Розпізнавання іменників за питаннями хто?що? Складання речень - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Розпізнавання іменників за питаннями хто?що? Складання речень
Тема. Розпізнавання іменників за питаннями хто?що? Складання речень.
Мета. Учити розпізнавати іменники за питанями хто?що?.
Закріплювати і поглиблювати знання учнів про слова-назви предметів;
розвивати вміння складати і записувати відповіді на запитання;
виховувати любов та шану до хліба.
Обладнання: Сигнальні картки, предметні малюнки, картки з питаннями «хто?», «що?», презентація «Як роблять хліб?»

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Тож і ми часу не гаймо,
урок наш розпочинаймо!

Девіз уроку: Гарно, дружно працювати,
Мову рідну добре знати

Автотренінг: Сидимо – рівно!
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – правильно!
Пишемо-гарно!

-Якими ви сьогодні обіцяєте бути?

- Уважними, старанними, активними,дисциплінованими.

- Сьогодні план нашого уроку знаходиться в маленьких зернятках, з яких ми складемо колосок. Виконаємо всі завдання – чекайте в кінці уроку сюрпризу.

План уроку

1. Відгадування загадок.
2. Складання речень.
3. Гра «хто?» «що?».
4. Каліграфічна хвилинка.
5. Бесіда «Як роблять хліб?»
6. Фізкультхвилинка.
7. Виконання вправ.
8. Запис під диктовку.
9. Робота з легендою.
10. Незакінчене речення.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Відгадування загадок.


Тисяча братів одним поясом перев’язані. (Сніп)

Стоять два стовпи,
А на стовпах- бочка,
А на бочці – макітра,
А на макітрі – ліс. (Людина)

Купили кругленьке,
Думали-новеньке,
А воно все в дірках,
Т руситься в руках. (Сито)

Запишемо на дошці слова-відгадки, поставте до них запитання.
- До яких слів поставимо питання хто? Чому?
- До яких слів поставимо питання що?
(Повторення правила)

2. Розвиток мовлення учнів.

Складання реченя зі словами-відгадками.

3. Гра «хто?» «що?» (сигнальні картки)

Комбайн, риба, колосок, річка, огірок, бублик, мама, журавель, поле, ведмідь, хлібороб, пиріжок, книжка, школяр,дерево, сонце.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

- На цьому уроці ми більш детально познайомимося зі словами, які є назвами-
предметів, навчимося правильно до них ставити питання, та складати речення.

ІV. Робота над темою уроку.

1. Відгадування загадки (вправа 190, ст.89)

- На яке питання відповідає слово хліб?

2. Каліграфічна хвилинка

Х хл хліб
Хліб всьому голова

3. Бесіда.

- І я принесла хліб до нас на урок. На чому лежить хліб? (На вишитому
рушнику)
- Так, це не тільки гарно. Хліб у хаті завжди був головним. Його першим ставили на стіл, тільки господар мав право різати його, спочатку перехрестивши. Хлібом і сіллю зустрічають дорогих гостей, із хлібом ідуть до новонароджених... Адже недарма кажуть: «Хліб – усьому голова.»

Діти , я підготувала вам невеличку презентацію: «Як роблять хліб».Подивіться,
будь ласка.

4. Робота за малюнками.

Вправа 191, ст.89 (усно)
Розглядають малюнки. Відповідають на питання: - До якої групи відносяться
ці предмети?
- На які питання вони відповідають?
- Чи є на малюнку зайві предмети?

Завдання 2 (письмове) - самостійно

5. Фізкультхвилинка

Ой росло у полі жито
Добрим дощиком полите
Жито стигло, достигало.
Колосочками кивало
А ти, Киве , не кивай,
А на вулицю тікай.

6. Склади речення вправа 193, ст.90

У качки (хто?) каченя.
У курки (Хто?) курча.
Увівці (хто?) ягня.
У кози (хто?) козеня.
У корови (хто?) теля.
У свині (хто?) порося.
- На які питання відповідають слова- назви предметів? (Хто)
Слова, які відповідають на питання хто? або що?, означають назви предметів. Це іменники.

7. Читання вірша.
В славній українській мові
Маємо слова чудові.
Ці слова- назви предметів,
Тут нема від вас секретів.
Стіл, вікно, людина, звір,
Сонце, небо, мама й мир.
Як слова ці розпізнати?
Що для цього треба знати?
Не завадить вам ніщо!
Став питання Хто? та Що?
- На які питання відповідають слова-предмети?
- Серед виділених слів знайдіть такі, що відповідають на питання Хто?

8. Запис речень під диктовку.

Принесли хліб. На стіл поклали. Пахучий, теплий. Із шкоринкою золотою. Це від вогню позолота в нього.
-Знайдіть слова-назви предметів і підкресліть їх.

9. Скласти прислів’я. (по групах)
І - Хліб, їда- вода, козацька.
ІІ - Є, є, й, життя, хліб.
ІІІ - Хліб треба берегти тому, що . ......

10. Робота з легендою.
- Зараз я вам зачитаю легенду « Хліб і золото», а ви уважно послухайте і знайдіть іменники.
Хліб і золото

Колись у Галичині жив король Данило, він мав такого майстра, що робив йому гроші. Той майстер у золоті купався, але волі не мав.
Король Данило сам відчиняв касу, де працював майстер, і замикав його там. А випускав лише тоді, коли йому треба було кудись іти. Майстер один знав про велике багатство короля.
І так йому будо добре, що забув він, як то голодним бути. Та й каже одного разу королеві:
- Золото – цар.
А Данило поправляє його:
- Ні, чоловіче, хліб усьому голова.
- Ні, золото і срібло.
Так вони спересалися,що король обернувся і пішов з майстерні.
А другого дня бачить Данило золотий напис на стіні: « Хліб- болото, а всьому голова – золото».
Данило нічого не сказав. Але другого дня зранку привів майстра у касу і замкнув. А тут звістка прийшла – вороги ідуть. Зібрав Данило військо і вирушив в похід, а про майстра забув.
Минуло кілька місяців. Данило повернувся додому і згадав про майстра. Побіг він до каси, а на купі золота лише кістки майстра лежать. А вище на стіні золотом написано: «Золото – то болото, а хліб – цар».
Отак життя вчить.

- Чому майстер змінив свою думку?
- Назвіть слова-назви предметів, які запам’ятали під час мого читання. Як вони називаються?
- А яку казку про хліб ви знаєте? («Колосок»)

V. Підсумок уроку
1. «Незакінчене речення»
• Слова, які означають назви людей і тварин, відповідають на питання ...
• Слова, які означають назви інших предметів, відповідають на питання ...
2. Дидактична гра «Хто?» або «Що?»
Вправа 194 ст 91

Олень, собака, осінь, холод, сила., хмара, розповідь, сміх.

Я думаю, що ви ставитеся і будете ставитися до хліба з повагою. І тому хочу, щоб рядки цього вірша ви запам’ятали на все життя.
Візьму я в руки хліб духм’яний
Він незвичайний, він святий
Ввібрав і пісню й працю в себе
Цей хліб рум’яний на столі.
Йому до ніг вклониться треба
Він скарб найбільший на землі!

VI. Домашнє завдання
Вивчити правило ст.91, вправа 195

Семенюк Людмила Іванівна, вчитель початкових класів Уманського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів ім. Ю.О.Гагаріна-педагогічний ліцей» 
Категорія: Уроки | Додав: (09.03.2014) | Автор: Семенюк Людмила Іванівна
Переглядів: 1985 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!