувати павутиння.
2. Гра «Учимося любити природу»(сл.18)
Учитель промовляє фразу, а учні мають сказати, любить або не любить людина природу, аргументуючи свою думку.
• Дівчинка вийшла з лісу з букетом конвалій.
• Дівчинка кинула обгортку від морозива на землю.
• Діти вішають на дерева шпаківні.
V. Підсумок уроку (сл.19)
— Неможливо уявити людину поза природою — без повітря, води, співу птахів, аромату лугів, шелесту листя. Усе це щедро дарує нам природа, а натомість просить тільки дбайливого, доброго ставлення. На жаль, ані рослини, ані тварини не можуть говорити. А якщо б могли? Що б вони могли нам сказати? «Живімо так, щоб наша Земля була щедрою і прекрасною, щоб на ній дзвінко дзюрчали чисті струмки, дзвеніли голоси птахів, цвіли дивовижні квіти!»
— Що ви дізналися цікавого на уроці? Чого навчилися?



Джерело: http://My WebPage
Категорія: Природознавство | Додав: (25.10.2014) | Автор: Сосіна Олена Миколаївна E
Переглядів: 3041 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Шановна Олено Миколаївно! Будь ласка, перевірте посилання для скачування презентації. При переході на сторінку написано:
Ничего не найдено. Возможно, владелец удалил файлы
или закрыл к ним доступ.
А может быть, вам досталась ссылка с опечаткой.
Дата публикации: 26.10.2014 в 20:54 [Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!