Вправи та задачі на додавання круглих десятків. Задачі на знаходження третього доданка. - Математика - Презентації та відео матеріали - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Математика [ Додати статтю ]

Вправи та задачі на додавання круглих десятків. Задачі на знаходження третього доданка.

Тема. Вправи та задачі на додавання круглих десятків. Задачі на знаходження третього доданка.
Мета: повторити прийоми усних обчислень, способи обчислення дій з круглими числами, вдосконалювати навички розв’язування задач на знаходження третього доданка, розвивати логічне мислення, вміння аналізувати і розв’язувати логічні задачі, виховувати любов та бережне ставлення до птахів,
Обладнання: мультимедійна презентація, картки для роботи в групах, коробочки з фішками,лист чарівника, маски птахів та повідомлення про них, магнітофон.
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.

                                                                    Хід уроку

I. Організація класу. Слайд 1
-Діти, в народі кажуть, що гість - дому радість. Сподіваюсь, що ви як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось.
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось не шуміти
Руку гарно підіймати,
На уроці не дрімати.
А знання мерщій хапати.
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
- Кожен урок повинен щось розвивати, вдосконалювати. Які ж уміння розвиває урок математики? Слайд 2
У – уявляти
Р – розв’язувати
О – обчислювати
К – каліграфічно писати.
-Отож, озброївшись цими термінами, розпочинаємо урок.
II. Створення ігрової ситуації. Повідомлення теми уроку.
-Діти, ідучи сьогодні до школи, я зустріла пташку. Вона була дуже засмучена. А знаєте чому? У неї сьогодні день народження. А всі друзі - птахи, які були запрошені на гостину, не можуть туди потрапити. Вона передала мені ось цей лист. Давайте його прочитаємо і може дізнаємось чому?
Зміст листа
Любі діти! Я зачарував усіх пташок. А ви зможете їм допомогти, якщо подолаєте всі перешкоди. Розв’язуючи правильно завдання, чари зникнуть і всі птахи зможуть потрапити на гостину. Бажаю вам успіху!
                                                                                                Злий чарівник.

- Отже, виконавши швидко і правильно всі завдання, ми зможемо звільнити всіх птахів від злих чар. Слайд 3
- Розв’язуючи завдання сьогодні на уроці, ви закріпите свої вміння і навички розв’язувати приклади з круглими числами, вдосконалите навички розв’язування задач на знаходження третього доданка.
III. Перевірка домашнього завдання.
-А яка пташка святкує свій день народження ми дізнаємось, якщо розташуємо відповіді домашніх прикладів у порядку зростання (№314).
Відповідь: 9, 10, 13, 18, 19, 20, 40, 60, 80.
День народження синички! Слайд 4
60 80 40 20 9 18 10 19 13
чки ! ни си день дже на ння ро
-Правильно. Синичка сьогодні іменинниця. (Повідомлення про синичку).
СИНИЦЯ - вісниця всього доброго, легкого і веселого. І сама живе легко і весело: мало їсть-п'є, зате багато радіє своєму пташиному життю, Сонцю і Небу, котрих славить своїм особливим співом. Знається вона і на близьких прогнозах: якщо б'ється в шибку, то звіщає про гостей.
IV. Актуалізація опорних знань.
-Щоб звільнити першого птаха від чар, треба виконати декілька завдань усного рахунку.
1. Робота в парах (за правильну відповідь учень одержує 1 фішку).
Гра «Закінч речення». Слайд 5
1 ряд.
Одноцифрове число – це … (Число, для запису якого використовують 1 цифру).
На першому місці у двоцифрового числа … (Стоять десятки).
Кругле число … (Число, яке закінчується нулем).
2 ряд
Двоцифрове число … (Число, для запису якого використовують 2 цифри).
На другому місці у двоцифрового числа … (Стоять одиниці).
Парне число … (Число, яке складається з двох однакових чисел).
2. Гра «Бу» (інтерактивний метод). Слайд 6
Діти рахують двійками по черзі ланцюжком. Той, кому треба називати кругле число, каже «бу».
3. Гра «Карусель» (інтерактивний метод). Слайд 7
Діти називають приклади на додавання або віднімання круглих десятків (пересідають на 1 місце вперед).
-Ми чудово справились з усним рахунком. Перший птах звільнився від чар. Це горобчик. Він зможе потрапити до синички. (Повідомлення про горобчика).  Слайд 8
Горобець польовий - дуже маленький птах, вага якого 20-25 грамів, а довжина 14-15 см, розмах крил – 20–22 см. Горобець хатній, або домовий - напевно, найвідоміший птах, який живе по сусідству з людиною. Звідси і назва «хатній». Проте на відміну від польового горобця, у якого «шапочка» коричнева, у хатнього горобця вона сіра.
V. Закріплення і систематизація вивченого.
1. Каліграфічна хвилинка . Слайд 9
-Щоб допомогти наступному птаху, пограємо у гру «Так або ні» (інтерактивний метод). Діти ставлять запитання, на які вчитель відповідає «так» або «ні». (Задумане число 12).
-Поділіть це число порівну? Яке число утвориться? (6).
-Утворіть з цього числа кругле число. (60).
-Запишіть це число каліграфічно. (Пояснення вчителя).
-І цей птах визволений. Це сойка. Вона теж поспішає до синички на день народження. (Повідомлення про сойку). Слайд 10
Сойка за своєю красою не поступається багатьом екзотичним видам птахів. Вона відіграє роль "поліцейського лісів". Завжди на сторожі, своїм скрипучим голосом подає знак лісовим мешканцям про появу людини набагато раніше, ніж людина її помітить. Також сойка має здатність переймати звуки інших птахів.
2. Робота над прикладами.
-На нашу допомогу чекає наступний птах. Вам треба показати свої вміння і навички при розв’язуванні прикладів і тільки тоді він буде вільний.
1) Гра «Дай відповідь двома словами».
-Як знайти суму двох чисел? (Дією додавання).
-Як знайти різницю двох чисел? (Дією віднімання).
- Яку дію виконують першою у виразах з дужками? (В дужках).
-Як виконуються дії, якщо дужок у виразі немає? (По порядку).
2) Діти I групи самостійно розв’язують приклади:
20 + 10 + 30 60 – (10 + 40)
80 – 60 + 10 (90 – 50) + 20 Слайд 11
Всі решта – виконують математичний диктант (№317).
-Використовуючи дужки, записати приклади та розв’язати їх (1учень пише на дошці).
1) 40 збільшити на різницю чисел 60 і 20.
2) Суму чисел 70 і 30 зменшити на 50.
3) Від числа 80 відняти різницю чисел 70 і 60.
Математичний диктант
40 + (60 – 20) = 80
(70 + 30) – 50 = 50
80 – (70 – 60) = 70
3. Самоперевірка для 1 групи: 60, 30, 10, 60.
-Приклади ви розв’язали швидко та правильно. Звільнився і цей птах від чар злого чарівника. Це – голуб. Він теж спішить на гостину до синички. (Повідомлення про голуба). Слайд 12
ГОЛУБ - символ- щирої любові, злагоди й ніжності. Голуб і голубка в парі - символ вічної й вірної любові. Для всього людства-це птах усеземної любові, птах миру. Вважається, що хата, де водяться голуби, ніколи не знатиме пожежі.
VI. Фізкультхвилинка (під музику з мультфільму «Хто такі пташки»).
VII. Продовження закріплення та систематизації знань.

4. Робота з підручником (задача №319).

-Наступний птах чекає вашої допомоги. Ви повинні правильно розв’язати задачу.
-Прочитайте задачу 1 раз самостійно.
У книжці 12 казок. Олесь прочитав 3 казки. Сашко 5, а решту казок прочитав Мишко. Скільки казок прочитав Мишко? Слайд 13
- Про що йдеться мова в задачі?
Задачу читає 1 учень вслух.
-Яка це задача проста чи складена?
- Якого типу ця задача?
-Як знайти невідомий доданок?
-Скільки всього казок у книжці?
- Скільки казок прочитав Олесь?
-Скільки – Сашко?
-Скільки казок прочитав Миколка?
-Що запитується в задачі?
Аналіз числових даних задачі.
-Що означає число 12 в задачі? 3?, 5?
-Що означає решта?
-Що треба знайти?
-Про що ми можемо дізнатися, знаючи, що Олесь прочитав 3 казки, а Сашко 5 казок?
-Якою дією ми це дізнаємось?
-Знаючи, скільки казок прочитали Олесь і Сашко, можна дізнатись, скільки казок прочитав Миколка?
-Якою дією?
Діти 1 групи розв’язують задачу самостійно виразом. Хто зможе розв’язати задачу двома способами, записує виразом 2 спосіб.
1 спосіб. 12 – (3 + 5) =4(к.)
2 спосіб (12 – 3) – 5 = 4(к.)
Решта дітей розв’язують задачу діями на дошці і в зошитах.
1)5 + 3 = 8(к.) прочитали.
2)!2 – 8 = 4(к.)
- Це завдання чарівника ви теж правильно виконали і звільнили від чар наступного птаха. Це дятел. Він теж може йти до синички. (Повідомлення про дятла). Слайд 14
Дятел строкатий – гарний, дійсно дуже строкатий птах. Веде переважно деревний спосіб життя. У харчуванні переважають різноманітні комахи, їхні личинки і яйця. Птах вставляє язик у вузький хід у корі або деревині, де живуть комахи, і здобич приклеюється до язика або наколюється на шипи.
5. Робота в групах. Слайд 15
-Останній птах чекає на вашу допомогу. А щоб розчаклувати його, треба попрацювати в групах і розв’язати правильно логічні завдання
Гра «Займи позицію».
Кожній групі буде дане завдання. До нього буде запропоновано 2 варіанти відповіді. Ви повинні вибрати правильний і обґрунтувати свій вибір. На виконання завдання дається 3 хвилини. З кожної групи 1 учень дає відповідь.
1). На яблуні росло 20 яблук, а на вербі – на 2 яблука більше. Скільки яблук росло на вербі?
Відповідь 1: 0 яблук.
Відповідь 2: 22 яблука.
2).Кришка стола має 4 кути. Один кут відпиляли. Скільки кутів у стола тепер?
Відповідь 1: 3 кути.
Відповідь 2: 5 кутів.
3). На дроті сиділо 5 ластівок. Третя ластівка полетіла. Скільки ластівок залишилось сидіти на дроті?
Відповідь 1: 4 ластівки.
Відповідь 2: 2 ластівки.
- Правильно виконали це завдання. Останній птах звільнився від чар. Це – сорока білобока. Вона теж поспішає до синички на день народження. (Повідомлення про сороку). Слайд 16
Сорока – обережний птах. У разі небезпеки починає стрекотати, попереджаючи інших пташок про небезпеку. Гнізда сороки влаштовують на верхівках високих дерев, Пташенят батьки ви¬годовують комахами, равликами і черв’яками. Коли пташенята підростають, сорока починає полювати за мишовидними гризунами та комахами і стає корисним птахом.
-Тепер синичка зрадіє та зможе пригостити своїх друзів-птахів. Слайд 17
- Хто був уважним і може сказати, що об’єднує всіх цих птахів? (Вони всі зимуючі).
-А що полюбляють їсти птахи?
-Як потрібно допомагати птахам взимку?
Синичка дуже вдячна за допомогу і відкриє вам секрет. Але його треба прочитати. Слайд 18
Пта(1) а(9) р’ям( 8 ) сна (4 )
пі ( 7 ) зна(13) їм ( 6 ) шка (2 )
ди (11) кра ( 3 ) сво (5 ) нням (14)
лю(10 ) на(12 )
ПТАШКА КРАСНА СВОЇМ ПІР’ЯМ, А ЛЮДИНА --- ЗНАННЯМ.
- Як ви це розумієте?
VIII. Підсумок уроку.
Гра «Продовж речення».

- Сьогодні на уроці ми…
- Найцікавіше завдання…
- Найважче було…
-Домашнє завдання: 1 група - №320, №322; Слайд 19
2 група - №319, №322.

Презентація знаходиться за посиланням:



Джерело: http://www.docme.ru/doc/579679/dodavannya-kruglih-chisel
Категорія: Математика | Додав: Елла_Петрова (26.09.2014) | Автор: Петрова Елла Сергіївна E
Переглядів: 1547 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!