Каталог статей
Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Природознавство | [ Додати статтю ] |
Тема. Світ живої природи. Узагальнюючий урок – усний журнал. Мета. Формування ключових компетентностей: вміння вчитися – самоорганізуватися до навчальної діяльності, здійснювати самоконтроль; виділяти в предметах певні ознаки; робити (з допомогою вчителя) висновок-узагальнення за результатами виконання навчального завдання; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, вміння вільно висловлюватися; діяти згідно з прийнятими правилами поведінки у природі та на уроці; інформаційні – вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел (мовлення вчителя, однокласників, зміст комп'ютерних презентацій, підручника); соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та в парах, проявляти ініціативу; здоров’язбережувальної – взаємозв’язок організму людини з природним і соціальним оточенням; громадянської – розвивати здатність екологічно мислити, бережливо ставитися до природи. Формування предметних компетентностей: організувати діяльність учнів для сприймання, осмислення запам'ятовування знань про рослин і тварин як частину живої природи; формувати вміння спостерігати за тваринами та рослинами; розвивати спостережливість, пам'ять, мовлення, мислення, вміння аналізувати та порівнювати; виховувати пізнавальний інтерес та дбайливе ставлення до природи. Тип уроку. Урок закріплення і засвоєння знань. Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інтерактивних технологій, мультимедійної презентації. Обладнання: картки для групової роботи; малюнки рослин і тварин, роздатковий матеріал, комп’ютер, телевізор, мікрофон; малюнки дітей на тему «Як треба поводитися серед природи»; міні-проекти «Домашні улюбленці», фотовиставка домашніх улюбленців з їх господарями; макет дерева, плакат із зображенням журналу; аудіозапис голосів тварин, відеозапис росту рослини, посаджені дітьми рослини квасолі, цибулі; «Зелений пакет». Девіз уроку: «Природа – наш дім, бережімо його». ХІД УРОКУ I.Організація класу. Привітання Любі діти, у наш клас Завітали люди щирі Привітайте в добрий час Гостей посмішкою й миром! Створення позитивної психологічної атмосфери Усміхнемось всім довкола: Небу, сонцю, квітам, людям – І тоді обов’язково День для нас привітним буде. - Доброго ранку, промінчику! Чому ти присів на камінчику? - Я зігріваю мураху, Змерзла вона, бідолаха.
II. Актуалізація об'єктивного досвіду. 1. Повідомлення синоптиків. - Справді, діти, мурахи дуже чекають тепла. Та не тільки вони, а й всі тваринки та рослинки зачекалися ласки від сонечка. Тому нас цікавить, якою буде погода сьогодні. Надаємо слово синоптикам. (Слайд 1) Синоптики: - Вас вітає «Бюро погоди» 1 класу. Сьогодні четвер, 27 лютого, передостанній день зими. На вулиці прохолодно. Небо похмуре. Опадів немає. Тихо. За народним календарем 27 лютого - день Кирила і Мефодія. Лютий зиму видуває, а березень ламає. Існує прикмета: якщо хороша погода на Кирила – до міцних морозів. Хороших вам погодних прогнозів! IIІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми й мети уроку.
Природа - це,…(все, що оточує нас, і не зроблено руками людини). Природа буває… (жива і нежива). Розшифруйте слова. (Слайд 2)
- Як їх можна назвати однією назвою? (Жива природа.) - Сьогодні ми здійснимо подорож сторінками чарівної природничої книги, яка має назву «Світ живої природи». (Слайд 3) Згадаємо і повторимо все вивчене про живу природу, навчимося розуміти й берегти цей чудовий світ. А допоможуть нам у цьому наші допитливі герої: Сонечко Семикрапочка, Карасик Золотенко, Їжачок Хитрячок, Сойка Синьокрила та Пролісок Первоцвітик. Давайте об’єднаємось у групи за наявними у вас на партах малюнками тварин і рослин. Їжачок запрошує до себе всіх звірят, Сойка – птахів, Карасик – риб, Сонечко – комах, а Пролісок – рослин. ІV. Актуалізація опорних знань учнів. І сторінка. Всезнайки живої природи. (Слайд 4) Інтерактивна технологія «Карусель». -Пригадаємо, що ми знаємо про світ живої природи . Так як незабаром весна, покружляємо у зимово-весняній каруселі знань. (Біла картка – внутрішнє коло каруселі, зелена – зовнішнє. Учні зовнішнього кола дають питання учням внутрішнього) -Продовжимо бліц-опитування. -Хто мені скаже, у чому полягає відмінність між тваринами й рослинами. Рослини: ( відмінне) Ростуть протягом всього життя ( навіть у столітнього дуба ростуть гілки, виростає листя. Тварини ростуть лише в молодому віці.) Тварини ( відмінне) Живляться рослинною їжею; живляться тваринною їжею. Пересуваються у просторі. Рослини і тварини ( спільне) Дихають, живляться, ростуть, розмножуються. Складання схеми «Умови, необхідні для життєдіяльності рослин і тварин.» (Слайд 5) ІІ сторінка. Дослідницька лабораторія. (Слайди 6-7) -Відгадайте, яку ж рослинку ми будемо досліджувати: Ця широколистна пані Інсценізація «Пригоди маленької квасолинки» Діти. Щоб дослід організувати Потрібно, і це кожен знає, Насіння гарне відібрати. Не гаймо ж часу, починаєм. Ось ця найкраща, як на мене. Згода, беремо її і крапка. Ось для досліду є банка. Насіння треба поливати, Щоб могла рости рослинка. Корінці їй розправляти. Буде вдячна квасолинка. Квасолинка. Ой, як хороше й просторо. Я погладшала, здається. Буде мені тісно скоро. Переселятись доведеться. Діти. Не хвилюйся, ми подбаєм Ось і горщик гарний маєм. Ґрунт ретельно підсипаєм, Водичкою поливаєм та до сонця повертаєм. Квасолька. Тут умови відмінні для росту Й поживних речовин чимало. Спасибі, діти, за турботу Ваш дослід видався на славу.
Коли будь-яка частинка живої природи росте, це справжнє диво. Ось погляньте, як це відбувається насправді. (Відео). Квасолинко, наші герої запрошують тебе у казковий світ природи, де дива трапляються на кожному кроці. Як квасолинка не може обійтись без води, так і вся природа без дощика. Фізкультхвилинка. « Дощ» На вулиці піднявся вітер (учитель тре долоні, учні повторюють). Починає крапати дощ (клацання пальцями). Дощ посилюється (почергове плескання долонями у груди). Починається справжня злива (плескання по стегнах). Дощ стихає ( плескання долонями по грудях). Краплі падають на землю (клацання пальцями). Тихий шелест віру (потирання долонь). Сонце! (руки догори). V. Узагальнення і систематизація знань. - Ми вже дуже багато знаємо про живу природу і можемо розкрити її таємниці. ІІІ сторінка. Таємниці рослин і тварин. (Слайд 8) Завдання групам: І група – впізнати тваринку по силуету: ІІ група – визначити, яка рослина зайва; ІІІ група – нагодувати тваринку; ІV група - скласти пазли, назвати органи рослини; V група – визначити, де живе тваринка. ІVсторінка. Мій домашній улюбленець. (Слайд 9) - На які дві групи діляться тварини? - Чи всім тваринкам жити легко? Зараз ми переглянемо, як живуть домашні улюбленці наших учнів.( Відео домашнього улюбленця) Гра «Крісло автора»Діти розповідають про своїх домашніх улюбленців. (Показ міні-проектів, фотовиставки «Знай, люби, оберігай»)
Фізкультхвилинка «Веселі комашки». Vсторінка. Чудо-дерево. (Слайд 10) (Поставити макет дерева у класі.) -Діти, погляньте, яке дивне дерево росте у нашому класі? Чи буває таке, щоб на дереві росли цукерки, хусточки? Хіба що у казках. Пам′ятаєте казку «Язиката хвиська», в якій бублейна хмарка почіпляла бублики на грушу. Звідкіля взялися ці плоди на нашому дереві, ми дізнаємось, переглянувши сторінки підручника. Робота з підручником. З′ясувати відмінність між деревами. —У природі все взаємопов'язане. Люди не можуть обходитись без рослин, тварин. Давайте пригадаємо, яку ж роль відіграють рослини й тварини в житті людини. Наші знання запишемо у схему. Складання схеми «Роль тварин і рослин в житті людини» (круги Ейлера) (Слайд 11) РОСЛИНИ Їжа меблі Ліки папір Одяг будівельний матеріал
ТВАРИНИ Їжа Ліки помічники у роботі Одяг друзі — Отже, природа забезпечує людей всім необхідним для життя. А чи вміємо ми це цінувати ? Прикро бачити , як діти викидають хліб, марнують продукти харчування. Тому ми маємо бережливо ставитися до природи, бути вдячними за ті дари, які від неї отримуємо. VІ сторінка. Впізнай мене. -Чи вміють тварини говорити? Гра «Відгадайте голоси тварин».(Аудіозапис) . Визначити, якою вона є: дикою чи свійською. Питання від ерудитів з «Книги рекордів Гіннеса». (Слайд 12) - Яка пташка найшвидше літає? (сокіл) - Який звір найкращий плавець? (білий ведмідь) - Який птах може літати хвостом уперед?(колібрі) - Яка найбільша риба в світі?(Китова акула) - Хто з птахів найрозумніший? (Ворон) VІІ сторінка. Буду я природі другом. (Слайд 13) -Діти, до нас дійшли «лісові скарги». Впізнайте, про кого йде мова. ( Учень отримує картку із зображенням тварини, яку не бачать інші діти) «Ох, і не люблять мене люди. Голос їм не подобається, і очі у мене великі. Вважають, що біду я приношу. Все це неправда. Користь від мене велика. Врожай я зберігаю. Хто я?» (Сова) «А мене всі бояться, тому стільки небилиць про мене розповідають. Не подобається їм, що я темряву люблю і відпочиваю вниз головою. Не схожа я ні на пташку, ні на звіра, але я друг людини, а не ворог. Хто я?» (Летюча миша) -А чи знаєте ви, що кажан з'їдає за ніч до 200 малярійних комарів і цим рятує людей? - Як бачимо, люди не завжди з любов′ю, бережливо ставляться до рослин і тварин. Вирубують ліси, полюють на тварин, збирають величезні букети квітів. Є рослини, тварини, яких в природі залишилося дуже мало, їм загрожує знищення. Щоб про це було відомо всім, їх заносять в Червону книгу - книгу тривоги. Вона попереджає про небезпеку, що нависла над великим багатством природи. Гра «Виберіть квіти, з яких не можна складати букети» (Слайд 14) - Про те, як потрібно ставитись до природи, послухайте пісню. ( Пісня «Будь природі другом» М. Ведмедеря) VІ. Підсумок уроку. - Ось і закінчилась наша мандрівка світом живої природи. Багато чого ви дізнались, побачили. І я впевнена, що ви зробили для себе висновок на все своє життя: «Природу треба берегти, як рідну матір!» Все, що нас оточує: травинку і квіточку, кущик і деревце, кожну пташку і мурашку, бо без них буде сумне наше життя. Хай душі ваші стануть добрішими, а серця теплішими. «Мікрофон» — Закінчіть речення: «Найцікавішим на уроці було для мене те...», «Мені запам′яталося…., здивувало…., сподобалося ….» . — Які знання будуть потрібні в житті? — Чи задоволені ви своєю діяльністю на уроці? (Якщо задоволені, поплескайте собі в долоньки і промовте «Я сьогодні молодець!») (Слайд 15) . За гарну роботу на уроці отримайте значок друга природи. Каракай Наталія Іванівна, вчитель початкових класів НВК №24 м. Умані Черкаської області Гра "Впізнай мене!" знаходиться тут: docme.ru/ALA2 Джерело: http://docme.ru/zLA2 | |||
Переглядів: 4893 | Рейтинг: 2.7/3 |
Всього коментарів: 0 | |