Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Що таке явища природи?
ПРИРОДОЗНАВСТВО 2 КЛ. ЗУСТРІЧ 1. ЩО ТАКЕ ЯВИЩА ПРИРОДИ?
Мета: ознайомити учнів з поняттям «явища природи», «сезонні явища»; розвивати спостережливість, допитливість, увагу; прищеплювати бажання працювати в групі.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Що таке явища природи?
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Ознайомлення з підручником «Природознавство»*
— Розгляньте підручник. Що зображено ня обкладинці? Хто автори підручника? Де видано підручник?
— Чим ви займалися на уроках природознавства у 1-му класі?
— Які твярини допомагали вам навчатися?
— Розгляньте умовні позначення на с. 2.
— Прочитайте звернення вятого друга-підручника на с. 3. Що вас чекає у 2-му класі?
— Чому корисна знати всі секрети природи? Для чого ми вивчаємо природознавство?
2- Розповідь учителя
— Вивчаючи природознавство у 1-му класі, ви ознайомилися з тілами неживої природи та організмами. Дізналися про зв'язок між живою і неживою природою, про те, як людина може впливати на природу- Ви вже знаєте, що життя природи різноманітне, цікаве, у ньому є свої таємниці. Деякі з них вам уже відомі, а відкриття інших — ще попереду.
Вивчаючи природознавство у 2-му класі, ви зрозумієте, чому змінюються пори року, ознайомитеся з явищами неживої і живої природи у різні пори року, з тим, як змінюється рослинний і тваринний світ у різні пори року. Підручник допоможе вам поринути в дивовижний світ явищ природи і живих істот та зрозуміти найголовніше — у природі все взаємопов'язане. Природу треба охороняти!
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сформулювати тему уроку вам допоможуть загадки.
- Червоне коромисло — через річку повисло. (веселка)
- Спершу — блиск, за блиском — тріск, за тріском — плеск. (Блискавка, грім, дощ)
- Щось на небі гуркотить. Наче звір страшний, летить. Сильний дощ на землю ллється, Зні р у руки не дасться. Очі світяться яскраво — Всі у дім тікайте жвавої (Гріле та блискавка)
— Отже, про що ми з вами говоритимемо на уроці? (Про веселку, блискавку, дощ.)
— Як назвати це одним словом? (Явища природи.)
— Тема нашого уроку «Явища природи».
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1 - Робота за підручником (с 5-7)
— Чому давні люди повинні були добре знати природу? Що природа дає для людини? Чому природу з повагою називають Матінка-Природа?
— Що таке природа?
— Доведіть, що природа мінлива.
— Пригадайте! Що називають явищами природи? Наведіть приклади явищ природи. Чи можна їх заборонити чи відмінити?
— Чого не буває взимку? влітку? восени? навесні?
— Уважно прочитайте і роздивіться зміст підручника (с. 4). З яких розділів він складається?
— Які умовні позначення є на його сторінках, що вони означають (с. 5)?
— Відгадайте загадку.
■ Чотири кольори маніть,
Раз у три місяці барви міняють. (Порироку)
— Розгляньте фотографії на с. 4. Скільки є пір року? Скільки місяців триває кожна пора року?
— Назвіть, які ви знаєте пори року,
— У якому місяці ви святкуєте свій день народження?
— Яка це пора року?
— Чи є у вас улюблена пора року? Яка? Поясніть чому.
— Розгляньте фотографії природних явищ. Які явища природи зображені на малюнку? Для якої пори року вони характерні?
2. Фіякультхвилинка (пантоміма)
Учні зображують дією текст, який читає вчитель.
— Ви — сніжинки. Вас крутить вітер, він то підкидає вас угору, то знову опускає на землю. Удень ви блищите від сонечка, а вночі, коли крутить заметіль, вам хочеться танцювати сніговий вальс.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (дим. Додаток на с 17)
VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Що таке явища природи?
— Що нового дізналися на уроці? (Про явища природи.)
— Що таке явища природи? (Явища природи — це зміни, що відбуваються в природі.)
— З чим пов'язані явища природи? (Із сезонними змінами.)
— Наведіть приклади осінніх змін. (Дощ, дні коротші, птахи відлітають.)
— Які явища природи бувають узимку? навесні? влітку?
— Яке найулюбленіше і яскравіше явище зимової природи ви знаєте?
— Розкажіть про сезонні явища в житті дерев, за якими вам удалося спостерігати минулого навчального року.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 4-7.
— Поясніть назви деяких місяців (за вибором). Які явища природи для них характерні?
— Доберіть загадки, у яких ідеться про сезонні зміни в природі. Відгадайте їх.

Джерело: http://fiz-cultura.ucoz.ua/news/prirodoznavstvo_2_kl_zustrich_1_shho_take_javishha_prirodi/2013-12-24-623
Категорія: Уроки | Додав: (25.07.2015) | Автор: Home
Переглядів: 1143 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!