Сім'я. Родовідне дерево - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Сім'я. Родовідне дерево

Тема : Сім ‘ я . Родовідне дерево . Склад сім ‘ ї .
Мета : Поглибити знання учнів про склад сім ‘ ї , її значення для людини , формувати поняття родина , рідня , рід ;
Вчити складати родовідне дерево , розвивати мислення , мовлення , виховувати любов до членів своєї родини , гордість за свій рід .
Тип уроку : вивчення нового матеріалу .
Обладнання : слайди до уроку , скринька , дзеркало , наочний матеріал , заготовки родовідного дерева для всіх учнів , фотографії членів сімей учнів , костюми героїв інсценівки .

                                                                                   Хід уроку

 

1 . Організація класу .
Діти ! У нас сьогодні ніби свято ,
Гостей зібралося багато .
Ану ж на них ви подивіться
І веселенько усміхніться .
А тепер тихенько поверніться ,
Один одному всміхніться .
На урок старання не забудьте взяти ,
Сядьте всі рівненько , будем починати .
2. Мотивація навчальної діяльності .
У мене в руках цікава скринька . У ній найцінніший скарб планети Земля . Зараз кожен з вас зазирне і скаже , кого ви побачили .( На дні скриньки лежить дзеркало )
- То кого ви побачили на дні скриньки ? ( Себе )
Так , ви побачили кожен себе . Отже , найцінніший скарб - це ви . Кожен з вас - особистість , і сааме такої людини , як ви , більше на цій планеті не буде .
- Послухайте уважно вірш .

А що дитині треба ,
Дім красивий , білий .
І як світлий образ ,
Мамин погляд добрий ,
Й батька дорого ,
Чути добре слово .
А ще гарно б мати
І сестру і брата .
- Про кого розповідає вірш ?
- Про що мріє дитина ?

3. Робота над новим матеріалом .
1.1 . Ознайомлення з темою і метою уроку .
- Для того , щоб дізнатись тему нашого уроку , розгадайте ребуси:
7я Р 1 А ( слайд № 1 )

( сім ‘ я ) ( родина )
Тема нашого уроку : Сім’я . Родовідне дерево . Склад сім ‘ї. ( Слайд №2)
Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь і зрозумієте , навіщо людині потрібна сім ‘ я .

Наша мета : ( читає вчитель ) ( слайд № 3 )
- усвідомити, що людина – найвища цінність ;
- розрізняти поняття « сім ‘ я », «родина», «рід», порівняти іх ;
- - познайомити з правилами складання родовідного дерева ;
- Виховувати шанобливе ставлення до всіх членів родини , гордість за свій рід .
4. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу .
4.1 Розповідь з елементами бесіди .

Людині важко жити самотньою . Нім з ким ділитися думками , своїми планами . Нікому допомогти , сказати співчутливі слова . Хто ж завжди з тобою в ділах , думках ? Навіть тоді , коли перебуває не поруч ? Хто підтримує у важкі хвилини ? Хто розділить твою радість ? Кому буде боляче, коли ти зробиш неправильний крок ? І хто ніколи не відмовиться від тебе ?
Це – твоя родина.
Яким ще словом ми називаємо нашу родину ? Так , «сім ‘я».
Коли ви чуєте чи вимовляєте це слово , кого ви уявляєте ?
Давайте побудуємо асоціативний кущ .
бабуся дідусь
брат Сім’я тато
сестра я мама

Так , мама – берегиня роду , тато – господар дому . Сім ‘ я , мов сонечко , зігріє кожну дитину від народження і до кінця життя . Родина – це гніздечко любові й тепла для кожного з нас .
Сім ‘ я для держави має величезне значення .Недаремно народне прислів’ я каже ( слайд № 4)
Міцна сім ‘ я- міцна держава. ( читає дитина )
Тому , 15 травня у світі відзначають міжнародний день сім ‘ і .
( слайд № 5)
- Розгляньте ікону . Ця ікона називається « Дерево роду людського» В центрі наш Бог, який дає життя всьому і всім .
- А кожному з нас життя дають наші батьки і вони є родоначальниками роду кожної сім ‘ і . Ось і сьогодні ми з вами будемо складати своє родове дерево. Воно буде схоже на « Дерево роду людського», але кожен його буде будувати своє , із своїх членів сім ‘ і .

4.2 Робота з підручником .
- Розгляньте родовідне дерево , що у вашому підручнику . На ньому зображено родину , іі родовід .
- Хто зображений на верхівці дерева ?
- Хто ще має бути коло вас ? ( мама , тато ) А ще ? ( бабуся , дідусь , сестричка , братик ….)
- Перегорніть сторінку . Прочитайте самостійно , що в підручнику сказано про сім ‘ ю , рід , родину .
- ( учні читають мовчки )
- Яке нове поняття ви зустріли в тексті ? ( Родичі )
- Вибіркове читання :
- _ Знайдіть і зачитайте , хто такі родичі ? ( один учень читає )
- _ Що сказано про сім ‘ю ? ( один учень читає )
- 4.3 Інформаційне бюро .
- Подивіться на дошку . Прочитайте мовчки слова .
- Родовід –
- Рід –
- Наше інформаційне бюро ознайомить нас із значенням цих понять . ( Два учні виходять і розповідають)
Фізкультхвилинка . ( слайд №6 («Україно , ми твоя надія» )
5. Закріплення матеріалу .
Ігровий калейдоскоп .
_ Командири груп підійдіть і візьміть своє завдання .
Група № 1 – гра « Інтелектуал « ( слайд № 7 )
Група № 2 – Із поданих букв складіть слова на тему « Сім ‘я» ( слайд № 8)

Група № 3 - Вилучи зайве слово . ( слайд № 9 )
Група № 4 - Поєднай частини прислів ‘я ( слайд № 10)
Прислів ‘ я перевіряються останні .
Останнє прислів ‘я , яке ви склали перегукується з 6 Божою заповіддю. Яка каже « Цінуй батька і неньку свою».
6. Виготовлення родовідного дерева .
Діти , пригадайте , яка тема сьогоднішнього уроку ?
( Сім ‘я . Родовідне дерево . )
Як ви думаєте , що нам залишилось ще зробити ?
( нам залишилось виготовити родовідне дерево )
Подивіться на екран в якій послідовності ми будемо клеїти фотографії.
( Слайд №11) . (Діти коментують : на верхівці приклеюємо своє фото , далі – маму і тата , далі – бабусі і дідуся , далі – сестричок і братиків і т. д )
Самостійне виконання робіт учнями .
Покажіть мені які родовідні дерева у вас вийшли .
Ось ви зробили родовідні дерева . У когось воно велике , у когось маленьке. А от колись на Україні жили великими сім ‘ями .
Подивіться інсценівочку.
У нашого Омелька – невеличка сімейка. Тільки він та вона, та старий , та стара . Та дві дівки косаті , та два парубки вусаті. Та дві Христі у намисті , та дві ляльки у колисці .
_ Оце так сімейка !!! ( Поклін учасників інсценівки )
7. Підсумок уроку .
- Про що ми говорили на сьогоднішньому уроці ? ( Про сім ‘ю )
- Підніміть руку , хто вважає , що ми досягли мети уроку .
- Що найбільше вам сподобалось на сьогоднішньому уроці ?
- Дякую всім за роботу нам уроці .
- Хочеться завершити наш урок словами молитви :(Слайд №12)
Ісусе наш рідний ,
І ти, Божа мати ,
Пришліть для Вкраїни
Добра й благодаті .
Молюся до тебе ,
Ісусе єдиний ,
Щоб мир і достаток
Були на Вкраїні.
Щоб горя і лиха
Народи не знали ,
Щоб хворим й нужденнім
Всі помагали .
Нехай же прокажуть
Молитву всі люди,
Нехай же надія
І Бог з нами буде .

Категорія: Уроки | Додав: (14.03.2015) | Автор: Тамара E
Переглядів: 1905 | Рейтинг: 4.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!