Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Використання найпростіших формул. Копіювання формул. Абсолютні, відносні та мішані посилання на комірки та діапазони комірок

Тема. Використання найпростіших формул. Копіювання формул. Абсолютні, відносні та мішані посилання на комірки і діапазони комірок.
Мета.
Навчальна:
- ознайомити учнів з найпростішими формулами та правилами їх обчислення;
- сформувати навички виконання обчислень;
- ознайомити учнів з поняттями абсолютні, відносні, мішані посилання на комірки.
Розвивальна:
- розвиток пам'яті, уважності, зорової та моторної координації;
- розвиток уміння складати план дій та виконувати його;
Виховна:
- формування навичок зібраності, уважності та акуратності у роботі;
Апаратне, програмне та методичне забезпечення:
- комп'ютерний клас;
- програма Microsoft Excel;
- мультимедійне обладнання класу;
- локальна мережа класу;
- програма для роботи в локальній мережі NETOPSCHOOL;
- інструктивна картка до уроку
Тип уроку: комбінований

План уроку:
І. Організація класу до заняття.
II. Актуалізація знань, умінь та навичок.
III. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань уроку.
IV. Вивчення нового навчального матеріалу.
V. Осмислення, узагальнення і систематизація знань
(робота на комп'ютерах), (метод "Робота в парах")
VI. Підсумок уроку.
VII. Повідомлення домашнього завдання.

Хід уроку:

І. Організація класу до заняття.
1. Привітання вчителя.
2. Перевірка, чи всі присутні на уроці.
3. Перевірка домашнього завдання.


II. Актуалізація знань, умінь та навичок.
Метод: "Снігова куля" (продовжити речення)
1. Електронні таблиці – це таблиці, які опрацьовує …
2. Основні функції Excel: введення, редагування …
3. Комірка – це елемент, який утворений …
4. Діапазон комірок – це об’єднання …
5. Типи даних Excel: текстові …
6. Функція автозаповнення використовується для…
7. Щоб задати точну ширину стовпця потрібно виділити його…
8. Щоб приховати декілька стовпців потрібно виділити їх…

III. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Для оперування табличними даними і розв´язання математичних, логічних, бухгалтерських та інших задач були створені спеціальні програми, які назвали табличними процесорами. З однією з таких програм ми з вами познайомилися і продовжуємо працювати. Щоб розв´язати будь-яку задачу потрібно вміти виконувати введення, редагування даних; копіювання та переміщення даних для зручності роботи та інше. Але не лише ці операції можна виконувати в Excel. Без формул програма Excel майже нічим не відрізнялася би від звичайного текстового редактора. Адже саме можливість уводити прості та складні формули і миттєво отримувати результати їх обчислень робить Excel зручним і незамінним інструментом для виконання різних видів обчислень. Тому тема уроку: "Використання найпростіших формул. Копіювання формул. Абсолютні, відносні та мішані посилання на комірки та діапазони комірок."

IV. Вивчення нового навчального матеріалу.
План

1. Найпростіші формули та правила їх обчислення.
2. Оператори, які використовуються у формулах.
3. Введення формул.
4. Копіювання формул.
5. Абсолютна, відносна та мішана адресація у комірках.

1. Формула – це вираз за яким виконується обчислення в електронній таблиці. Формула завжди починається зі знаку дорівнює. Числа, введені в комірки, за допомогою формул можна складати, віднімати, додавати, множити і ділити. Ці операції здійснюються з використанням арифметичних операторів. Результат обчислення формули відображається безпосередньо в комірці, куди введена ця формула. А саму формулу можна побачити в рядку формул, якщо встановити табличний курсор в комірці із формулою.
3. Excel пропонує два способи введення формул в комірки робочого аркушу: можна ввести оператори та адреси комірок вручну або ввести тільки оператори, адреси комірок вказати за допомогою миші чи клавіш керування курсором.
4. Копіювання в Excel здійснюється так само, як і копіювання будь-яких інших даних. Для копіювання формул у суміжні комірки використовується функція автозаповнення.
5. Зазвичай у формулах Excel використовуються не фіксовані значення, а посилання на комірки, які містять ці значення. Це дуже зручно, оскільки зміна будь-якого значення, на яке є посилання у формулі, одразу ж веде в Excel до автоматичних пере обчислень всієї таблиці.

Посилання на комірки поділяються на три групи:
 відносні – змінюються при копіюванні формул;
 абсолютні - не змінюються при копіюванні формул;
 мішані – є абсолютними лише частково.

За замовчуванням усі посилання у формулах є відносними. Тобто програма Excel під час копіювання формули не створює точної копії цієї формули, а створює схожі формули з новими посиланнями. Іншими словами у разі копіювання формули з відносними посиланнями вздовж рядків і вздовж стовпців посилання автоматично коректується.
Абсолютні посилання завжди вказують на одну і ту ж саму комірку. При копіюванні формул з абсолютними посиланнями адреси комірок в цих посиланнях не змінюються. Про те, що посилання є абсолютним, свідчить знак долара $, розташований біля кожної з координат посилання. Наприклад $A$1, $B$5. Якщо символ долара стоїть лише біля однієї з координат посилання, тоді одна частина посилання є абсолютною, а інша – відносною. Такі посилання називають мішаними.
Символ долара можна ввести вручну. Однак більш зручний спосіб переключення між абсолютними і відносними посиланнями є використання клавіші F4.
Запис у зошити.

V. Осмислення, узагальнення і систематизація знань
(робота на комп 'ютерах), (метод "Робота в парах")
Завдання для виконання на ПК:

Практичне завдання 1
1. Ввімкнути ПК.
Відкрийте файл табличного процесора (ви його створювали на минулому уроці)
D:\11… клас\Електронні таблиці\Практичні завдання.xls,
(замість три крапки має бути буквене позначення вашого класу)
2. Використовуючи можливості табличного процесора MS Excel виконайте наступні завдання.
3. У книзі Практичні завдання.xls створено п’ять аркушів робочої книги, відкрийте другий аркуш "Касовий чек"
4. Використовуючи найпростіші формули, знайдіть суму вартості кожного товару та всієї покупки.

Практичне завдання 2
1. У книзі Практичні завдання.xls створено п’ять аркушів робочої книги, відкрийте третій аркуш "Облік продукції"
2. Змініть назви стовпців наступним чином:
!!!
ціна 1 шт. ціна однієї штуки у грн. виконайте
к-сть шт. кількість штук у партії відображення
вартість сумарна вартість партії у грн. даних
к-сть браку кількість забракованих виробів стовпців
втрати втрати через брак у грн. "Переносить по
вироби обсяг випуску якісних виробів у грн. словам"

3. Використовуючи найпростіші формули, знайдіть сумарну вартість партії у гривнях; знайдіть втрати через брак у грн.; знайдіть обсяг випуску якісних виробів у грн.
4. Здайте роботу вчителю.
5. Закрийте всі вікна. Закінчіть всю роботу на комп’ютері.
6. Приберіть свої робочі місця.

VI. Підсумок уроку.
1. Аналіз виконання практичних завдань.
2. Мотивація наступних напрямів роботи.

VII. Повідомлення домашнього завдання.
Вивчити конспект.



Джерело: http://www.dropbox.com/home/Уроки?preview=план+уроку+1.docx
Категорія: Уроки | Додав: krokusnest1 (07.02.2018) | Автор: Палій Людмила Василівна E
Переглядів: 762 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!