Коміри у сукнях. Оброблення відкладного коміра - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Коміри у сукнях. Оброблення відкладного коміра

ТЕМА. Коміри у сукнях. Оброблення відкладного коміра.
МЕТА: Збагачувати уявлення учнів про види комірів, які можуть навчальна бути у сукнях, ознайомити із деталями коміра.
Вчити технологічно правильно обробляти відкладний комір. розвиваюча Розвивати: уяву на основі розгляду зразків та малюнків коміра, виробів із комірами; мислення, на основі словесної характеристики фасонів комірів; просторове уявлення, пам’ять, творчі здібності.
Удосконалювати навички ручного і машинного шиття.
Збагачувати словниковий запас технічними термінами. виховна Виховувати позитивне ставлення до праці, організованність, охайність, самостійність, естетичні смаки, товариські стосунки.
Наочність та обладнання: зразки: суконь, комірів, моделі виробів, деталі коміра, викрійки, технологічна картка: «Виготовлення відкладного коміра», ігри-завдання: «Що зайве?», «Знайдіть комір»,
«Очікування», голки, ножиці, нитки, швейні машини,мікрофон.
Тип уроку: комбінований

                                                                                                     ХІД УРОКУ

I. Загально- корекційна частина
Активізація мислення,сприймання.
Учитель. Рішучість до нас на урок завітала.
Аж ось енергійність її наздогнала.
Завзяття з умінням з собою взяли.
Терпіння й активність не забарились,
І творчість, звичайно, в майстерні з’явилась.
Якщо об'єднати ці риси в одне ціле,
То можна сміливо нам братись за діло.
Якщо ж вони стануть усі в один ряд,
То вийде високий у нас результат!

ІІ. Актуалізація опорних знань
ГРА: «Що зайве?»
--Подивіться уважно на дошку. Що ви бачите? (2 сукні).
--Що тут зайве? (Суцільнокроєна сукня).
--Чому? (Тому що шиємо відрізну сукню).
Творче завдання(моделювання).
ГРА: «Домалюй»
Малюнок сукні. Завдання: зданої сукні необхідно зробити відрізну- намалювати лінію по лінії талії.
ГРА: «Допоможи сукням»
(Серед поданих моделей суконь визначити, які належать до відрізних, а які є суцільнокроєними).
--Поділіть моделі суконь на 2 групи:
1. Суцільнокроєні.
2. Відрізні.
Виставте їх у плакат –кишеньку

СУЦІЛЬНОКРОЄНІ                 ВІДРІЗНІ

РОБОТА В ПАРІ
ГРА: «Знайди сукню»
На кожній парті є 2 сукні. Завдання: необхідно знайти відрізну сукню.
ГРА: « Підпиши викрійки»
(У кожної учениці малюнок із викрійками відрізної сукні)
Завдання: Для того, щоб пошити відрізну сукню , необхідно мати певні деталі. Підпишіть, як називаються деталі сукні на малюнку.
( Після цього на дошці вивішується такий же малюнок, на якому підписані деталі. Учні звіряють свої відповіді із тими, що на дошці).

ПЛАН ПОШИТТЯ СУКНІ
--Щоб пошити сукню, роботу необхідно виконувати у певній послідовності.
Допоможіть мені скласти план пошиття сукні, а саме те, що ви вже зробили на попередніх заняттях.
1. Обробити виточки.
2. Обробити плечові зрізи.
3.Обробити боков ізрізи.
4.Обробити рукава.
5.Вшити рукава у пройму.

-Як зметали і зшили виточки?
-Як зметали і зшили плечові зрізи?
- Як зметали і зшили бокові зрізи?
- Як обробили рукава?

СИТУАТИВНІ ЗАВДАННЯ
Для того,щоб стати професійною швачкою, необхідно не тільки добре і якісно шити, але й уміти виправляти дефекти в одязі.
-Уявіть, що ви купили сукню і виявили у ній якийсь дефект. Що ви будете робити в такому випадку? (Учениці отримують картки- завдання, де написано про дефект у сукні. Необхідно знайти рішення, як його виправити).
Ситуація№ 1
Я купила сукню:
У ній одна виточка довша за іншу. Що необхідно зробити?
(Необхідно дострочити другу виточку на довжину першої)
Ситуація №2
Я купила сукню:
У ній один рукав довший за інший. Що необхідно зробити?
(Необхідно порівняти рукава, відрізати зайве, повторно обробити низ рукава).
Ситуація №3
Я купила сукню:
У ній один плечовий зріз довший за інший. Що необхідно зробити?
( Необхідно розпороти строчку по верху оката рукава, порівняти плечові зрізи, відрізати зайве, знову вшити рукав у пройму).

ІІІ. Мотивація знань учнів
-Ви добре засвоїли попередній матеріал. Знаєте не тільки, як обробляти деталі сукні, а й розумієте, як виправити дефекти в одязі. Тому,сьогодні отримуєте такі оцінки( оцінювання знань учнів).
А ще отримуєте титули: «Найкращий знавець сукні», «Розумниця».
На протязі нашого заняття ви маєте можливість отримати інші титули: «Найкраща швачка», «Умілі руки», «Найстаранніша».

ІV.Вивчення нового матеріалу
1.Повідомлення теми, мети уроку.
А зараз відгадайте загадку.
ЗАГАДКА
Ця деталь буває різна:
І знімна і пришивна.
Може бути в сукні, й блузці,
В піджаках, пальто і куртці.
До горловини пришивають,
Та ще й різну форму мають. (Комір)
--Чому я загадала загадку про комір?
(У сукні ще не оброблений комір).
Тому, тема нашого заняття: «Коміри у сукнях. Оброблення відкладного коміра».

2.Мотивація теми.
Вивчення цієї теми необхідно для того, щоб більше дізнатися про коміри, навчитися якісно шити, щоб потім у майбутньому застосувати набуті знання і вміння при здобутті професії швачка.
ВПРАВА: «Дерево очікування»
Ви, мабуть очікуєте чогось нового від нашого заняття? А що саме, про це ви напишете на листочках і прикріпите їх до нашого дерева «Очікувань». У кінці заняття ми звіримось, чи здійснилися ваші сподівання.

3. З історії коміра.
А зараз здійснимо подорож у далеке минуле.
Колись давно комірів в одязі взагалі не було. Лише у ХІІІ ст. з’явилася вузенька смужка на вирізі горловини, яка поступово перетворилася на комір «стійку». Вироби із таким коміром мають строгий вигляд в офісному або форменному одязі. Завдяки тому, що цей комір знаходиться високо на шиї, їх часто застосовують у виробах для холодної пори року: куртках, пальто.

КОМІР « СТІЙКА»

Колись давно жінки носили вироби, у яких були зовсім не звичні для нашого часу коміри. А які саме, я вам пропоную зараз переглянути.
Комір «Стюарт»

Такий комір мав вигляд рюші у підборіддя. Свою назву отримав на честь шотландської королеви Марії Стюарт. Його виконували із тюлі, мережива. Він був, в основному білого кольору. Зараз такй комір можна зустріти у весільних сукнях, карнавальних костюмах.

Комір « Медичі»
Такий комір отримав назву на честь королеви Франції Катерини Медичі та королеви Англії Єлизавети Першої. Він мав веєроподібний вигляд. У Франції він мав круглу форму , а в Англії- подвійного півкола. В ті далекі часи, вироби із такими комірами були символом багатства. У наш час такі коміри можна побачити у карнавальних костюмах.
Поступово мода на великі об'ємні коміри втратила свою популярність.
І в ХVІІ ст. з'явилися великі відкладні коміри «Рабат».

Комір «Рабат»
Моду на такі коміри ввів ПетроІ.
І вже з ХVІІІ ст. з'явився комір на стійці, який зараз є дуже популярним.

На початку ХХ ст. з’являється комір «Пітер Пен».

Комір «Пітер Пен»
Це відкладний заокруглений комір.

Комір- важлива деталь одягу. Він допомогає не тільки підкреслити лінію шиї, а й робить виріб більш яскравим і неповторним. Тому, в наш час у сукнях можна зустріти різні види комірів.

Тут ви можете побачити коміри: «стійка», «хомут», комір-«волан», комір-«бант», відкладні. А ще є фантазійні коміри, які надають сукні святкового вигляду.

Але, так як сьогодні ви будете обробляти відкладний комір, тому розгляньте моделі суконь. Зверніть увагу на те, якої форми у них коміри.
(Заокруглені і з загостреними кінцями).

Сьогодні на практичній роботі ви будете обробляти відкладний комір із загостреними кінцями.
4.Ігри – завдання.
ГРА «Знайди виріб»
Завдання: Серед поданих моделей суконь необхідно вибрати ті, у яких є відкладний комір із загостреними кінцями.
ГРА «Зафарбуй»
Завдання: Серед поданих фасонів комірів необхідно зафарбувати відкладний комір із загостреними кінцями.
ГРА «Магазин»
Мабуть, всім вам подобається ходити в магазин? Зараз у вас є така можливість. У нашому магазині розпродаж комірів. Ваше завдання- вибрати для себе відкладний комір. У кого із вас комір із загостреними кінцями?
Ви добре справился із завданнями. За що отримуєте титули: «Найстаранніша», «Найкращий знавець комірів».
5. Оброблення відкладного коміра.
Сьогодні ви будете обробляти відкладний комір. Він складається із двох деталей: комір і підкомір.

6.І інструкційна картка «Оброблення відкладного коміра»

7.Поопераційне виконання роботи за технологічною карткою «Оброблення відкладного коміра».

8.Фільм «Оброблення відкладного коміра».

V.Узагальнення вивченого матеріалу

-ГРА «Так чи ні»
-Комір складається із двох деталей. (Так)
-Сьогодні будете обробляти комір «стійку» (Ні)
-Комір має загострені кінці. (Так)

VI. Інструктаж до практичної роботи та повторення ПТБ
Вступний інструктаж
ГРА «Котилася торба»
В ній різні інструменти. Необхідно на дотик визначити, що в торбинці? (Ножиці, голка, сантиметрова стрічка, нитки, лінійка).
-Які із цих інструментів не потрібні сьогодні на уроці? (Сантиметрова стрічка, лінійка).
-Чого не вистачає, щоб виконати роботу? (Швейної машини).
ГРА «Незакінчене речення»
-Голки зберігають у…
-Ножиці передають…
-До швейної машини не брати…

VII. Практична робота
-Настав час попрацювати руками.
Праця- це джерело всіх цінностей і багатств. І кожна людина своєю працею вносить якийсь внесок до цього джерела.
Кожна із вас підготувала вислів про працю.
-«Хто любить працювати, того люди будуть поважати».
-«Щоб добре жити, треба працю любити».
-«Тяжко тому жити, хто не хоче робити».
-«Праця людину годує, а лінь марнує».
-«Хто не ліниться працювати, той не буде бідувати».
Поточний інструктаж
-Самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкційними і технологічними картками.
-Контроль з метою виявлення недоліків при виконання практичної роботи.
-Контроль за дотриманням ПТБ.
-Самоконроль.
Заключний інструктаж
-Підведення підсумків практичної роботи.
-Аналіз недоліків у результатах роботи та шляхи їх усунення.
-Демонстрація кращих робіт.
-Оцінювання результатів практичної роботи.

VIII. Рефлексія
-Що нового дізнались на уроці?
-Чого навчилися?
-Що необхідно зробити, щоб отримати кращий результат?
-Де можна застосувати набуті знання?

ІХ.Мотивація оцінок
-Прибирання робочих місць.

Література
1 . Мозгова Г.Г. , Картушина Г.Б. Швейна справа. Навчальний посібник для учнів 7-8 класів допоміжної школи. Освіта, 1997р.
2. Хілько Т.В. Альбом карток для роботи з тканиною у 8 класі.Видання друге. Київ «Радянська школа» 1983р.
3. Дорчинська Т. Й. Швейна справа. Київ «Радянська школа», 1983 р.
4. Хілько Т. В. Технологія пошиття одягу. Методичні рекомендації до альбому 6-7 класів.
5. Гусєва Л. І. Усі уроки трудового навчання (дівчата) 8 клас. «Основа», 2008 р.
6. Журнал « Кошик ідей. Спецвипуск, аксесуари.» №10, 2014р.
7.(Електроннний ресурс) –Режим доступу: https: //uk.wikipedia. orq/wiki
8. (Електроннний ресурс) –Режим доступу: fadukr.ru/.
9. (Електроннний ресурс) –Режим доступу: Poradum.com.ua
10. (Електроннний ресурс) –Режим доступу: metoduchka.com/konspekt-vydy-komiriv-konstrujuvannja-komiriv/
11. (Електроннний ресурс) –Режим доступу: trudove.org.ua/post/vislovi-pro-pratsyu
12. (Електроннний ресурс) –Режим доступу: dovidka.biz.ua/prisliv-ya-ta-prikazki-pro-robotu/

Категорія: Уроки | Додав: kovalenkodacenkoo (16.03.2016) | Автор: Ольга E
Переглядів: 243 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!