Письмо великої букви «Б» - Українська мова - Презентації та відео матеріали - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Українська мова [ Додати статтю ]

Письмо великої букви «Б»
Тема. Письмо великої букви «Б»
Мета :
ключові компетентності :
Формувати компетентність вміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця);
Загальнокультурну компетентність( вміння будувати взаємні стосунки на толерантній основі); соціальну компетентність( продуктивно працювати з різними партнерами в групі, проявляли ініціативу);

предметні компетентності :
Вчити дітей писати велику букву Б (бе), правильно з’єднувати її з іншими літерами; розвивати мовлення дітей, збагачувати його новими словами, розвивати увагу під час письма,пам’ять, спостережливість; розвивати творчі здібності дітей, усне та писемне мовлення, уміння аналізувати структуру букви, вимагати від дітей охайності під час письма та дотримання норм каліграфічного письма; виховувати повагу один до одного, бажання допомагати іншим.

Тип уроку : формування нових знань
Обладнання : комп’ютерна презентація, ілюстрації, картки, таблиці, дитячі малюнки.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Встали діти всі рівненько,
Посміхнулися гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
Привітали ви гостей, що до нас завітали
Хочу чути чого б ви усім побажали.
Всім присутнім здоров’я ми зичимо й добра!
А тепер до роботи нам братися пора.

II. Підготовка учнів до активного, свідомого сприймання та засвоєння знань
1. Інтерактивна технологія «Мікорофон»

- Який урок розпочинаємо ?
- А ви на уроці якими маєте бути ?
- Що очікуєте від цього уроку ?
- Успіх залежить від вашої активності, уважності, творчості.
Працювати ми будемо під девізом:
Щоб робота в нас кипіла
Працювати будемо :
ШВИДКО ! ДРУЖНО! ВМІЛО!

- Сьогодні до нас на урок завітав дуже незвичайний гість. А хто він, дізнаєтесь, прочитавши криптограму, починаючи з великої літери.
Слайд 2

     Б      Р      Т      Н

        А       І       У       О ( Буратіно)

- Поділіть слово на склади.
Слайд 2, 3 ,4.
- Подивіться на екран і скажіть, чи правильно зроблено звуко – складовий аналіз цього слова.
- А чи знаєте ви, що слово «Буратіно» італійського походження. А перекладі на нашу мову – це « дерев’янка лялька».
- Героєм якої казки є Буратіно ? ( «Золотий ключик» або «Пригоди Буратіно»
- Що ви знаєте. Про цього дерев’яного хлопчика ?
- Ви знаєте, що Буратіно – це дерев’яний хлопчик, який свій «Буквар» поміняв на квиток щоб піти на виставу. Тому Буратіно так нічого і не навчився. За його навчання взялася Мальвіна. От так він потрапив до школи Мальвіни, яка задавала йому багато завдань, одне з яких було – навчитися писати своє ім’я. Буратіно вирішив прийти сьогодні до нас на урок, щоб попросити у вас допомоги у виконання такого завдання. Ось послухайте його:

2. Інсценезація.
Буратіно
Чоловічок я маленький.
Ключ шукав я золотий.
Гострий, довгий, дерев’яний
Всюди ніс встромляю свій.
Я веселий Буратіно.
До вас прийшов я із проханням
І хоч трішечки не слухняний,
Але сміливий, добрий і дуже хороший.
Мальвіна
А мене звуть Мальвіна.
Я подружка Буратіно,
Хоч я дівчинка маленька
Та вже знаю багатенько.
Буратіно
Та ось я! Та ось я! Зі мною пісенька моя!
Та зараз мені не до пісень.
Мальвіна, це капосне дівчисько,
Дала мені завдання. А мені неохота!
Стрибати, гуляти, веселитися хочеться.
Та ще й на лихо ключика золотого загубив.
Прошу вас,друзі,допоможіть мені. Допоможіть!

2. Гра «Так чи ні»
Зіграти хочеться мені
З тобою, друже, в «Так чи ні».
Тобі питання задаю
Готуй вже відповідь свою.
Відповідай коли мастак,
Чи ні, чи так.

- Слово Буратіно складається з 3 складів ? (Ні)
- Слово Буратіно пишеться з великої букви ? (Так)
- У слові Буратіно голосні звуки : у, а, і, о ? (Так)
- Речення БУРАТІНО ВЕСЕЛИЙ ХЛОПЧИК складається з 4 слів ? (Ні)

III. Повідомлення теми та завдання уроку

- Сьогодні на уроці ми навчимось писати велику букву Б. Завдання наші такі:
(завдання прикріплені на дошці, діти їх зачитують)

* навчитися писати букву Б ;
* з’єднувати Б з іншими буквами ;
* писати слово з великої букви ;
* познайомитися з новими словами.

IV. Підготовча робота до письма
1. Пальчикова гімнастика

Посварились дві сестрички.
Розійшлися хто куди.
Ну а потім помирились.
Обнялись – нема біди.

2. Правило письма
Зошит свій я відкриваю,
Навскоси його кладу.
Ручку ось я так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
До роботи я берусь!

V. Демонстрація зразка рукописної літери в сітці зошита.

- Подивіться на рукописну букву, порівняйте її з друкованою.

VI. Аналіз графічної будови з переліком елементів.
Слайд 5.

1. На що схожа буква
Буква Б як бегемотик,
Бач який товстий животик.

Буква Б проснеться рано.
Буква Б як діжка з краном.
Букву Б читай як треба,
Бо вона втече від тебе.
Б з чималим черевиком,
В кепці з довгим козирком.

2. Алгоритм написання літери
Починаємо писати довгу похилу лінію від верхньої надрядкової лінії вниз до нижньої рядкової лінії, де заокруглюємо ліворуч. Відриваємо руку. Трохи вище від верхньої рядкової лінії починаємо писати великий правий півовал, заокруглюємо, торкаємося нижньої рядкової лінії, повертаємо вліво вверх, не торкаючись першого елемента. Відриваємо руку. Третій елемент букви починаємо писати від середини рядка, плавно заокруглюємо вліво, ведемо горизонтальну лінію по верхній міжрядковій лінії.

3. Письмо учнями в повітрі з орієнтацією на показ учителя під рахунок :
раз – і, два – і, три – і.

4. Аналіз зразка букви в навчальному зошиті.

VII. Вправи з письма
1. Обведення пунктирних зображень літери, поданих у зошиті, та дописування рядка літери.
2. Повторення правил з’єднання. Письмо буквосполучень.
3. Написання слова «Буратіно».

- Прочитайте слово. Чому це слово написане з великої букви ?
- Як з’єднуються слова букви у слові ?

VIII. Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся.
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторони розвів,
Мабуть ключик загубив.
А щоб ключик відшукати.
Треба нам на вшпиньки встати.

4. Написання речення.
- Буратіно щиро вдячний вам, діти, що ви навчили його писати власне ім’я. Він ще хоче подивитися, як ви пишете речення. Прочитайте його. Зверніть увагу на з’єднання. (Буратіно купив бублики.)
- Про кого тут розповідається?
- Що купив Буратіно ?
- Чому слово Буратіно пишеться з великої букви ?
- Який розділовий знак стоїть в кінці речення ?
- Скільки у реченні слів ?
5. Зарядка для очей
Слайд 6

X. Інтерактивна технологія «Робота в групах»

(За правильно виконане завдання кожна група отримує частину ключика)

1 група

- Прочитайте слова, вставляючи пропущені букви.

(Б…лка, б…нт, б…лка, з…бри, з…бри)

2 група

З’єднати склади правої і лівої колонки, щоб утворилися слова.

СО ВА
БА ЛКА
РИ ТОН
БУ БА

3 група

- Скласти з слів скоромовку
Бурі бобри брід перебрили.

Словникова робота:

Бобри – тварини, великий річковий гризун.
Бурий – це колір, темно-коричневий, з червоним відтінком.
Брід – місце річки, де можна перейти на інший берег.
Перебрести – перейти.

4 група

- Відшукайте втрачену букву
*ара*ан (барабан) ри*а (риба) *уряк (буряк) *удяк (будяк)

5 група

- Підкреслити слова з буквою Б
Бегемот, мавпа, бізон, бобер, жирафа, слон, білка.

Слайд 7
- Позиція букви у слові
- Буратіно так вам вдячний за допомогу,що запрошує вас до себе на обід. Чим пригощатиме зараз спробуєте відгадати.

XI. Підсумок уроку

- Всі старання наші пройшли немарно. Ми навчили нашого гостя правильно писати своє ім’я, та ще й ключика допомогли повернути. А ключик цей незвичайни. Він відкриває двері у таємну кімнату, давайте спробуємо її відкрити. (За дверима буква Б)

Інтерактивна технологія «Закінчи речення»

- Звук б позначається на письмі …
- Я запам’ятав з буквою Б слова …
- Мені сподобалося на уроці …

Працювали всі старанно.
І почули у кінці,
Що у нашім 1 класі
Діти – просто молодці !

Підготувала Фрай Лілія Миколаївна, вчитель початкових класів Уманського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів ім. Ю.О.Гагаріна – педагогічний ліцей»


Джерело: http://docme.ru/L022
Категорія: Українська мова | Додав: (24.01.2014) | Автор: Фрай Лілія Миколаївна
Переглядів: 1669 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!