Каталог статей
Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Основи здоров'я | [ Додати статтю ] |
Тема. Правила протипожежної безпеки. Дії під час пожежі. Мета уроку. Поглибити знання учнів про правила пожежної безпеки; розглянути умови виникнення пожеж; сформувати вміння і навички дотримання правил пожежної безпеки; сформувати вміння невідкладних дій під час пожежі; навчити учнів запобігати пожежі й за потреби викликати пожежну машину; скласти алгоритм поводження під час пожежі; виховувати у дітей потребу повсякденного дотримання правил пожежної безпеки, відповідальність за свої вчинки, почуття товариськості, взаємодопомоги, повагу до професії пожежників. Обладнання. проектор, відеозображення, пам’ятки з правилами протипожежної безпеки, картки для групової роботи учнів, комп’ютер, аудіозапис музики, ватман, маркер, стікери. Тип уроку – урок – тренінг Хід уроку І. Вступна частина. 1.Привітання Мені дуже приємно вас бачити здоровими і у хорошому настрої. Перше правило здоров’я – весела усмішка. Подаруйте її своїм друзям. Наберем в долоні сміху. І розсиплем всім на втіху. Ми потремо оченята, Щоб могли спостерігати. Нашорошим швидше вуха, щоб могли усе – все слухать. Підем разом мандрувати, Щось цікаве пізнавати. 2.Знайомство Діти, хоча ми з вами вже давно знайомі, але я хочу з вами провести таку вправу. Візьміть стікери і напишіть як ви хотіли б щоб вас сьогодні називали. Прикріпіть стікери до грудей. Ось ми і познайомились. 3. Повідомлення теми уроку. Тема нашого уроку: Правила протипожежної безпеки. Дії під час пожежі. 4. Очікування Коли ви йдете на урок, ви завжди сподіваєтесь на щось. Хоча завжди успіх залежить саме від вашої роботи на уроці. Погляньте: на галявині горить вогнище, над ним – хмаринка. Візьміть краплинки, напишіть на них свої очікування від нашого тренінгу. Розмістіть їх на хмаринці. Я ж очікую, що на уроці ви будете активними, організованими, кмітливими, уважними. 5. Правила роботи в групі. Я сподіваюся, що всі ваші очікування обов’язково справдяться. Тож давайте повторимо правила, які нам знадобляться під час роботи на уроці.
ІІ. Основна частина. Теоретична частина. 1.Проблемне питання. Уявіть, що ви заблукали в лісі. Довго блукали в пошуках правильного шляху. Аж раптом ви вийшли на галявину, де зійшлися три дороги. Кожна може вивести з лісу, але за певних умов: Ліворуч підеш – велике багатство знайдеш, але здоров’я загубиш. Прямо підеш – нічого не знайдеш, але і здоров’я збережеш. Праворуч підеш – половину багатства знайдеш, але і половину здоров’я втратиш.
Досить часто у вашому житті будуть зустрічатися ситуації , коли потрібно буде вибрати, яким шляхом іти.( згадаємо героїв казок: Колобок, Братик Іванушка, Спляча царівна, Маленький Мук) Я бажаю вам, щоб завжди ви обирали правильний шлях. Хоча одну підказку я вам дам: в будь – якій ситуації: Щоб не трапилось біди, перш ніж щось зробити, спочатку добре подумай, а потім роби. 2. Фізхвилинка На галявині вогнище Полум’я стелиться низько-низько (присідають), Далі багаття розгоряється (піднімаються) І полум’я коливається (показують руками). Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються). Полили, загребли (імітація руками) І з галявини пішли (крокують). Коли його не було в людей, то люди були безсилі, вони не варили їжі, не грілися біля вогнища, усього боялись. Життя тих людей було злиденним животінням. Пожалів їх Прометей й подарував людям те, що стало одночасно і другом, і ворогом людини. Що це? (Вогонь) 3 Вправа «Обери позицію» - Як ви вважаєте, вогонь – друг, чи вогонь – ворог? Займіть позицію біля відповідного напису. Доведіть свою думку. Висновок: Вогонь – друг, вогонь – ворог… Якою стороною він повернеться, залежить від людини. Справа лиш в тому, в чиїх руках він буде. Щоб вогонь не став ворогом, треба бути з ним обережним. 4. Хвилинка фантазії «Уяви» Сядьте зручніше, закрийте очі. Уявіть лісову галявину. Ласкаве сонце, блакитне небо, зелена трава. По гілках безтурботно стрибають синички та чижики. Стукає по стовбуру дятел у червоній шапочці. Так і хочеться впасти на м’яку траву і дивитись, як рухаються маленькі хмаринки по безкрайньому небу. Уявіть і маленьку іскорку, яка знаходиться на галявині серед лісу. Ось і легенько повіяв вітерець. А наша іскорка починає розгорятися все дужче і дужче. Полум’я все більше і більше. У лісі стає душно, стурбовано кричать птахи. Квіти з сумом опускають свої голівки, пташки залишають домівки і з тривогою відлітають геть. Вогонь пожирає все на своєму шляху. Та ось над галявиною нависла велика дощова хмара. Вона заплакала і рясний дощик загасив пожежу. Галявина знову ожила, засяяло сонечко. Тільки попіл нагадував про нещастя. Відкрийте очі. Поверніться в клас.
4. Інформаційне повідомлення. Перегляньте відеоролик і назвіть мені причини пожежі в побуті і правила поведінки під час пожежі. 5 Енергайзери Діти стають в коло і рухаються, повторюючи рухи. За вікном пригріває сонечко ( погладжують плечі того. Хто йде попереду) Подув легенький вітерець. ( проводять пальцями по спині верз – низ, ліворуч – праворуч) Раптом хмарки закрили сонечко. Почав накрапати мілкий дощик.(стукають пальчиками по спині) Піднявся вітер. (трем спину) Розпочалася злива. ( енергійно стукають пальчиками по спині) Але що це? Буря скінчилася. Злива перетворюється на дрібний дощик ( енергійно стукотять по спинці а потім пальчиками легесенько) Сильний вітер вщухає і перетворюється на легенький вітерець. ( проводять по спині) За вікном знову сонце. ( гладять по плечам) Закінчили. Поверніться і подякуйте тим, хто стояв позаду. Практична частина
Значну частину свого життя людина перебуває вдома: в будинку чи в квартирі. Нам здається, що вдома ми в безпеці. «Мій дім – моя фортеця», – так говорить відоме прислів’я. Тому ми часто нехтуємо найелементарнішими правилами протипожежної безпеки. Утвори речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини.
2 Гра «Увага! Небезпека!» Якщо виникла пожежа - рахунок часу йде на секунди. Перший вогонь можна залити склянкою води. Другий – відром води, а до третього вогню треба викликати пожежників, бо сам не впораєшся. Перед вами лежать листок , де зазначені речовини та предмети, які можуть дуже швидко загорітися від найменшої іскри та предмети та речовини, якими ми можемо загасити пожежу. Вам потрібно розподілити на дві групи. Бензин, вода, цвях, вата, пісок, глина, гілка дерева, газ, електрична гірлянда, килим, ковдра, скло, дерево, папір, молоко, петарда, масляна фарба, ґрунт,ацетон, хлопавки, бенгальські вогні, свічка, спирт.
- Що робити, якщо пожежа вже сталася? Що робити, якщо загорівся рушник або шафа, телевізор чи килимок? У вас на столі пазли . Складіть їх. Отримаєте малюнок. На ньому ситуація, яка може призвести до пожежі. Ваші дії.
Кожного дня на центральних пунктах зв'язку пожежної охорони лунають дзвінки. І поспішають червоні автомобілі до місць пригоди, щоб зберегти від вогню майно громадян, народне багатство, а нерідко — і життя. Щороку у світі трапляється близько 5 млн. пожеж. В Україні щодня трапляється 120 пожеж,у яких гине до семи чоловік. Завдання:( стежка із шпалер, роздруковані відбитки ніг людини) 1група. Крок за кроком на відбитках написати: Послідовність дій, якщо ви лягли подрімати, прокинулись від того, що кімнату заповнює дим. Послідовність дій: 1)Сповзи на підлогу; пересуватися можна тільки повзком; 2)закрий ніс та рота серветкою, рушником, футболкою, наволочкою (якщо є можливість намочи пов’язку водою); 3)повзком намагайся дістатися дверей; 4)тильною стороною руки помацай двері: якщо холодні – відчиняй та швидше втікай,якщо гарячі – відчини замок, повзи до найближчого вікна, балкону, лоджії; 5)відчини вікно, клич на допомогу; 6)якщо не можеш відкрити вікно, розбий скло будь-яким важким предметом; 7)На вулиці негайно звернись до дорослих. ДЗВОНИ 101! 2 група. Крок за кроком написати алгоритм дій , якщо пожежа сталася у сусідів. План дій у випадку виникнення пожежі у сусідів 1. З’ясуй, що відбувається. 2. Обережно відхили двері. 3. Якщо на площадці багато диму, негайно зачини двері. 4. Дзвони пожежникам. 5. Якщо телефону нема, клич на допомогу з вікна чи балкона 3 група. Написати алгоритм дій, якщо ти не зумів загасити пожежу вчасно і вогонь не вщухає. Основні правила поведінки при пожежі:
Діти, раніше в містах на найвищому місці будували спостережливу вишку. Дозорний на вишці цілодобово спостерігав, чи все спокійно, чи немає десь пожежі. Якщо помічав пожежу, він бив у гонг, вивішував знак, який вказував напрям , де саме горить. В цей же час пожежні запрягали коней, викочували діжки з водою і виїжджали на пожежу. Діти, як зараз пожежники дізнаються про пожежі? Послухайте, чи правильно визивав пожежних герой нашого віршу? Алло, 101? Горить все, палає! Швидше приїдьте… Адресу? Не знаю! Живу я в будинку, такий він великий, А поруч із ним ще красується липа. Ну що ви питаєте? Їдьте скоріше! Вогонь за вовка жорстокого зліший.
Зателефонувати за номером 101.
ІІІ Заключна частина.
Вправа «Продовж речення»
Наш урок добігає кінця і я хочу дізнатися, чи справдились ваші очікування? Пригадаємо. Якщо ваші очікування справдились, можете своєю краплинкою згасити вогнище. Чиї очікування не здійснилися – приберіть краплинку – вона випарувалась.
У колі учні беруться за руки, стають рівно, заплющують очі і за мить промовляють «Ми - молодці!» Презентацію передивитись і скачати можна тут: Джерело: http://www.fayloobmennik.net/5796111 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 6704 | Рейтинг: 2.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |