Встановлення джерел забруднення повітря - Природознавство - Презентації та відео матеріали - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Природознавство [ Додати статтю ]

Встановлення джерел забруднення повітря

ПРИРОДОЗНАВСТВО
Тема: Охорона повітря від забруднення. Проект « Встановлення джерел забруднення повітря».
Мета: розширити й поглибити уявлення дітей про значення повітря, формувати в учнів інтерес до експериментальної і дослідницької роботи; розвивати вміння працювати, спостерігати за ходом і результатами досліду, вміння робити висновки, міркувати за аналогією, виховувати пізнавальний інтерес до вивчення природи, здатність спілкуватися в процесі самостійної діяльності, ; виховувати бажання бережливо ставитися до природи,її багатств.
Обладнання: ПК, ватні диски, смужки скотчу, бланки для підсумків досліджень, картки-пам’ятки, журнали, ножиці, ватман, лупа.

                                                                                 Хід уроку

І Організаційний момент
Дружно візьмемось за руки,
І приступим до науки.
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Хочем все на світі знать!

ІІ Актуалізація опорних знань
1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
2. Метод «Кубування»

1. Де повітря нагрівається швидше над суходолом, чи над водною поверхнею?
2. Для чого в класі під акваріумом лежить пінопласт?
3. При диханні живих організмів виділяється …
4. Направлений рух повітря –це…
5. Газ, якого в повітрі найбільше.
6. Що відбувається з повітрям під час нагрівання?

III. Мотивація навчальної діяльності.  Оголошення теми і мети уроку
_ Та чи дійсно таким важливим для життя є повітря та його стан ?
— Сьогодні на уроці ми проведемо підсумок важливої дослідницької роботи. Проаналізуємо, де є найбільш забруднене повітря, що є джерелом цього забруднення, та розробимо рекомендаціїї щодо покращення стану повітря у нас в класі, вдома та в нашому місті. Отже, сьогодні ми – дослідники!
Діти розділені на групи.
1. Перша група дослідників(Досліджували рівень забруднення повітря в приміщенні(в класі, вдома)).
2. Друга група дослідників(Досліджували рівень забруднення повітря на вулиці
3. Третя група дослідників(проводили соціологічне опитування щодо джерел забрудненості повітря у нашому місті.)

III.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. 1.1Читання учнями тексту «Повітря і твоє здоров’я». Знаходження в тексті інформації про те, як повітря впливає на здоров’я людини. Відтворення отриманої інформації «своїми словами».

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
 

1. Презентація результатів дослідницької роботи.
1.1 Перша група дослідників презентує та аналізує результати свого дослідження за схемою

Дослідження1.
1. Порівняння серветки, висновок.
2. Виявлення найменш та найбільш забруднене місце свої оселі(в школі). ).Підведення підсумків. Запис результатів дослідження.
Дослідження 2.
Які джерела забруднення впливають на чистоту повітря у твоїй осел? .
1. Чи розташоване житло поряд з промисловими підприємствами?
2. Чи проводяться в оселі або поряд на вулиці будівельні та ремонтні роботи?
3. Чи шкідливі для людини та довкілля хімічні засоби, якими користується ваша сім’я.
4. Чи потрапляють в оселю сигаретний дим, гумовий пил від автомобільних шин, які стираються, вихлопні викиди автомобілів?
5. Чи заноситься пил в оселю разом із взуттям і одягом .
6. Вияви інші можливі джерела забруднення вашої оселі.
3. Розроблення та оформлення рекомендацій щодо щодо покращення стану повітря в приміщеннях.

1.2 Друга група дослідників презентує та аналізує результати свого дослідження за схемою
Дослідження1.
1. Порівняння серветки, висновок.
2. Виявлення найменш та найбільш забруднене місце Підведення підсумків. Запис результатів дослідження.
3. Обговорення практичних рекомендацій щодо покращення стану повітря в приміщенні
Дослідження 2.
1. Визначення факторів, шо впливають на рівень забрудненості повітря.
2. Визначення джерел забрудненості повітря .
3. Створення колажу «Джерела забрудненості повітря».
1.3. Третя група дослідників презентує та аналізує результати свого дослідження за схемою
1. Кількість опитаних людей.
2. Кількість людей, у яких збігається думки щодо джерел забрудненості повітря в місті
3. Назвати ці джерела.
4. Розробка та оформлення рекомендацій керівникам міста щодо способів покращення стану повітря у нашому місті.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Пам’ятка
«Як виявити пил та джерела забруднення на вулиці?»
Дослідження 1.
Виявлення пилу на різних предметах в своїй оселі.
1. Обери три об’єкти дослідження на вулиці . Це можуть бути територія біля дороги, біля під’їзду, на ігровій площадці . Запиши назви обраних об’єктів на окремих аркушах паперу.
2. Через певний час, досліди смужки за допомогою звичайної лупи, дізнайся, де що найбрудніше повітря, біля дороги, біля під’їзду, чи на ігровій площадці.
3. Порівняй ці смужки, зроби висновок.
4. Вияви найменш та найбільш забруднене місце на вулиці. Зроби висновок. Запиши результат дослідження.
Дослідження 2.
Виявлення джерел забруднення повітря на вулиці.
Прочитай. Які джерела забруднення впливають на чистоту повітря на вулиці? .
1. Чому смужка, розміщена біля дороги виявилась найбруднішою?
2. Чи проводяться поряд на вулиці будівельні та ремонтні роботи?
3. З’ясуй в батьків, чи є місті підприємства, які забруднюють повітря?
4. Чи доводилось тобі бачити вихлопні викиди автомобілів, що проїжджають біля твого будинку?
5. Чи часто тобі доводилось бачити біля будинку людей, які палять на вулиці?,
6. Чи заноситься пил в оселю разом із взуттям і одягом (оглянь взуття, в якому члени сім’ї ходили на вулицю).
7. Вияви інші можливі джерела забруднення повітря біля вашого будинку.
Зроби висновок. Запиши результат дослідження.

РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕНЬ 1
№1
1. Місце дослідження____________________

1. Аналіз стану забрудненості______________
2. __________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок_____________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


№2

Місце дослідження____________________

2. Аналіз стану забрудненості_______________________________________________________________________________________________________________________

3. Висновки___________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

№3

1. Місце дослідження____________________


2. Аналіз стану забрудненості______________
__________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Висновки___________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕНЬ

Пам’ятка
«Як виявити пил та джерела забруднення в своїй оселі?»
Дослідження 1.
Виявлення пилу на різних предметах в своїй оселі.
1. Обери три об’єкти дослідження в оселі. Це можуть бути підвіконня, стіл, листя кімнатної рослини. Запиши назви обраних об’єктів на окремих аркушах паперу.
2. Витри об’єкти дослідження ватним диском. Для кожного об’єкту використовуй новий диск. Прикріпи диски на відповідні аркуші.
3. Порівняй ці ватні диски, зроби висновок.
4. Вияви найменш та найбільш забруднене місце свої оселі. Зроби висновок. Запиши результат дослідження.
Дослідження 2.
Виявлення джерел забруднення повітря у своїй оселі.
Прочитай. Які джерела забруднення впливають на чистоту повітря у твоїй осел? .
1. Чи розташоване твоє житло поряд з промисловими підприємствами?
2. Чи проводяться в оселі або поряд на вулиці будівельні та ремонтні роботи?
3. З’ясуй в батьків, чи шкідливі для людини та довкілля хімічні засоби, якими користується ваша сім’я.
4. Чи потрапляють в оселю сигаретний дим, гумовий пил від автомобільних шин, які стираються, вихлопні викиди автомобілів?
5. Чи заноситься пил в оселю разом із взуттям і одягом (оглянь взуття, в якому члени сім’ї ходили на вулицю).
6. Вияви інші можливі джерела забруднення вашої оселі.
7. Зроби висновок. Запиши результат дослідження.
Чи можна сказати, що твоя сім’я дбає про чистоту повітря в оселі? Чому?

РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕНЬ 1
№1
1. Місце дослідження____________________


1. Аналіз стану забрудненості______________
2. ___________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок_____________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________

№2

Місце дослідження____________________

2. Аналіз стану забрудненості_______________________________________________________________________________________________________________________

3. Висновки___________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

№3

1. Місце дослідження____________________


2. Аналіз стану забрудненості______________
__________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Висновки___________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Пам’ятка
«Як провести соціологічне опитування?»

Крок 1.
1.Обери п’ять людей, у яких хотів би провести опитування(це може бути хтось із батьків, сусід, знайомий, вчитель, бабуся та ін.)
2. Запиши їх імена у спеціальну таблицю-бланк.
3. Опитай кожного за такою схемою:
- Ви вважаєте , що повітря в нашому місті чисте, чи забруднене?
- Що впливає на забруднення повітря в місті?
- Чи користуються у вашій сім’ї хімічними препаратами, що забруднюють повітря?
- Які, на Вашу думку, підприємства в місті забруднюють повітря?
-Що кожен з нас міг би робити , щоб повітря ставало чистішим?
- Що керівництво міста , на вашу думку, могло б зробити для покращення стану повітря в місті?
Крок 2.
1. Запиши результат дослідження у таблицю

2. Зроби висновок.

РЕЗУЛЬТАТИьСОЦІОЛОГІЧНОГО
№з.п 1. 2.
Ім’я опитуваного ------------------------- --------------------------
Ви вважаєте , що повітря в нашому місті чисте, чи забруднене?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------ --------------------------------------------------------------------------------------------------------
Що впливає на забруднення повітря в місті?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------------
Чи користуються у вашій сім’ї хімічними препаратами, що забруднюють повітря?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------ --------------------------------------------------------------------------------------------------------
Які, на Вашу думку, підприємства в місті забруднюють повітря?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------ --------------------------------------------------------------------------------------------------------
Що кожен з нас міг би робити , щоб повітря ставало чистішим?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------ --------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Що керівництво міста , на вашу думку, могло б зробити для покращення стану повітря в місті?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ РОБОТИ В ГРУПІ
Назва групи

Критерії оцінювання
5 – активно готувався. Постійно співпрацював з іншими.
3 – частково готувався. Частіше співпрацював з іншими.
1 – не зовсім готовий, іноді з ним важко співпрацювати, недостатньо допомагав.
Члени групи Самооцінювання Оцінювання
членами
групи Оцінювання
вчителем

5 3 1
5 3 1
5 3 1

Презентацію переглянути та скачати можна тут:



Джерело: http://www.docme.ru/f2K5
Категорія: Природознавство | Додав: slipcova (01.03.2016) | Автор: Сліпцова Ольга Олексіївна E
Переглядів: 1305 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!