Прийоми самооцінювання - Допомога молодому вчителю - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю [ Додати статтю ]

Прийоми самооцінювання

Прийоми самооцінювання

Перевір себе.

Вже з перших уроків математики доцільно привчати дітей до самоперевірки. Учні самостійно виконують завдання, потім відкриваються правильні відповіді, написані на дошці. Діти звіряють, біля правильної відповіді ставлять знак «+», біля хибної - знак «-». Підраховують кількість правильно виконаних завдань.

Взаємоперевірка.

Учні об'єднуються в пари. Бажано, щоб вони мали однакове завдання. Діти перевіряють роботи одне в одного і підраховують кількість правильно виконаних завдань. Перевірка завдання консультантами.

Серед учнів, які добре встигають, обирають консультантів, до них можна звертатися по допомогу, вони перевіряють правильність виконання завдань.

Виставка зошитів.

Учні, які завершили виконання завдань, кладуть свої зошити в розгорнутому вигляді на спеціальний стіл (виставку). Обране журі визначає переможців, які найкраще виконали завдання.

Сам собі вчитель.

Учні самі перевіряють своє завдання і виставляють собі оцінку. Потім її порівнюють із тією, що поставив вчитель, і аналізують помилки.

 Чарівні відрізки.

Учні на відрізку позначають кількість правильно виконаних завдань-кроків. Наприклад, сім:

Індивідуальна картка оцінювання.

Уміння, навички

Дуже добре зрозумів

Не все зрозумів

Не зрозумів

Я навчився обчислювати нові вирази

 

 

 

Я зрозумів, як розв'язували задачі інші

 

 

 

Я сам розв'язував задачі

 

 

 

Я зрозумів, як виконувати

домашнє завдання

 

 

 

Урок був цікавим

 

 

 

Таблиця для самостійного оцінювання.

На урок підбирається 12 завдань з наростаючим ступенем складності. Після їх виконання учням пропонується самостійно оцінити свою роботу на уроці, а дані занести у таблицю:

1 Завдання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Результат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знаю. Вмію. Вчусь.

На уроках розвитку зв'язного мовлення можна оцінити учнів за допомогою таблиці, підготовленої до уроку. Після опрацювання теми у графи таблиці діти прикріплюють до певних слів (знаю, вмію, вчусь) символи (яблучка, грушки, листочки, знаки «+», «-» тощо).

Знаю

Вмію

Вчусь

Текст - опис

Розрізняти тексти

Описувати

Текст - міркування

Читати

Міркувати

Текст - розповідь

Відповідати

Аналізувати

Сходинки самооцінювання.

Можна використовувати на кожному уроці. Діти прикріплюють свої позначки на відповідні сходинки: ІУсходинка - Я працював на повну силу!

Іїїсходинка - Я працював гарно, але відчуваю, що міг би досягти більшого. Псходинка - Я намагаюся працювати краще. Ісходинка - Я працював мало.

Сходинки.

На уроках читання, під час опрацювання текстів, учні можуть оцінити себе, починаючи з найнижчої сходинки. Найвища сходинка -12 балів. IV сходинка - Визначаю тему, основну думку твору. Висловлюю оцінні судження.

ІІІсходинка - Можу переказати текст за планом. ІІ сходинка - Вмію дати відповіді на запитання після читання тексту. І сходинка - Вмію читати у відповідному темпі. Малюнкова перевірка.

Здійснюється під час перевірки математичних диктантів і полягає в тому, що діти, виконавши правильно всі завдання, одержують певні малюнки.

Завдання. Розв'яжіть. Розмалюйте клітинки із числами, що є відповідями до завдань.

1.  Число, яке передує числу 5, 11, 17, 20.

2.  Число, наступне за числом 8, 1, 19, 14.

3.  У садку розквітло 8 троянд. Марійка зрізала одну. Скільки троянд залишилось у садку?

  4. У зайця було 5 морквин, у зайчихи 3. Скільки морквин було у зайця і зайчихи разом?

Кольорове намисто.

У кожної дитини на парті кольорові намистинки для нанизування.

Завдання. Прокласифікуйте:

•        Дерева - зелений колір кружечка;

•        Кущі - червоний;

•        трав'янисті рослини - жовтий.

Учитель називає предмети, а учні нанизують кожен на свою нитку кружечки певних кольорів. Перевірити правильність виконання завдання можна за зразком кольорового намиста, яке демонструє вчитель.

Перелік предметів: підсніжник, сосна, смородина, липа, очерет, верба, калина, ялина, сон-трава.

Створення ситуації успіху.

•        садимо зернятка у землю, з них вирощуємо квіти, які діти прикріплюють на стебельця.

•        їжачок знаходить багато яблучок і складає їх у свою комору (яблучка у кожного на парті).

•        Зайчик збирає морквинки у кошичок.

•        Отримуємо зернинки за кожне завдання, їх відносимо у годівничку для підгодовування птахів.

•        Складаємо віночок із квітів.

•        За правильні відповіді учні отримують іграшки, якими прикрашаємо ялинку наприкінці року.

•        За кожне правильно виконане завдання діти отримують грибочки, які «висаджують» на галявину.

•        Створюємо візерунок зі сніжинок.

•        Вішаємо на ялинку шишки для білочки.

•        Складаємо фігурки з кубиків.

•        Малюємо веселку знань, квітку успіху.

•        Піднімаємось на парашутиках.

•        Летимо до зірок.

•        Розбиваємо квітник.

•        Створюємо колосок.

•        Збираємо зернятка мудрості.

•         Поселяємо в акваріум рибок тощо.

Категорія: Допомога молодому вчителю | Додав: Natali (16.05.2015)
Переглядів: 510 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!