Розпізнавання в реченні службових слів, іменників, прикметників, дієслів - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Розпізнавання в реченні службових слів, іменників, прикметників, дієслів

Тема. Розпізнавання в реченні службових слів, іменників, прикметників, дієслів.
Мета. На основі спостережень за мовним матеріалом сприяти засвоєнню знань про частини мови; вчити дітей робити самостійні висновки про службові слова, іменники, прикметники, дієслова; знаходити службові слова в тексті, реченні; формувати навички правильного вживання службових слів, іменників, прикметників, дієслів у власному мовленні.
Створити умови для розвитку зв’язного мовлення учнів; розвивати вміння впізнавати в тексті, реченні іменники, прикметники, дієслова та службові слова, та писати їх окремо від інших;розвивати вміння співпрацювати в парах, групах.
Виховувати культуру мовлення учнів.
Обладнання: зразок до вправи 2, картки для підведення підсумків, вірш, малюнковий план.
Тип уроку: урок застосування знань, навичок і умінь

Хід уроку

І. Етап орієнтації.
1. Створення емоційного стану ( налаштувати дітей на позитивну співпрацю)

Починаємо урок,
Бо почули ми дзвінок.
Він за парти кличе нас.
До роботи, другий клас!
- Отже, щоб наш урок був сьогодні цікавим, пізнавальним, плідним, то ви діти маєте бути….(Відповіді дітей)
2. Перевірка домашнього завдання (виявити рівень засвоєння вивченого матеріалу про службові слова та написання їх окремо від інших)
а) взаємоперевірка (в парах)
б) фронтальна бесіда
- Які слова називаємо службовими?
- Що таке дієслово?
- Прикметник?
- Іменник?

ІІ. Етап цілепокладання.
1. Мотивація навчальної діяльності ( викликати інтерес дітей до роботи на уроці, бажання повторити про частини мови )

а) Хвилинка каліграфії
За  До  Під  Без
— Запишіть слова і з одним із них складіть речення.
— Спробуйте до нього поставити питання.
— Дійсно, це зробити не можна, бо це слово…
— Знайдіть в реченні слова які відповідають на питання Хто? Що?
— Які слова в реченні називають дію предметів?
Отже, Іменники…
Прикметники….
Дієслова…..
Службові слова… (відповіді дітей)
2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.( ознайомити учнів із завданнями уроку, та визначити його необхідність)
а)Погляньте на вірш.
Скаче дощик (по) долині –
Зупинився (на) стежині...
(Із) сонечком подружився...
(У) веселку перелився.
В.Чепурков
- Яких слів у ньому не вистачає?
- Як називають ці слова?
- Як ви їх розпізнаєте?
- То про, що ми поговоримо сьогодні на уроці?
б) Вправа «Дерево очікувань»
в) Малюнковий план до уроку (визначають діти)
ІІІ. Етап цілереалізації.
1. Самостійне виконання завдань під контролем і за допомогою вчителя (створити умови для формування навичок правильного вживання службових слів)
а) Творча робота.(робота в парах)
- Прочитайте слова. Поміркуйте, які слова потрібно додати в кожному рядку, щоб утворилося речення.
Дерева, білка, стрибнула.
Лапках, тримала, вона, шишку.
Пеньку, поснідала, білочка.
- Запишіть утворені речення.
Самоперевірка – з дошки.
2. Фізкультпауза (сприяти формуванню здоров’язбережувальних компетентностей та активного відпочинку)
БІЛОЧКИ

Раз, два! Пострибали!

Три,чотири! Назад стали.

Лапки вліво, лапки вправо,

Лапки вгору підняли.

Всі тихесенько присіли,

Потім знову підвелись.

І кружились, веселились,

Усміхнулись,

Й за науку знов взялись.

3.Узагальнення й систематизація учнями результатів роботи(на основі знань розвивати вміння впізнавати в тексті, реченні іменники, прикметники, дієслова та службові слова, та писати їх окремо від інших)
а) Робота за підручником (с. 112-113)
Вправа 1
- Прочитайте у ривок з казки.
- Спишіть другий абзац, уставте слова з довідки.
- До вписаних слів поставте питання.
- Прочитайте службові слова.
- Поділіть на склади підкреслене слово.
- Прочитайте останнє речення. З якою інтонацією потрібно читати це речення? Дайте відповідь на питання. Запишіть.
б) Гра „Незнайкові помилки”
– Попрацюйте в групах!
- Чи доречно Незнайко вжив службові слова? Виправте його помилки.
1-ша група
Володя зайшов у клас. Він сів у парту. Дістав у портфеля книги і поклав їх на парту. Володя сидить у Мариною.
2-га група
Пташка сиділа на дереві. Кіт Муркотун причаївся на деревом і дивився у пташку. Раптом він стрибнув у нижню гілку. Пташка пурхнула і полетіла.
3-тя група
Узяв дід ріпку за чуба. Баба діда – на сорочку. Дочка бабу – у запаску. Промучилися ввесь день, і ріпка сидить біля землі, як пень.
Кожна група по черзі презентує свій текст. Решта учнів у цей час намагаються „впіймати на гачок” службові слова, які почують.
Вправа 2
Робота в групах
- Хто більше збере і запише дієслів за дві хвилини?
- До трьох записаних дієслів доберіть іменники за зразком.
Вправа 3
- З’єднайте частини прислів’їв.
- Підкресліть дієслова. Запишіть їх.
- Як ви розумієте прислів’я( відповіді учнів)
ІV. Рефлексивно – оцінюючий.( проаналізувати навчальну діяльність; виявити досягнення та недоліки; підвести підсумки засвоєння матеріалу)
1. Підведення підсумків уроку.
2. Робота з картками.

Зараз ви одержите картки, які містять 4 завдання. Отже, до роботи.
Завдання:(Додатки)
3. Повідомлення домашнього завдання
С. 114, завдання після вправи 3
4. Рефлексія
Гра „Закінчи речення”
- На уроці я вчився ...
- Найбільше мені сподобалось...
- Я запам’ятав ...
- На наступному уроці хочу навчитися ...
5. Оцінювання вчителем

Категорія: Уроки | Додав: Zall (14.02.2016) | Автор: Наталія Жалюк E
Переглядів: 390 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!