Україна – єдина країна - Перший урок - Презентації та відео матеріали - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Перший урок [ Додати статтю ]

Україна – єдина країна

                                                        Україна – єдина країна
Перший урок. Перший клас.
Мета: сформувати уявлення учнів про школу як країну знань, розширити кругозір учнів про рідну Україну, про народну символіку та державні символи, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, її просторів, розвивати почуття патріотизму, заохочувати творити добро, здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином своєї держави.
Обладнання: кольоровий папір, ілюстрації державних і народних символів,карта України, кліпи «Моя Україна»

Хід уроку

І. Організація класу.
- Добрий день, мої любі діти!
Ви прийшли нині в перший клас.
Вчитись будете і радіти,
І рости кожен день і час.
Школа двері для вас відчинила
І запрошує вчитись вас.
Бо знання – це велика сила!
Тож навчайтеся! В добрий час!

1 учень. Який щасливий день сьогодні!
Веселий, радісний, ясний,
Це гомінливий і погожий
Почавсь навчальний рік новий.

3 учень. Жовтіє листя на тополях,
Летять у синяві хмарки.
Відкрила навстіж двері школа –
Прийшли до неї першачки.
ІІ. Мотивація знань учнів
- Сьогодні для вас пролунав перший дзвінок, який покликав вас на перший у
вашому житті шкільний урок. Ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї
країни носять почесне звання – учень, школяр. Сьогодні ви із звичайних
хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів, школярів. Я вітаю вас із цією
визначною подією.
На дверях нашого класу сьогодні великими літерами написано «1-й клас».
Так! Сьогодні народився наш 1-А клас!
З днем народження, вІтаємо!

Учні: Зібрались дружно ми на свято
Сьогодні в цей прекрасний час,
Щоб всім удачі побажати,
І запросить у перший клас.

Багато доброго, нового
Життя відкриє ще для нас.
Як перша сходинка до нього
Для всіх нас буде перший клас.

І тата й мами нам бажають
Доріг щасливих і дзвінких.
І школа радо нас вітає –
Першокласників таких!

Звучить пісня у виконанні учнів «Добрий ранок, школярі».

-Послухайте уважно вірш Дмитра Павличка про школу.
- Наче вулик наша школа,
Вся вона гуде, як рій.
І здається, що довкола
Розквітають квіти мрій.
Бігають, сміються діти,
Та лиш дзвоник задзвенить –
Стане тихо, ніби в квіти
Заховались бджоли вмить.
-З чим автор вірша порівнює школу? Чому? Чому дітей порівнює з бджолами?
(Діти дають відповіді на поставлені запитання.)
-А хто з вас знає, чому навчає школа?
4 учень. В школі вчать дітей читати
І писати будуть вчить.
На екскурсії водить.
- 5 учень. Будуть вчити рахувати,
Танцювати і співати.
Ще навчать, як в світі жити,
Зі всіма дітьми дружити.

- 6 учень. Вчать у школі працювати,
Труднощі перемагати.
Завжди правду говорити.
В світі лиш добро творити!

- Правильно! Дякую, дітки! Всьому цьому ви навчитесь у школі. Головне, щоб були слухняними, уважними, працьовитими і дисциплінованими учнями. Дуже хочеться, щоб шкільне життя було для вас цікавим, щоб ви полюбили навчання, полюбили свою школу і прагнули дізнатися якомога більше.
- Ми будемо вирушати у цікаву подорож по Країні Знань. Але кожна нова подорож починається зі знайомства. Тому нам теж треба познайомитися. Я ваша перша вчителька. Звуть мене Алла Петрівна. Ми разом будемо вчитися читати, писати, рахувати, розкриємо багато секретів і таємниць. Разом пройдемо багатьма стежками Країни Знань.
- А тепер ви поверніться до сусіда по парті, скажіть своє ім’я, потисніть руки. Молодці! А тепер поверніться до сусідів позаду вас, скажіть своє ім’я,і теж потисніть руки. Молодці! Ось тепер ми друзі! А з друзями можна ділити і радість і сум, перемоги і невдачі, разом робити добрі і корисні справи.

- Діти, а чи готові ви до подорожі, чи готові до навчання у 1 класі?
ІІ. Перевірка знань.
- 1) Уявіть ,що ми сіли у літак. І полетіли до першої «Казкової зупинки» (емітують політ літака)
- А чи добре ви знаєте укр.. казки? Відгадайте «З якої це казки?»
- «… А півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а мишенята танцюють та в ігри граються…» («Колосок»)
- «… Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи пила, чи ти їла? …» («Коза-Дереза»)
- «… Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…» ( «Колобок»)
- «… От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і поніс додому…» («Котик та Півник»)
- «…Я Мишка - шкряботушка, Жабка – скрекотушка, Зайчик – побігайчик. А ти хто така?..»(«Рукавичка»)
Молодці! Добре виконали завдання!

2) Сідаємо з вами у потяг і вирушаемо до зупинки «Вони - помічники» (емітують звук потяга)
- Я знаю, що дехто з вас вже вміє читати! Допоможіть літерам «Р, О, З, П» знайти свої слова. (На дошці слова: ручка, олівець, зошит, портфель і книга без перших літер.)
Кожне слово є відгадкою до загадок, які я вам зараз загадаю.
- 1. Виводить букви і слова оця цікава штучка,
В руці виблискує здаля нова, гарненька … (ручка.)

2. Всяк школяр його шанує, бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно,… (олівець.)

3. Не сорочка, а зшитий. Не кущ, а з листочками. (Зошит.)

(Діти після того, як відгадали загадку, шукають відповідну букву і підставляють до слова без першої літери.)
- Давайте ще раз прочитаємо, назвемо ці слова. Як одним словом можна назвати всі ці слова? (Навчальне приладдя) Правильно!
- В чому треба носити до школи шкільне приладдя? (В портфелі) Молодці!

3) – Хто вміє швидко бігати? А спробуємо добігти до зупинки «Відпочинь-ка»
Усміхнемось сонечку! (підняли руки вгору, усміхнулись.)
Здрастуй, дороге! (помахали руками.)
Усміхнемось квіточці! (присіли, уявили квіточку на підлозі, посміхнулись їй.)
Хай вона росте! (показали руками, як росте квіточка.)
Усміхнемось дощику! (підняли руки вгору, посміхнулись.)
Лийся, мов з відра! (руки вгору-вниз, вгору-вниз.)
Друзям усміхнемося! (посміхнулись сусідові справа, зліва.)
Зичим всім добра! (простягли руки в сторони, підняли всі разом руки вгору.)
Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»
Якщо відповідь про вас,
Промовляєм хором враз: «Це мій кращий друг і я»
Якщо ні-то мовчимо і тихенько сидимо.
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечку всміхався?
Не хотів хто одягатисься?
А зарядку хто робив?
Свої руки хто не мив?
Хто веселий і бадьорий кожен день піде до школи?
Хто з вас працею своєю буде прикрашає дім і клас?
Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?
Хто уміє берегти ручки, зошити й книжки?
А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?
Хто веселу вдачу має і усім допомагає?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?

IV. Оволодіння матеріалом, шляхом застосування одержаних знань
- Давайте сядемо з вами на пароплав і попливемо з вами вздовж берегів країни в якій живемо ми, наші рідні , друзі і знайомі.
- З сьогоднішнім святом вас вітає не тільки школа а й місто, де ви народилися і край, в якому живете.
- Як же називається край, де ми живем? А чи має наша держава теж свій день народження? Так, ми його нещодавно теж святкували – 24 серпня – день народження нашої України.
Ми не дарма завели мову про Україну. Адже наш перший урок присвячений
дорогій Батьківщині, нашому рідному краю, який ми всі дуже любимо.
Усі ми одного роду – діти українського народу.
- Якими словами ще можна назвати слово Україна? (Батьківщина , рідний край, рідна домівка, рідна земля)

- А якби вам треба було намалювати свою Батьківщину, то що б ви намалювали?
(Відповіді дітей: свій дім, вулицю, школу, родину, ліс, струмок…)
- Помандруймо разом з піснею по нашій мальовничій Україні, розгляньмо її красу і неповторність.

(Перегляд кліпу «Моя Україна»)

- Діти, громадянами якої держави ми є? ( Ми – громадяни України!)

Ми є діти українські –
Хлопці і дівчата,
Рідний край наш – Україна
Велика й багата.

Ми є діти українські –
Український славний рід!
Дбаймо, щоб про нас маленьких
Добра слава йшла у світ.

- Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи. Про них послухайте казку.

- Давним давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір,готові були віддати за неї своє життя.
Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.
Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб.
Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор.
А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.
З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.
(Демонстрування державних символів України)
- То хто ж ця жінка - матір?

На землі великій є одна країна:
Гарна й неповторна, мила…(Україна)

- Що ви би побажали для нашої Батьківщини?

-Який настрій у вас з’явився, коли ви промовляли найкращі слова: життєрадісний, веселий, піднесений … ?

V. Підсумок уроку
А зараз кожен учень на парті знайде квітку, візьме олівчик, напише на ній своє
ім’я і ми все це розмістимо навколо карти України, щоб наша Батьківщина була
захищена квітучими садами, нашою любов’ю, теплом наших сердець, долонь.
Ми будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни своєї милої України. Ми її
патріоти, а тому ми все робитимемо для того, щоб вітчизна наша процвітала, була
могутньою державою. А ви будете старанно вчитись, трудитись на благо своєї
Вітчизни.

Категорія: Перший урок | Додав: Аллуська (26.09.2014) | Автор: Тарашевська Алла Петрівна E
Переглядів: 2081 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!