Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Урок 12 Тема. Сервіруємо стіл. Як необхідно поводитися за столом Мета: розкрити зміст столового етикету, його доцільності; навчати сервірувати стіл, користуватися столовими приборами; формувати навички культурної поведінки за столом під час вживання їжі; сприяти розвитку самостійності, активності; привчати дітей дякувати тим, хто приготував сніданок, обід, вечерю; викликати бажання допомогти дорослим у цьому. На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: демонстраційний матеріал «Посуд». ХіД уроку 1. Вправа «Погода»
2. Відгадування загадки. • У лісі народився, у лісі виріс, В дім зайшов — всіх навколо себе зібрав. (Стіл) Запитання
3. Робота за підручником (С. 43). Учитель читає текст і ставить запитання.
4. Практична робота (у кожного учня — ложка, виделка, ніж) та інсценізація (підготовлена заздалегідь). Учитель. До нас завітали столові прибори. Вони розкажуть про себе. Ложка. Я — столова ложка, створена для рідких страв. До речі, інші страви теж зручно їсти ложкою, але дуже негарно, тому виховані люди так ніколи не роблять. Ложкою їдять суп, борщ, окрошку. Мене слід тримати у правій руці, а ліва в цей час повинна лежати на столі. Набирай не повну ложку і перехиляй до рота звуженим краєм. Поївши, кладіть мене на тарілку. У мене є сестричка — чайна ложечка. Нею кладуть цукор у чай або каву; дістають фрукти, ягоди з компоту; їдять тістечка. Розмішавши страву, ложечку кладуть на блюдце. Виделка. Зубчики у мене є для того, щоб наколювати їжу: шматок котлети, вареник. Коли наколюєте, мене потрібно повернути опуклим боком догори. Щоб набрати гарнір, слід перевернути виделку «спинкою вниз». Тримають мене лівою рукою, після їжі кладуть у тарілку. Якщо їдять страви, які можна їсти без ножа, то мене тримають у правій руці. Н і ж. А я потрібен, щоб відрізати шматочки м'яса, яєчні, запіканки. Тримають мене правою рукою, а виделкою в лівій руці наколюють відрізані мною шматочки. Користуйся мною обережно, щоб сам не поранитися і не зашкодити іншим. (Під час розповідей діти практично демонструють, як користуватися цими приборами.) Учні розглядають малюнки у підручнику, як сервірують стіл дівчатка, дають їм імена. Розмірковують, хто з дівчаток впорався із завданням, а хто — ні. Діти дають дівчаткам поради. На цій же сторінці вони розглядають, як сервірувати десертний стіл, і розповідають, в якій послідовності вони це будуть робити. Практична робота. Учні підходять до столу. Накривають його білою скатертиною. Правильно розставляють тарілки, розкладають ложки, виделки, ножі.
5. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 29, завдання 2). Учні розглядають сервірований для обіду стіл.
Діти домальовують те, чого не вистачає. Фізкультхвилинка ТУПОТІЛКА Туп-туп-туп! Там і тут, (потупотіти ногами в такт вірша) Вже до школи діти йдуть. Не біжать і не кричать, Лиш ніжками тупотять. («Потупотіти» вказівними пальчиками по столу.) Хто тихесенько іде, Той ніколи не впаде. А хто дуже побіжить, (тупотять ніжками швидше) Може носика набить.
6. Робота за підручником (С. 44—45). Учні розглядають малюнок (С. 44), складають речення, коментують, аналізують правила поведінки за столом. Учитель читає текст. — Які правила культурної поведінки під час їжі ви запам'ятали? Щоб вивчити інші правила, запропонуйте учням роздивитись малюнок (С. 45).
Діти доповнюють і вивчають правила культурної поведінки під час їжі, що вміщені у підручнику.
7. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 28, завдання 1). Учні розглядають малюнок, на якому зображена сім'я мишок під час обіду.
8. Підсумок уроку.
На уроці можна також використати такі завдання.
1) За столом сиди прямо. 2) Не клади лікті на стіл, ногу на ногу. 3) Не підпирай щоку рукою. 4) Виделку тримай у лівій руці, ніж — у правій. 5) Не розмовляй, коли їси. 6) Якщо тебе про щось запитують, спочатку їжу проковтни, а потім відповідай. 7) Під час їжі не сьорбай. 8) Не дмухай на гарячу страву. 9) Намагайся їсти беззвучно. Не стукай ложкою по тарілці. 10) Не їж ложкою те, що можна їсти виделкою. 11) Під час їди не займайся сторонніми справами — не читай і не розмовляй. 12) Поївши, подякуй батькам або господині, якщо ти знаходишся в гостях.
а) Мене двічі за стіл не просять. б) Їм те, що дасть мама чи бабуся. в) Я тримаю ложку у правій руці. г) Хліб беру руками. д) Я не встаю з-за столу, коли дорослі ще їдять. е) За смачний обід я дякую. ж) Спокійно сиджу за столом, не розмахую руками, не стукаю ложкою, з) Кладу лікті на стіл.
• Розгляд ситуації. Що ти зробиш, якщо...? 1) Тобі не вистачило столового прибору. 2) Ти хочеш сісти з товаришем, а тобі запропонували інше місце. 3) Тобі хочеться взяти хліба, а тарілка з хлібом далеко. 4) У тебе несподівано впала ложка.
1) Має ноги й роги, тримається підлоги. (Стіл) 2) У кожного в домі така дивина: Братів аж чотири, а шапка одна. (Стіл)
| |
Переглядів: 1367 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |