Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Побудова проекцій предметів на одній, двох, і трьох взаємо перпендикулярних площинах

Тема: Побудова проекцій предметів на одній, двох, і трьох взаємоперпендикулярних площинах.
Мета: Сформувати в учнів поняття прямокутного проеціювання на одну, дві, і три взаємо перпендикулярні площини.
Сприяти розвитку навиків побудови проекцій на одну, дві, і три взаємоперпендикулярні площини.
Обладнання: олівець, лінійка, гумка, циркуль.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань учнів.
На попередньому уроці ви познайомилися з методами проеціювання, що називається проекцією, які є види проекцій. Давайте зараз швиденько пригадаємо, що ж ви запам’ятали.

Методи проеціювання
Центральне паралельне
Діти дають відповіді на запитання:
1. Що називається проеціюванням?
2. Що таке проекція?
3. Які існують методи проеціювання?
4. Чим відрізняється між собою центральне і паралельне проеціювання?
5. Яким із способів проеціювання одержують прямокутні проекції?

ІІ. Пояснення нового матеріалу.
Проеціювання на одну площину проекцій.
Залежно від розташування предмета перед площиною проекцій на зображенні можуть бути видимими один, два або три його боки. Проеціюванням на одну площину проекцій одержують проекції плоских предметів. Через усі вершини предмета проводять проеціюючі промені паралельно між собою і під прямим кутом до площини проекцій. З’єднавши між собою лініями уявні точки перетину проеціюючих променів з площиною проекцій, одержують проекцію предмета. Утворена на площині проекція дає уявлення про форму плоского предмета. Проекцію доповнюють розмірами, які відображають величину зображеного предмета і його елементів. Товщину предмета позначають умовно за допомогою латинської літери S.

Проеціювання на дві площини проекцій.
Одна проекція не завжди однозначно визначає форму зображуваного предмета. Існують різні за формою предмети, які утворюють однакові проекції. Тому, щоб одержати уявлення про форму об’ємного предмета, проеціювання виконують на дві площини проекції: горизонтальну H і вертикальну V , яку називають фронтальною. Площини проекцій у просторі розміщені під прямим кутом одна до одної. Лінію перетину цих площин х називають віссю проекцій.
Виконуючи креслення, горизонтальну проекцію предмета завжди розміщують під фронтальною – у проекційному зв’язку. Це правило порушувати забороняється.

Взаємне розміщення фронтальної Креслення предмета, що і горизонтальної проекцій містить дві проекції

Проеціювання на три площини проекції.
Дві проекції предмета – горизонтальна і фронтальна – досить повно та однозначно визначають на кресленнях форму багатьох предметів, але не всіх. (див. картку) Отже і за двома проекціями не завжди можна точно уявити форму предмета. Тому користуються трьома площинами проекцій. У цьому випадку до двох відомих вам площин проекцій додається ще одна – її називають профільною. Вона є перпендикулярна одночасно до горизонтальної і фронтальної площин проекцій. Три взаємо перпендикулярні площини проекцій утворюють тригранний кут. Предмет, який проеціюють, вміщують у простір тригранного кута і послідовно розглядають з трьох боків: спереду, зверху і зліва. На креслені всі три проекції розміщують у проекційному зв’язку, тобто горизонтальну проекцію під фронтальною, а профільну – праворуч від неї.

ІІІ. Виконання творчого завдання.
Кожній дитині окремо роздаю карточки із завданням різного ступеня складності, які розраховані для виконання в зошиті за 10 хвилин. (див. додаток)

ІV. Узагальнення і систематизація знань, контроль навчальних досягнень учнів.

Учні відповідають на запитання
1. Як називають проекції, утворенні при проеціювання предмета на дві площини проекції?
2. Як повинні розміщуватися одна відносно одної на кресленні фронтальна і горизонтальна проекції предмета?
3. Чому за двома проекціями не завжди можна уявити форму предмета?
4. Як називаються проекції, утворені проеціюванням на три площини проекцій?
5. Як повинні розміщуватись одна відносно одної ці проекції?
6. Що означає вираз «проекційний зв'язок»?

V. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

Прочитати § 4.2 виконати вправу ст. 50

Категорія: Уроки | Додав: piter137 (29.02.2016) | Автор: Подгорний Петро Михайлович E
Переглядів: 1863 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!