Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Українська мова [ Додати статтю ]

Основа речення. Зв`язок слів у реченні українська мова 4 клас

 

Пятківська Алла Леонідівна,

вчитель початкових класів

Уманської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів

№11 ім. М.П.Бажана

Уманської міської ради

Черкаської області

Розробка уроку з української мови  для 4 класу (Підручник для 4 класу

загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою.

М. С. Вашуленко, С. Г. Дубовик, О. І. Мельничайко. Київ. Видавничий дім «Освіта»

2015)

 

Тема. Основа речення. Зв`язок слів у реченні

Ключові компетентності:

 - вміння вчитися;

навчально-організаційні:

 - орієнтуватися в тривалості праці;

загальномовленнєві:

- говорити не поспішаючи, чітко, вільно в процесі діалогічного і монологічного мовлення;

 - виконувати творчі завдання;

 загальнопізнавальні:

 - виконувати інтерактивну вправу «один-два-багато»;

контрольно-оцінні:

 - перевіряти результати праці, своєї і товариша;

здоров’язбережувальна:

- розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою;

інформаційно-комунікативна:

- використовувати відповідні ІКТ засоби для навчання;

громадянська: -  виховувати любов до Батьківщини, захоплення природою рідного краю;

 соціальна:

- виявляти творчість та ініціативу в реалізації поставленого вчителем завдання; працювати в групі та парі.

Предметні компетентності

 (конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)

Початковий рівень:

  • вміє визначати про кого або про що говориться в простому непоширеному реченні;

Середній рівень:

  • визначає підмет і присудок, ставить до них питання,
  • правильно підкреслює;

Достатній рівень:

  • знаходить однорідні присудки або підмети, встановлювати зв'язок слів у реченні;

Високий рівень:

  • складає речення за схемою, встановлює зв'язок слів у реченні усно і письмово.

Завдання (для учнів):

  • закріплювати знання про підмет і присудок як граматичну основу речення;
  • розвивати вміння визначати в реченні його основу;
  • збагачувати словниковий запас;
  • виховувати любов до Батьківщини, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: підручник «Українська мова. 4 клас» М. C. Вашуленко,

С. Г. Дубовик, О. І. Мельничайко. Київ Видавничий дім «Освіта» 2015;

таблиця «Головні члени речення»; презентація до уроку.

 

Хід уроку

ІОрганізація класу.

Асоціативний кущ «Батьківщина». Учні кажуть асоціації, учитель записує слова на дошці: любов, мама, сім’я,дім,Україна і т.д.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Мовна розминка. Учитель читає один із учнівських творів, написаних на шкільний конкурс «Що є для мене Батьківщина?». На окремих листках діти записують свої думки – висновки.
  • Запис дати.
  • Каліграфічна хвилинка. Бб ба ть ів вщ ин Батьківщина

1 учень робить звуковий аналіз слова Батьківщина біля дошки.

Робота в групах:

І гр. – дібрати синоніми до слова Батьківщина;

ІІ гр. – скласти спонукальне окличне речення зі словом Батьківщина;

ІІІ гр. - скласти питальне неокличне речення зі словом Батьківщина.

Учитель: - Запишіть речення Ми любимо свою Батьківщину. Яке воно за метою висловлювання? За інтонацією? Визначте підмет і присудок.

Фізкультхвилинка (музична «Україна»)

ІII. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація

«Мозковий штурм»

  • Як ще називають підмет і присудок в реченні? (після висловлювань учнів з’являється таблиця: Підмет і присудок

                                              Основа речення

                                             Граматична основа речення

                                             Головні члени речення

  • Для чого потрібно вивчати основу речення?

Запис теми уроку. Зачитування завдань уроку (зі слайда)

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Розгляд  друкованої таблиці «Основа речення»

Виконання вправи 54 (с.30):

  • зачитати перше і друге завдання;
  • учитель читає текст вправи (кліп на музику            );
  • заголовки до тексту;
  • самостійне виконання другого завдання;
  • додаткове завдання – звуковий аналіз слова осінній;
  • перевірка (фронтально).

Фізкультхвилинка для очей

V. Закріплення та систематизація знань

Інтерактивна вправа «Один – два – багато».

Поширити прикметниками речення Прийшла (яка?) осінь.

Виконання вправи 56 (с.31).

Робота в парах: виписати з тексту граматичну основу

  • І пара - з першого речення;
  • ІІ пара - з другого речення;
  • ІІІ пара - з третього речення;
  • ІVпара - з четвертого речення.
  • Два учні на дошці за схемами з карток складають речення, визначають граматичну основу, встановлюють усно зв’язок слів.

(Х т о?)      (щ о р о б л я т ь?) співають     

 (щ о?) ...     

(я к у?) ...   

VI. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Сьогодні на уроці я навчився (навчилася)…
  • Найбільше мені запам’яталося…
  • Я зробив (зробила) для себе такі висновки…

VII. Домашнє завдання

  • с.31, впр.57 (завд.2).
  • Додатково: допиши міркування

“Восени пожовкле листя схоже на … , бо … .”

Додаткове завдання

Робота в групах:

  • скласти твір-мініатюру, використовуючи слова з асоціативного куща, записаних на дошці на початку уроку (3 – 4 речення);
  • дібрати заголовок;
  • визначити основу в кожному реченні.


Джерело: http://www.docme.ru/sLH5
Категорія: Українська мова | Додав: [ADM]Irina (20.01.2016) | Автор: П’ятківська Алла Леонідівна
Переглядів: 3646 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!