Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Природознавство [ Додати статтю ]

Домашні улюбленці
Тема проекту. Домашні улюбленці
Навчально-дослідницький проект
Мета проекту:
освітня:
• формувати в учнів уявлення про різноманітність тварин;
• закріпити знання про значення тварин для людини;
• ознайомити учнів з життям та повадками собак, котів, декоративних птахів, риб, які найчастіше утримуються в домашніх умовах.
розвивальна:
• розвивати в учнів практичні уміння та навички спостереження й догляду за життям тварин в куточку живої природи й удома;
• розкривати моральну, естетичну, пізнавальну й практичну цінність домашніх улюбленців.
виховна:
• виховувати відповідальність за тих тварин, життя яких залежить від уваги і догляду за ними з боку людини.
Термін дії проекту: 10 днів.

Характеристика проекту:
• за домінуючою діяльністю: навчально - дослідницький;
• за тривалістю: середньої тривалості;
• за кількістю учасників: колективний;
• за характером контактів: у межах класу.
Учасники проекту: учні, учитель, батьки.

Шляхи реалізації проекту

1. Залучити учнів та їх батьків до пошуку інформації про домашніх тварин.
2. Об’єднати дітей класу в групи за інтересами.
3. З допомогою дорослих зібрати інформацію про домашніх улюбленців, догляд за ними.
4. Провести цикл бесід:
 Котику біленький, котику сіренький…
 «Професії» собак
 Екскурсія до зоомагазину
 Спостереження за тваринами у живому куточку
5. Консультація для батьків «Як збирати матеріал по темі».
6. Оформити куточок «Вернісаж домашніх улюбленців».
7. Провести урок - презентацію «Які у тебе є домашні улюбленці?»».
8. Нагородження найдопитливіших дітей.

Обладнання: презентація, малюнки, фотографії (слайди) із зображеннями тварин: собак і кішок різних порід, папуг, морських свинок, хом’яків, акваріумних рибок, виставка книжок про собак, кішок, акваріумних рибок, пакети з – під їжі для тварин, грамоти для учнів та їх батьків.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу.
Ми всі веселі та кмітливі,
Серйозні та не пустотливі,
Допитливі, цікаві, чемні,
В розмові з старшими приємні.
Ми всі любимо природу:
Турбуємось про чисту воду,
Дерева, квіти доглядаємо,
Гілочок ми не ламаємо,
Про пташок узимку дбаємо.

II. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну Природу, в країну чудову,
Що нас чекає — нам ще не відомо.
— Сьогодні в нас, без сумніву, незвичайний урок. На нашому уроці присутні всім знайомі незнайомці.
— Кого ми називаємо домашніми улюбленцями?
— Відгадайте загадки.
Як маленький – дзявкотить,
Як великий – гавкотить.
Може дім охороняти
Та чужинців відганяти.
Давня вовкова родина,
Та найкращий друг людини. (Собака.)
— Команда собачок готові? Займайте свої місця у вагоні потяга.
Ніжно лащиться до ніг,
Носить повідок від бліх.
Довгі вуса, хитрий хвіст,
Муркотіти має хист! (Котик)
—Команда котиків готова? Запрошуємо і вас подорожувати на нашому незвичайному потязі.
Як веселка кольоровий,
має здібності до мови.
Слово птаху лиш скажіть,
він його повторить вмить. (Папуга) (Леся Вознюк)
— Запрошуємо у вагон команду папуг.
Свинка, але не з хліва,
Мишка, та не польова.
Їсти просить і вночі -
Булку, хлібчик, калачі... (Морська свинка)

—Команда морських свинок, займіть своє місце!

Народилось їх багато,
Є в них мама, є в них тато.
Менші, ніж заморські свинки,
Ці пухкі, малі тваринки. (Хом'яки) (Наталя Гуркіна)

Що за хатка-дивина?
З скла прозорого вона.
Табунцями, як у річці,
рибки плещуться в водичці. (Акваріум) (Леся Вознюк)

— Перше знайомство пройшло успішно.
— Виконуючи проект, кожна група мала своє завдання. А тепер ми з вами складемо частинки мозаїки, які утворять картину - підсумок нашого уроку. Згодні? Наш потяг вирушає у путь.
(Звучить стукіт коліс потяга)

III. Робота над темою уроку.
1. Станція «Бібліотека» (кожна група розповідає про свого героя)

- Собака найвірніший і найвідданіший друг людини. Собаки бувають різними: службовими, мисливськими, декоративними і, на жаль, бродячими. До службових собак належить вівчарка.
— Вівчарки розумні, сильні. Вони служать на кордоні, охороняють заводи, склади, шукають злочинців і наркотики, допомагає пастухам випасати худобу.
Собаки допомагають і рятівникам, і пожежникам. Глухий далматинець на кличку Софі врятував п’ятирічку дівчинку, що тонула у річці.
—Мисливські собаки - гончаки, лягаві, лайки - допомагають людям на полюванні. Лайки є ще і їздовими собаками. Є ще декоративні породи собак: пудель, пекінес, мопс, чіхуахуа.
—Кішки - дивовижні тварини, ласкаві, ніжні, із шовковистою шерстю
й очима, що світяться вночі. Кішки мають витончений слух, вони чистухи— можуть умиватися кожної години. Ходять нечутно, бо при ходьбі
ховають кігті й наступають тільки на подушечки лапок. До Європи кішки потрапили з Єгипту. У давніх єгиптян кішка вважалася священною твариною. У нас кішок теж поважають. Є повір'я, що в нову хату спочатку потрібно запустити кішку. Це принесе господарям здоров'я і щастя в новій оселі. Кішки часто виступають акторами у цирку. В Росії є навіть «Театр кішок» під керівництвом Юрія Куклачова.
—Папуги – птахи, які прибули до нас з Америки та Австралії. Вони здатні наслідувати людську мову й голоси різних тварин. Найбільший серед них – ара. Його розмір від дзьоба до хвоста майже метр. Найбалакучіші – жовтоголові амазони. Вони можуть говорити до ста слів і багато фраз. А найрозумніший серед папуг – жако. З ним можна навіть розмовляти. Живуть папуги довго, навіть, у неволі доживають до 100 років.
—Морські свинки – добродушні й симпатичні тварини. Якщо до них турботливо ставитися, вони стають зовсім ручними. Незважаючи на свою назву, вони не є навіть далекими родичами справжніх свиней. На волі ця рослиноїдна тварина ховається у траві.
—Хом’яки - добре приручаються і живуть у домашніх умовах. Випускати цих звіряток у кімнату не рекомендується: надто великий ризик, що вони загубляться або потраплять комусь під ноги. Цікаво спостерігати за тваринкою. Наївшись, він набиває крупою, насінням або морквою защічні мішки й несе у гніздо. Так робить свої запаси й користується ними у розвантажувальні дні.
—Акваріумні рибки. Батьківщина золотих рибок — Китай. Китайські імператори тримали їх у своїх палацах і не дозволяли вивозити дорогоцінних рибок з країни. Вони вважали, що екзотичні рибки наділені магічною силою. Хто володіє такою рибкою, той володіє розумом, успіхом, має можливість здійснювати свої бажання.
2. Станція «Ігроленд» (учні імітують поведінку тварин)

Знають всі давно, малята,
Любить котик пострибати,
Вигнути дугою спинку,
Потягнутись на хвилинку.

Цуценятко не дрімає:
Хвостик власний доганяє.
І вертить ним вліво – вправо -
Фізкультурні робить вправи.

Папужка теж не ловить гав:
Крильця в сторони підняв,
Вгору – вниз ними махає,
Наче в джунглях, він літає.

Хом’ячок і морська свинка
Роблять вправи фізхвилинки.
Їм на місці не сидиться,
Швидко бігають по клітці.

Рибки пірця піднімають
І повільно опускають
- Чи здорові ви, малята?
- Так! - Сідайте працювати

3. Станція «Ветлікарня»

— Про що повинен подбати хазяїн, щоб його домашнім улюбленцям було зручно й комфортно у людській оселі?
—Собакам не можна давати шоколад, бо він отруйний для них. Не можна давати торти, печиво, цукор, бо це може викликати сльозотечу і нагноєння очей.
—Котам необхідне різноманітне харчування: м’ясо, риба, сир, вівсяні пластівці, вітаміни. У визначеному місці завжди повинна стояти мисочка з чистою водою.
—Клітка для папуги повинна бути простора й зручна. Птах має вільно махати крилами, не зачіпаючи стінок клітки. У клітці треба встановити поїлку, годівницю, купіль, мінеральний камінь та іграшки.
—Житло морських свинок тримати треба у чистоті, постійно міняти тирсу, покласти сіно. Бажано покласти у житло свинки великий камінь – з нього тваринка оглядатиме свої володіння і точитиме об нього пазури.
—Для хом’ячка клітка повинна бути металевою, бо він спритно гризе дерево. Треба, щоб у клітці були сіно і папір для гнізда. Важливо для тваринки більше рухалася, щоб не розтовстіти.
—Дуже важливо, щоб рибки не переїдали, а корм не залишався на дні. На сніданок давати сухий корм, на вечерю – живий. Регулярно треба міняти воду, але тільки частину, бо чиста вода шкідлива для рибок.

4. Станція «Чомусиків»
—Чому собаки махають хвостом?
Собаки махають хвостом у правий бік, коли чимось задоволені, а якщо їх щось не влаштовує, то їхній хвіст відхиляється вліво.
—Чому коти люблять ловити мишей?
В організмі мишей міститься багато сірки. А сірка необхідна котам для того, щоб їхня шерсть була густою і добре росла.
—Чому папуги мають таку назву?
У середні віки цих балакучих птахів жило багато у Ватикані. Там їх називали «папа галл», що означає «папський півень». Звідси і назва – папуга.
—Чому морські свинки не плавають?
Морські свинки – гризуни, живуть на суші далеко від моря. А морськими назвали за те, що привезли їх до нас із – за моря.
—Чому взимку хом’яки сплять?
Хом’яки – гризуни, в природному середовищі вони впадають у зимову сплячку, як їжаки, ведмеді і борсуки.
—Чому не можна підсаджувати маленьких рибок до дорослих?
Дорослі риби можуть прийняти малят за корм і з’їсти.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ Й ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Станція «Зоомагазин».

Гра «Нагодуй тварину»
(Учитель демонструє пакети з – під корму для тварин, а діти «купують» - плескають у долоні, якщо це їжа для героя їхньої групи).
2. Робота у групах. Гра «Склади портрет героя». (Кожна група отримує малюнок котика (собаки, рибки, папуги, хом’ячка чи морської свинки), розрізаний на декілька частин. Необхідно швидко скласти із фрагментів малюнок)
3. Робота з підручником. Бесіда про відповідальність за домашніх тварин.
—Чи зустрічали ви кішок і собак без господарів?
— Як називають таких тварин?
— Чи легко їм живеться?
— Серед бездомних собак і кішок зустрічаються безпородні й породисті, деякі навіть з ошийниками. Про що це свідчить?
— Чи хотіли б ви, щоб ваш улюбленець одного разу опинився у такому становищі?
— Що треба робити, щоб цього не сталося?

V . ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.
Нагородження найактивніших учасників проекту.
— Як треба ставитися до тварин?
— Який найголовніший висновок зробили? (Ми несемо відповідальність за тих живих істот, життя яких залежать від уваги та догляду за ними з боку людини)
— Що ви можете розказати про поведінку своїх улюбленців? А може, ви знаєте якісь цікаві випадки з їхнього життя?
— Діти, я дякую вам за урок.

Література
1. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 1 – 4 класи. – К.: Освіта, 2012.
2. Грущинська І. Планування уроків природознавства у 1 класі. – «Початкова школа», № 8, 2012.
3. Товстий В. П. Домашні улюбленці. – Х.:Промінь, 2010.
4. Квітка Л. У домі. – Х.: Ранок, 2006.

Крамова Олена Миколаївна, вчитель - методист початкових класів, Чутівська ЗОШ І - ІІІ ступенів, Полтавська область

Презентація знаходиться за посиланням:


Джерело: http://docme.ru/dMy
Категорія: Природознавство | Додав: (05.04.2013) | Автор: Крамова Олена Миколаївна
Переглядів: 23114 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 4.8/4
Всього коментарів: 2

Добавил: [ADM]Irina
0

Перейдіть за посиланням і натисніть слово Скачати
Дата публикации: 04.02.2016 в 20:19 [Материал]

 

ble>

 


Добавил: lida14095
0

допоможіть скачати матеріал
Дата публикации: 04.02.2016 в 19:37 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!