Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Шумове забруднення, його вплив на здоров’ я людини

«Моє життя, моя робота, моя безпечна праця»

Тема. Шумове забруднення, його вплив на здоров’ я людини.
Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про культуру здоров’я;
розвивати вміння досліджувати свою сприйнятливість до шуму;
усвідомлювати потребу регулювати шум у власному оточенні;
встановлювати причино - наслідкові зв’язки між шумовим забрудненням і здоров’ям
Виховувати бажання робити людям приємне, делікатно ставитись до них.

1.Актуалізація опорних знань
Коротка гра « Криголам », яка готує учнів до уроку. ( Імітація звуків тварин, зображених на малюнках.) Це природні звуки.
- Як звуки впливають на довкілля?
- Чи подобаються вам якісь звуки?
- Які звуки в вашому оточенні не подобаються вам? (Гучна музика, гудіння пилососу, сирена на спецмашинах...)
Коли звуки починають вас дратувати?
2. Оголошення теми і мети уроку.
– Сьогодні ми поговоримо про культуру здоров’я, про те, як шум впливає на здоров’я людини.
3. Розповідь вчителя.
– Вчені провели дослідження: спеціальним прибором визначили рівень шумового забруднення в децибелах і довели його негативний вплив на здоров’я людини.
Наприклад, рівень шуму, вищий за 40 децибелів негативно впливає на людину, а надмірний рівень шуму може навіть погіршувати слух і призвести до психічної хвороби. Так в м. Києві на проспекті Перемоги, Хрещатику, бульварі Лесі Українки рівень шуму за даними санепідемстанції коливається від 87 до93 дцб при нормі в 40 дцб .
4.Робота з наочністю.
Перед вами малюнки предметів. Назвіть їх. На них визначено рівень шумового забруднення в децибелах.
10 дцб – тиша гір.
20 дцб - побутовий шум ( рух, шелест.)
40 дцб - холодильник, комп’ютер, кондиціонер.
60 – 80 дцб - автомобіль.
70 – 80 дцб -радіо, гра на музичних інструментах.
95 дцб - залізниця, трамвай.
100 дцб – сирена.
160 – 165 дцб – літак.
Спираючись на ці данні, ми можемо скласти задачу і дізнатися на скільки децибелів рівень шуму перевищує допустимий.
Починаємо складати задачу:
1. Умова.
2. Запитання. 3.Розв’язок.
4. Відповідь.
Задача 1.. Рівень шумового забруднення від літака -163 дцб . Допустимий рівень – 40 дцб. На скільки шум від літака перевищує норму?
Задача 2. В кімнаті чути гучну музику і одночасно кричать ( 80 і 85 дцб )
Доповніть умову і розв’яжіть задачу.

Висновок. Наслідком є погіршення слуху та психічні хвороби.
З метою захисту здоров’я громадян і поліпшення рівня життя людей в Україні прийняли закон, яким забороняється проводити ремонт приміщень з 22 годин до 8 годин, а в святкові дні – круглу добу. ( Учень показує на макеті годинника цей час.)
І кожна людина має право вимагати, щоб рівень шуму на певній території не перевищував рівня,передбаченого законом.
Покарання за порушення тиші складають штрафи на суму від 85 до 255 грн , а за повторне порушення – до 2500 грн.

Підсумок уроку .
–Що нового дізналися на уроці?
- Учень гортає сторінки книги, шум від шелесту дорівнює 19 дцб.
Знайди рівень шуму від гортання сторінок трьома, чотирма ... учнями.

Категорія: Уроки | Додав: GavrGG (19.02.2015) | Автор: Гавриленко Ганна Григорівна E
Переглядів: 946 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!