Природні скарби України. Господарська діяльність у деяких містах України - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Природні скарби України. Господарська діяльність у деяких містах України

Тема: Природні скарби України. Господарська діяльність у деяких містах України.
Мета: розширити і збагатити уявлення учнів про природні багатства України; розвивати економічне мислення, пізнавальний інтерес; виховувати любов до рідної країни, почуття гордості за нашу державу.
Обладнання: підручник, картки, пісні, презентації, кросворд.

Хід уроку

І .Організаційний момент.
Вчитель:

Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі
Діти – просто молодці!
- А хто мені підкаже, який девіз ми сьогодні використаємо на нашому уроці?
(відповідають учні)
Девіз уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати!
ІІ. Рефлексія емоційного стану та настрою учнів.
-Діти, ми сьогодні знову будемо мандрувати! А ось куди ми помандруємо, то ви повинні здогадатися самі!
(Співає учениця – Данілевська Катерина, а учні підспівують приспів пісні)
Пісня: «Я люблю мою країну Україну»
1.
Де б не була, де б не мандрувала
багато в світі місць цікавих, різних,
всім завжди кажу з гордістю,
що я з квітучої, величної країни.

Приспів:
Я люблю мою країну Україну,
за гостинність і красу твоїх земель,
Я люблю мою країну Україну,
за тепло і за любов в серцях людей.
Я люблю мою країну Україну,
за мелодії і за твої пісні.
Я люблю мою країну Україну,
і до тебе завжди хочеться мені.

2.
Я дякую тобі моя країно,
за спокій і за щирі чуття.
Добра, любові, свята, а в тебе їх багато,
тому я так люблю своє життя.

Приспів: (2 р.)
Я люблю мою країну Україну,
за гостинність і красу твоїх земель.
Я люблю мою країну Україну,
за тепло і за любов в серцях людей.
Я люблю мою країну Україну,
за мелодії і за твої пісні.
Я люблю мою країну Україну,
і до тебе завжди хочеться мені.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Бесіда з учнями.
Вчитель:

- Ну, що здогадались, якими стежками ми будемо сьогодні мандрувати?
- Хто назве нашу космічну адресу?
(Відповідає учениця)
Є багато країн на Землі,
В них озера, річки і долини –
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина.
Вчитель:
- А як називається наша Батьківщина?
Діти: Україна.
2. Робота з віршем.
Вірш «Розцвiтай, Україно»
1 учень. Маланяк Уляна.
Розцвiтай, Україно,
Ти квiтками калини
I рости, Україно, синiв,
Щоб вони тебе милу
Захищати зумiли
Вiд усiх чужакiв-ворогiв.
2 учень. Вавринчук Максим.
А дочкам своїм, рiдна,
Ти наказ рознеси всiм,
Щоб синочкiв ростили своїх,
До науки привчали
I добру щоб повчали
Та поваги до рiдних батькiв.
3 учень. Власюк Анастасія.
Хай буде Україна
Багата та сильна,
Та щоб горя не знала вона,
Щоб була вона гарна,
Щоб була вона вiльна,
Україно моя чарiвна!..
4 учень. Савчук Захар.
Нам сам Бог помагає
Й землю благословляє,
В боротьбi за життя нас веде
За свою Батькiвщину,
Бо немає країни
Краще нашої бiльше нiде!..
Вчитель : Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину.
3. Робота з кросвордом.

Вчитель : Давайте пригадаємо, які державні символи України ви знаєте?

Кросворд.

1
2 г і м н
е
3 п р а п о р
б

Завдання:
1. Тризуб на синьому тлі.
2. Урочиста пісня держави.
3. Синьо-жовте полотнище.

4. Вікторина
• Найбільше місто України. (Київ)
• Найбільша річка України. (Дніпро)
• Найглибше озеро. (Світязь на Волині)
• Найбільше озеро. (Ялпуг в Одеській області)
• Найбільше море, що омиває Україну. (Чорне море)
• Найвища гора. (Говерла в Карпатах, 2061 м)
• Найстаріше дерево. (Дуб віком 1300 років у Рівненській області)
• Найвище дерево. (Модрина, 54 м, м. Рахів)
• Найбільша тварина. (Зубр, 1 т,у Карпатах)
• Чемпіони із боксу. (Брати Віталій і Володимир Клички)
• Чемпіон зі стрибків у висоту. (Сергій Бубка)
• Найбільший літак. («Мрія», АН-255)
• Коли чуєте цю пісню, всі встати повинні, бо ця пісня урочиста славить Україну. (Гімн України)
• У ньому відображено триєдність життя: Батько — Сила, Мати — Мудрість, а Любов — мале Дитя. (Герб України)
• Об'єднує цей символ два кольори чудові:
Безхмарне синє небо і жовте хлібне поле. (Прапор України)

IV. Повідомлення теми і мети уроку
Вчитель :

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про природні скарби України та госпо¬дарську діяльність у деяких містах нашої держави. Ви погоджуєтесь із думкою, що нам ще потрібно багато чого цікавого дізнатися на сьогоднішньому уроці.
Учень:
У кожного народу
Історія своя.
І треба її знати, -
Так розумію я.
Зі мною, мабуть, згодні
Вона, і він, і ти.
Розкажем про вкраїну
й природнії скарби.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 114-117)

— Прочитайте текст на с. 114-115 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.
— Що із прочитаного було вам знайоме?
— Що нового ви дізналися?
— Що сприяє розвитку різних напрямів господарства в Україні?
— Що вирощують в Україні?
— Які галузі тваринництва розвинені в Україні?
— Які і де добувають корисні копалини?
— Яке найбільше родовище солі?
— Розгляньте карту в кінці підручника. Розкажіть, що видобувають, виго-товляють, вирощують люди вашого краю.
— Прочитайте рубрику «Чи знаєш ти?» на с. 115. Розкажіть, про що ви ді¬зналися.
— Прочитайте текст на с. 116-117 і поділіться своїми думками щодо про¬читаного.
— Що із прочитаного було вам знайоме?
— Що нового ви дізналися?
— Що ви дізналися про Харків? Львів? Луцьк?
— Прочитайте рубрику «Чи знаєш ти?» на с. 117. Розкажіть, про що ви ді¬зналися.
2. Фізкультхвилинка
(Дівчинка – Данілевська Катерина співає, а діти танцюють)
Пісня «Василечки»
VІ. Узагальнення й систематизація знань
1. Цікаво знати!

— Метро — дуже коштовний вид транспорту, але водночас і дуже ефек¬тивний. Метро поки що є в кількох містах нашої Батьківщини: у Києві, де протяжність ліній метрополітену найбільша, у Харкові та Дніпропетровську.
Головним міжнародним аеропортом нашої країни є Бориспільський, що по¬близу Києва. Він здатний приймати літаки будь-якого класу. Бориспіль іноді називають міжнародними воротами нашої Батьківщини.
2. Робота над загадками
• Чорне, блискуче, всіх людей гріє. (Вугілля)
• Буре, м'яке, із рослин складається, легко загоряється. (Торф)
• Темно-бура рідина, масляниста вона,
Роблять з неї для машин і солярку, і бензин. (Нафта)
• Я не їм вівса, ні сіна, дайте випити бензину,
Усіх коней обжену, кого хоч наздожену. (Автомобіль)
• Ухопився за дріт, покотився у світ,
Повіз близняток цілий десяток. (Електровоз)
• Я літаю, я літаю, дуже міцні крила маю,
І мотор у мене є, що життя мені дає. (Літак)
• По асфальту їде дім, ще й людей багато в нім. (Автобус)
• В'ється річка у різні міста, кінця-краю їй нема. (Дорога)
• Полотно, а не доріжка,
По ньому мчить залізний кінь-сороконіжка. (Залізниця)
• Що два тижні зелениться,
а два тижні колоситься,
А два тижні одцвітає,
а два тижні наливає,
А два тижні підсихає? (Пшениця)
• Білий хліб печуть з пшениці.
З чого ж чорні паляниці? (Жито)
• До сонця я подібний, і сонце я люблю,
За сонцем повертаю я голову свою. (Соняшник)
• Цілий день жує, всім дітям молоко дає. (Корова)
• Маленьке, сивеньке, всіх людей одягає. (Вівця)
• У воді купалася, сухою зосталася. (Качка, гуска)
3.Тестування
1. Трактори, тепловози, всюдиходи виготовляють у:
а) Вінниці;
б) Тернополі;
в) Харкові.
2. Кондитерська фабрика «Світоч» знаходиться у:
а) Києві;
б) Львові;
в) Одесі.
3. Штучні супутники «Січ» випускають у:
а) Харкові;
б) Ужгороді;
в) Запоріжжі.
4. Автобуси «Лаз» виготовляють у:
а) Львові;
б) Лондоні;
в) Луцьку.
5. У місті Рожищі є завод, на якому виготовляють:
а) сири;
б) шоколад;
в) мармелад.
6. Яка галузь промисловості є в усіх містах України?
а) Машинобудівна;
б) гірничодобувна;
в)харчова.
VIІ. Підбиття підсумків.
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Що вас найбільше вразило?
— Що нового дізналися?
— Що найбільше здивувало?
— На які підрозділи поділене сільське господарство?
— Які культури вирощують в Україні?
— На які групи розподілено тваринництво?
— Назвіть тварин, що належать до кожної групи.
— Що дає людям тваринництво?
— Які види транспорту є в Україні?
— Які корисні копалини видобувають у нашій країні?
— Як ви гадаєте, як потрібно ставитися до природних багатств?
VIIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С.114-117.

Вчитель: Трофімчук Марина Дмитрівна 

Категорія: Уроки | Додав: МАРІНОЧКА (21.03.2015) | Автор: Трофімчук Марина Дмитрівна E
Переглядів: 1229 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!