Тема: Розбіл кольору. Порівняння кольорів за колірним тоном «Риба –кит у морі синім».
Мета: Вчити учнів виконувати вправи для розвитку спритності й окоміру (проведення хвилястих, прямих, похилих ліній на однаковій відстані одна від одної). Розвивати навички кольорового вирішення малюнка, користуючись тонами і відтінками, та загальну культуру зорового сприймання, удосконалювати вміння роботи з фарбами. Виховувати відчуття прекрасного.
Обладнання: Диск із записом «Розбіл кольору» (порівняння кольорів за світлістю), матеріал для перегляду «Айвазовський. Творчість», музика до уроку.
Інструменти та матеріали: Фарби гуашеві, широкий пензлик або стара зубна щітка, альбом, олівець, гумка.
Хід уроку
І.Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Захотіла дівчинка кита намалювати . Провела півколо-це спина , два трикутники-хвіст, а внизу-хвилі. Гарно вийшло, тільки розфарбувати! Розфарбувала кита , навіть фонтанчик йому прималювала, а як намалювати море – не знає. Почала пригадувати, заплющивши очі. Море… хвилясте…фіолетове, сине, зелене, блакитне….А блакитного у неї не було. Що ж робити? Дуже хвилювався за свою господиню пензлик і підказав, що потрібно взяти палітру і» подружити» синій та білий кольори. Дівчинка взяла палітру крапнула спочатку одного, потім іншого кольору і утворився…Блакитний! Яке диво! Тепер у її кольорів з Країни Мистецтв є новий друг! Крім того Блакитний міг бути світлішим, якщо додати більше білого і темнішим, якщо додати синього. Просто краса! Тепер хвильки різні: зелені, блакитні, сині, фіолетові. На радощах кит заплескав хвостом по воді і всі кольори трішки змішались, утворивши безліч нових відтінків. Тоді маленька художниця зрозуміла, що змішувати фарби можна на папері і в палітрі.
- Сьогодні ми з вами розглянемо як змінюється колір при додаванні до нього білого та здійснимо далеку подорож до моря. (діти переглядають матеріал «Розбіл кольору» та дізнаються які кольори утворюються розбілом).
- А зараз я хочу представити вам художника-мариніста Івана Айвазовського, роботи його надзвичайно чаруючі. Сам художник мешкав в Криму, в чудовому місті Феодосія, де і зараз є музей в якому зберігаються його роботи. Мариніст – це художник який малює, пише море. Увага на екран і побачите скільки відтінків кольору відображає море. (Перегляд «Айвазовський. Творчість»).
- Які кольори ви побачили в морі (синій, блакитний, смарагдовий, фіолетовий, бірюза, тощо.)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Ми намалюємо з вами не лише море, а й найбільшого ссавця у світі.
1. Відгадування загадки.
Велетенський і важкий,
Мов ракета він стрімкий.
В океані він живе –
Випірнає і пливе.
(Кит)
2. Повідомлення про життя китів.
Кит – зовсім не риба, а морський ссавець. Він народжує живих дитинчат і вигодовує їх своїм молоком. Дихає кит не зябрами, а легенями. Ніздрі (отвір для дихання) розташований у верхній частині голови. Тому над головою кита здіймається фонтан, а стовбур повітря з парами. За своїм розміром кити дуже великі. На зеленій кулі немає більшої тварини. Важить як 30 слонів і має довжину 15 залізничних платформ. Пригадуєте казку П.Єршова «Горбоконик»? Там є опис «Чудо-юдо риби-кит».
… Частоколи в ребра вбиті,
На хвостищі ліс шумить,
На хребті село стоїть;
Сіє люд на губі жито,
Між очей танцюють діти,
І дівчата між усів
Розійшлись шукать грибів.
- Сьогодні ми намалюємо кита у морі синім.
IV. Практична діяльність учнів.
1. Перегляд демонстраційного матеріалу (з коментарем вчителя).
2. Порядок виконання роботи та технологія.
Вмочуємо зубну щітку у воду, набираємо фарбу синього та білого кольору і малюємо хвилясті лінії. Коли розмалюєте море, розмалюйте пензлем кита.
V. Фізкультхвилинка.
VI. Підсумок уроку. Виставка дитячих робіт.
- Що таке марина? Хто такі мариністи? Як створити блакитний колір? З яким художником познайомились?
|