Складання розповіді за серією малюнків «Кому дістався бублик?» - Українська мова - Презентації та відео матеріали - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Українська мова [ Додати статтю ]

Складання розповіді за серією малюнків «Кому дістався бублик?»

Урок 11
Тема. Складання розповіді за серією малюнків «Кому дістався бублик?» (за підручником М. Д. Захарійчук «Українська мова. 2 клас». Урок 94, с. 138)
Мета: формувати в учнів уміння складати розповідь за серією малюнків; вправляти дітей у побудові причинно-наслідкових зв'язків; формувати вміння за дією визначати мету героя, проектувати кінцевий результат, фіксувати результат досягнення цієї мети; розвивати мовлення, увагу, пам'ять; виховувати розсудливість та кмітливість.
Обладнання: серія малюнків (підручник «Українська мова. 2 клас», автор М. Д. Захарійчук), «схема детектива», вивіска-назва агентства, малюнок сокола.

                                                                                         Хід уроку

І. Організація класу до уроку
Психоемоційне налаштування

ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Оголошення теми та завдань уроку
Учитель. Знову рада вас вітати в нашому детективному агентстві «Сокіл».
Наше агентство отримало серію малюнків від птахів. (Учитель демонструє малюнки із зображенням горобця, синички та грака.)
- Чи впізнали ви цих птахів?
- Нам потрібно їх розглянути, скласти свій звіт-розповідь та зробити висновки з побаченого.
Учитель. Працюватимемо ми за сталим планом, який пропоную назвати вам самим (учень прикріплює завдання до дошки послідовно):
- знайти спільних героїв на малюнках;
- знайти місце, у якому відбуваються події;
- визначити час подій;
- назвати дії героїв;
- скласти розповідь;
- дати назву розповіді.

ІІІ. Мовленнєво-теоретична підготовка до складання зв'язного висловлювання (система творчих завдань, ігрових дій)
Учитель. Сьогодні в роботі нам допомагатиме підручник (с. 138).
Завдання. Знайдіть спільних героїв на малюнках.
- Розгляньте малюнки послідовно. (Діти розглядають малюнки.)
- Назвіть спільних героїв. (Учитель записує на дошці запитання «Хто?».)
(Синички, горобці, грак.)
- Що об'єднує малюнки? (Учитель записує на дошці запитання «Що?».)
(Бублик.)
- Зверніть увагу на зміни (переміщення), що відбуваються з головними героями на малюнках.
(Синички та горобчики літають над бубликом, спостерігають за діями грака, грак спостерігає за пташечками, дзьобнув бублик, кинув бублик у калюжу, їсть набряклий у воді бублик.)

Завдання. Знайдіть місце, у якому відбуваються події.
- Розгляньте уважно малюнки. Як ви думаєте, де відбуваються події?
(Учитель записує на дошці запитання «Де?».)
(Події відбуваються на стежці скверу або в парку.)

Завдання. Визначте час подій.
(Учитель записує на дошці запитання «Коли?».)
- Скажіть, яка пора року зображена на малюнках? (Літо.) Хто думає по-іншому?
- Доведіть. (Травичка та кущики зеленого кольору.)
- Як ви думаєте, чи змінюється час доби на всіх малюнках? (На всіх малюнках — день.)

Фізкультхвилинка

Завдання. Назвіть дії героїв.
Учитель. Спробуємо встановити логічний ланцюжок на кожному малюнку за «схемою детектива».
(Об'єкт → Дія → Мета дії.)
☺ ?! ►
«Хто?» → «Що робить?» → «Навіщо?».
- Давайте повернемося до першого малюнка. Хто на ньому зображений? Що робить? Навіщо робить?
(На першому малюнку ми бачимо лише бублик, який лежить на стежці. Напевно, його хтось загубив.)
- Назвіть дії героїв на другому малюнку.
(До бублика підлетіли синички, щоб поласувати знахідкою.)
- Назвіть дії героїв на третьому малюнку.
(Бублик оточила зграйка горобців, які також хотіли скуштувати бублика. За пташками здалеку спостерігав грак. Його увагу, напевно, привернула метушня птахів.)
- Назвіть дії героїв на інших малюнках. (Грак дзьобнув бублика та піднявся над землею. Пташки також піднялися в небо. Потім грак випустив бублика в калюжу, щоб він розмок. Почекавши трохи часу, грак почав його їсти. Оскільки бублик набряк, він легко дзьобом розкришував його на шматки.)

Виведення головної думки розповіді
- Яка ж головна думка закладена в нашій розповіді? (Висловлення думок дітьми.)
- Гарна народна мудрість записана в підручнику. Знайдіть її. (Хто хоче їсти, той має метикувати.)
Дійсно, з будь-якою проблемою допоможе упоратися розум, розсудливість та кмітливість.
- Чи є ці малюнки підтвердженням тому? Який висновок для себе ви зробили?

IV. Створення тексту зв'язного висловлювання. Розв'язання мовленнєвої ситуації
Завдання.
Складіть розповідь.
- Зверніть увагу на схему, записану на дошці. Складаючи розповідь, ви можете спиратися на неї. Під час побудови розповіді уникайте повторів, добирайте слова, близькі за значенням.
- Як по-іншому назвете головних героїв?
(Птахи, пернаті, зграя.)
Одного ___________ («Коли?») __________ («Де?») __________ («Хто?») _________ («Що робив?») __________, щоб (?!) ___________
Потім цей же герой (розповідь за другим малюнком, третім) робив (дія й мета дії)?! ___________
У результаті («Що вийшло?») __________, тому можна сказати, що цей герой («Який?») ___________
- Під час побудови нашого звіту-розповіді будьте точними у висловлюваннях, хоча можете висловлювати припущення.
- Тепер, мої спостережливі детективи, складемо усну розповідь за малюнками, використовуючи схему.

Варіант розповіді за серією малюнків
Одного літнього дня на стежці лежав бублик. Певно, його хтось загубив. До бублика спочатку злетілися синички, а потім горобці, щоб поснідати. Але бублик, напевно, був твердим, тому в них нічого не вийшло. За метушнею зграйки пташок спостерігав грак. Він дзьобнув бублик та піднявся з ним над землею. З висоти птах кинув бублика в калюжу, щоб той набряк.
У результаті бублик набряк, тому грак легко дзьобом розкришував його на шматки та швидко їв.
Народна мудрість учить: хто хоче їсти, той має метикувати.
(Діти складають розповідь у групах. Кожна група презентує свою роботу.)

V. Удосконалення творчих робіт за рахунок колективного досвіду
Бесіда

- Хто хотів би уточнити?
- Хто з вас думає по-іншому?
Завдання. Дайте назву розповіді.
(Бублик. Кому дістався бублик?)
- Робота в зошитах «Детективні розслідування». Запис 3—4 пов'язаних речень.

VI. Підбиття підсумків мовленнєвої діяльності учнів за результатами уроку

Алла НІКОЛАЙЧУК, учитель початкових класів Шепетівського НВК № 3 «Загальноосвітня школа І-III ст. ім. Н. Рибака та ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою», Хмельницька обл.
Всеукраїнська газета для вчителів початкових класів «Початкова освіта» № 15 (735), серпень 2014

https://drive.google.com/folderview?pli=1&ddrp=1&id=0B-VgRj-3i6hAX1BNdnRPWjVPREk#Презентацію передивитись і скачати можна тут



Джерело: http://www.ukped.com/
Категорія: Українська мова | Додав: (19.08.2015) | Автор: Алла НІКОЛАЙЧУК
Переглядів: 760 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!