Каталог статей
Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Природознавство | [ Додати статтю ] |
Тема. Охорона природи Землі.Збережемо Землю разом Дидактична характеристика проекту
Об’єкт пізнання
Навчальні цілі та очікувані результати:
Спосіб вирішення проблеми
Освітній продукт
Презентація проектних групових робіт Тема. Збережемо Землю разом (Охорона природи Землі) 1.Організація класу 1. «Юні екологи» (Усний журнал «Земля в небезпеці») - Ми, група «Юні екологи», працювали над питанням : негативний вплив діяльності людей на природу. Нашими помічниками були батьки, рідні, бібліотекар, інтернет. -Людина тісно пов’язана з навколишнім середовищем. Але з тих пір, як з’явилося багато машин і механізмів, небезпечне втручання людини в природу різко посилилося. Це може спричинити глобальну катастрофу. - На орних землях усе частіше будуються міста й заводи. В атмосфері над містами з’явилися оксиди вуглецю, азоту та інші шкідливі речовини. -Відбувається забруднення стічними водами з промислових і комунальних підприємств великих і малих річок, озер, прибережних морських вод. -Дослідили і склали таблицю «Що шкодить природі». - Є на землі українській криниці, стежки до яких поросли бур’янами, замулюються в них віконця – джерельця, ніхто не бере з них воду. Обходить їх стороною і людина, і тварина. -Є така земля, яка отримала сумну й тривожну назву – Чорнобильська зона. 26 квітня 1986 р. сталося лихо- аварія на Чорнобильській атомній станції. Радіація омертвила землю, ліс, воду. Люди змушені були залишити свої домівки й усе, що в них було і переїхати жити в інші місця. -Погіршення екологічної ситуації на планеті згубно впливає на здоров’я населення. Багато захворювань є наслідками екологічних катастроф, у тому числі найбільшої – аварії на ЧАЕС. -Щороку горять ліси в Європі, Азії, Африці, тайфуни і повені знищують поля, сади, ліси та їх мешканців -Природа. як поранений птах, кричить, прохає людей допомогти їй. - В атмосферу щорічно викидається понад 120 млн. т вугільного пилу, близько 300 млн. т промислового та побутового аерозолю (викиди автомобілів, літаків, телевізорів, заводів). -На території України забруднено 5 млн. га землі. 7,4 тис. км2 площі України займають території стихійного лиха. У 78 містах України забруднене повітря перевищує допустимі норми у 60 разів. -Щороку у ріки, озера, моря скидається до 6 кубометрів забрудненої води, а це шкідливі речовини. -Хмари несуть кислотні дощі, пилові бурі, а наслідки Чорнобильської катастрофи не знають державних кордонів. -За підрахунками вчених, за три з половиною століття із планети безповоротно щезли 46 видів ссавців і 94 види птахів. -Ліси зникають з величезною швидкістю. - Ми дослідили екологічну ситуацію в рідному місті і зробили висновок : наше місто в небезпеці . Пропонуємо до вашої уваги фото наших кореспондентів. Вони говорять про те, що жителі міста забруднюють навколишнє середовище. А це погано впливає на здоровʼя людей і на природу. - Закликаємо жителів міста . Зупиніться! Бережіть природу. Ми жителі планети і несемо відповідальність за майбутнє . - .Ми, учні групи „Юні екологи" звертаємось до присутніх тут зі своїм Вправа «Запитайлик»
2. «Сонечко» ( Слайд-шоу «Охорона природи) - Група «Сонечко» досліджувала питання: що роблять люди , щоб зберегти природу планети? -Ми відвідували бібліотеку, читали газети та журнали, працювали в мережі інтернету і знайшли дуже багато цікавої інформації про природоохоронну діяльність людей всього світу. - Народи світу піклуються про майбутнє планети і людей. Тому прикладають всіх сузиль, щоб зберегти те, що лишилося на землі. - СтвореноГрінпіс – міжнародна організація, що бореться за збереження природи на Землі. -Пропонуємо розглянути таблицю «Міжнародні природоохоронні заходи». -В Україні склалася дуже складна екологічна ситуація. Зникають рідкісні види тварин і рослин, забруднюються ріки і озера, країна перетворюється на країну смітників. Керівництво держави турбується про збереження навколишнього середовища. -Розглянемо таблицю «Природоохоронні заходи України ». -Закони держави Україна 1. Основний Закон нашої держави - Конституція України. -Природо-заповiдний фонд України включає бiосфернi та природні заповідники, нацiональнi парки, регiональнi ланшафтнi парки,заказники, пам’ятники природи, заповiднi урочища, ботанiчнi сади, зоологiчнi парки, парки-пам’ятники садово-паркового мистецтва. -Заповідник – територія, повністю вилучена з господарського користування з метою збереження та вивчення природних об’єктів, процесів. -Бiосфернi заповідники створюються з метою збереження в природному станi найбiльш типових природних комплексів біосфери. В Українi природних заповідників 17 i бiосферних 4. 2.Біосферний заповідник "Асканія-Нова" найстаріший степовий заповідник миру, одне з 7 природних чудес України, що входить в сотню найбільш відомих заповідних територій планети. «Асканiя Нова» посiдає особливє мiсце. історія заповідання його території нараховує 110 років .Про це ми дізналися з фільму «Асканія нова» Тут охороняються прекрасна природа Лісостепу 4.Карпатський заповідник належить до найбільших та найцікавіших об'єктів природно-заповідного фонду України. У заповіднику відмічено 64 види рослин і 72 види тварин, занесених до Червоної книги України та до Європейського Червоного списку. Карпатський бiосферний заповідник призначений для збереження унікальних гірських краєвидів. 5.Луганський природний заповідник було створено у 1968р з метою збереження у природному станi типових та унікальних для степової ландшафтної зони природних комплексів. охороняються 15 видів рослин, занесених до Європейського червоного списку, 41 вид, занесений до Червоної книги України 6.Поліський заповідник – це острів дикої природи, де охороняються всі живі створіння, незалежно від того корисні вони чи ні. Він був створений 12 листопада 1968 року з метою збереження типових для Українського Полісся соснових лісів та сфагнових боліт. 7.Дніпровсько-Орільський природний заповідник Перший, і поки що єдиний природний заповідник на Дніпропетровщині народився в 1990 році. Знаходиться він на лівому березі Дніпра між двома містами – Дніпродзержинськом і Дніпропетровськом. Розташування: Дніпропетровська область, Дніпропетровський і Петриківський райони -Криворі́зький ботані́чний сад є державною, бюджетною, неприбутковою науковою установою, створений для організації творчої роботи колективу вчених і вирішення актуальних проблем досліджень в галузі біологічної науки. -Засновником і творцем ботанічного саду на Криворіжжі став професор Євген Миколайович Кондратюк, на той час директор Донецького ботанічного саду. - У 1980 році було надано земельну ділянку площею 52,4 га під створення ботанічного саду. У 1989 році відбулося його урочисте відкриття. -За порівняно короткий час ботанічним садом були зібрані значні колекції різноманітних рослин, створені дендрарій, сад безперервного цвітіння, розарій, сад бузку та садового жасмину. -Побудовані лабораторно-адміністративний корпус, оранжереї, центральний вхід у сад, пішохідний міст через ставок довжиною 110 м. дорожньо-пішохідна мережа з твердим покриттям. -Ботанічний сад є об'єктом природно-заповідного фонду України загальнодержавного значення. З 2004 року, згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів, колекція деревних і чагарникових рослин (дендрарій) визнана національним надбанням України. Робота з картою. Назвати і показати заповідники України. 3.Група «Природолюби» (книжка – розкладалка «Червона книга України») - Нас зацікавило питання : що таке «Червона книга» і які тварини та рослини занесені в Червону книгу Україну? Що представляє собою Червона книга? -Ми створили книжечку, в якій дуже багато цікавої і потрібної інформації. Цю книжечку можуть переглянути і дорослі,і малюки. -Червона книга -Основний державний документ, у якому містяться узагальнені відомості про сучасний стан видів тварин і рослин України, що перебувають під загрозою зникнення. - Заснована в 1980 роцi. В 1994 р. видано Червону книгу України «Тваринний свiт», а в 1996 роцi –Червону книгу України «Рослинний свiт». -Кожен вид, який включено до Червоної книги, належить до однієї з чотирьох категорій: - Понад 100 видiв рослин i тварин, що перебувають під загрозою зникнення, занесено до Червоною книги України. Червона книга-це книга тривоги, попередження, що певний вид перебуває в небезпецi, вимагає невiдкладних заходiв щодо його охорони. -У книжці є сторінки червоні , оранжеві, жовті, білі, сірі, зелені. Як не сумно, але є і чорні сторінки. Це – колір трауру. На них записані назви рослин і тварин, які зникли вже зовсім на землі. Це: дикий кінь,тур, біла куріпка,соболь. -На «червоних» сторінках України вже понад 200 видів тварин, які є рідкісними або перебувають під загрозою знищення. Це: шуліка, ховрашок європейський, лісовий кіт. -На «оранжевих» сторінках помічено ті рослини і тварини, що можуть скоро стати зникаючими. Це: тритон карпатський, чорний лелека. -«Жовті» сторінки – рідкісні рослини і тварини. «Білі» – невизначені рослини і тварини -Відрадно те, що люди не просто заносять до книги тварин чи рослини, а допомагають зберегти, відновити втрачені види. Тому в книзі є «зелені» сторінки. На них записані назви рослин і тварин, кількість яких вдалося збільшити завдяки турботі людей. Наприклад, зубр. -Основний Закон – Конституція України – також зобов'язує всіх людей не заподіювати шкоди природі, відшкодовувати завдані ними шкоди. 4. Група «Зелений патруль» ( Буклет «Правила поведінки в природі») -Ми – школярі, малі жителі нашої країни. Ми - майбутнє планети Земля повинні піклуватися про природу рідного краю та всієї Землі. - Отже ми склали пам’ятку, правила, а мовою дорослих – закони, рішення, за якими повинні жити ми і спонукати до цього інших. -Не галасувати , не вмикати гучну музику в заповіднику -Не викопувати рідкісні рослини . -Не вбивати жаб. -Не кидати на траву та під дерева папірців , клаптів целюлози . банок , уламків скла. -Не ловити метеликів , бабок та інших комах. -Не ловити диких тварин , птахів та їхніх дитинчат -Не топтати комах , не руйнувати мурашники. -Не ловити плазунів. -Не ламати гілок дерев , кущів. Не обривати листя і цвіт. Не висмикувати гриби разом з грибницею -Не галасувати , не вмикати гучну музику в заповіднику 7.Творча вправа «Захистимо Землю». -Кожна група має квіточки, листочки, кольорові стрічки, сонечко і хмаринки. На дошці плакат з малюнком планети. Діти говорять побажання планеті і прикріплюють до плакату предмет. Звучить пісня «Трава у дома 8.Підведення підсумків роботи над проектом Вправа «Мікрофон» -Що було нового для кожного з вас ? -Що найбільше запам'яталось? -Що здивувало? -Про що з цієї теми вам хочеться дізнатися іще? -Чи можете ви сказати, що сьогодні знаєте більше, ніж учора? Нагородження сертифікатами за участь в роботі над проектом. Подяка вчителя за плідну працю. Подарунок від матінки – землі (кошик з дарами природи) Вірш – заклик Людино! Розумна істото! Ти можеш усе на Землі. Відсунути можеш і потоки, І будуть цілі кораблі. Та знову і знову, людино, До тебе звертаємось ми, Бо гинемо, гинемо, гинем! Будь ласка, ти нас збережи. Хай будуть в нас цілі дерева, Рослини, тварини, птахи. Людино! Людино! Людино! Ми просимо: нас збережи! Звучить пісня «Живи Земля» Джерело: http://www.fayloobmennik.net/2368543 | |
Переглядів: 6472 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |