Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Мовлення - це мова в роботі

Урок 1
Тема. Мовлення - це мова в роботі.
Мета. Дати дітям уявлення про мовлення, формувати в них уміння та навички діалогічного мовлення, викликати бажання передавати свої думки і почуття.
Обладнання. Добірка малюнків на тему, тексти оповідань в діалогічній формі.

Хід уроку

I. Повідомлення вчителя про уроки з розвитку усного зв'язного мовлення, їх зміст імету.
II. Ігрова ситуація:

-Діти, зараз проведемо з вами гру "Мовчанка". Правила гри такі: всі сидять мовчки.Хто перший заговорить той програв. Але я гадаю, що нікому з вас не хочеться програвати. Отже, всі будемо мовчати,поки не почуємо сигналу про кінець гри.(Діти разом з учителем мовчать 1-2 хвилини).
III. Бесіда.
-Чи добре нам було так сидіти? А коли б ми весь час мовчали? Уявімо на хвилинку, що люди мовчать у дома, на вулиці, в школі. Ось в Олегазаболіла голова, а у Галинкивипав зуб, Світланка одержала в подарунокгарну книжку, до Вадима приїхалигостііз-за кордону. Та про все це вони не можутьнікомусказати. Чи легко так жити? Чицікавимбуло б життя на землі? Якби люди весь час мовчали, то ніколи не змогли б нічогодізнатисяні про себе, ні про своїхродичів, ні про своїхтоваришів. Як вигадаєте, за допомогоючого ми висловлюємосвої думки, бажання, мрії? А коли людинапочинаєрозмовляти, говорити, вести розмову? З ким найпершеспілкуєтьсялюдина? Що ж допомагаєїйпорозумітися з мамою, татом, дідусем, бабусею? Отже, якби не буломовлення, чи могли б винавчитисяговорити, розуміти, висловлюватисвої потреби. Таким чином, діти, мовленнянеобхідне, щоб люди обмінювалися думками, висловлювалипочуття.Спілкуватисятодіприємно, якщотвоємовленнячисте, правильне, виразне,точне. У класі ми також не обійдемось без мовлення, будемовчитисяговоритигарно, правильно, літературно.
IV. Розповідь учителя.
Хлопчик повернувся із школи до дому. Глянула мати,а його нова шапка подерта і вся в грязюці.
-Це що?
-Та це хлопці...
-Що хлопці?
-Скинули з мене шапкуй почали у футбол грати.
-А ти де був?
-На воротах стояв.
V. Бесіда.
-Що ви прослухали? Чи сподобалась вам ця розмова? Хто з ким розмовляв? Про що вони говорили? Що ви можете сказати про хлопчика? Чим можна грати у футбол? Як потрібно ставитися до речей?
Діти, така форма спілкування називається діалогом. Мама із сином вели розмову. їх було тільки двоє. Як ця форма мовлення називається? Ви також спілкуєтесь один з одним, розмовляєте або ведете діалог.
VI. Прослуховування оповідання А.М'ястківського "Ще й не такі бувають..»
Учитель читає в голос.
-Я впіймав отакенного окуня! — хвалиться Олесик і розводить руки
-Хіба окуні бувають такі великі?- допитується Івасик.
-Не знаю але я впіймав.
-А я вчора знайшов отакенного гриба !-хвалиться Івасик і підіймає руки над головою.
-Такі гриби не ростуть.
- Не знаю але я знайшов.
-Не обманюй Івасику!
-А ти про окуня навіщо?
-Хе! Так рибалкам можна. Он мій старший брат Льоня на цілу голову вищий од мене, і руки в нього довші -то він ще й не таких окунів ловить.
VII. Роздуми над прочитаним.
Про кого ви слухали?
Чи були Олесик і Івасик друзями?
З чого це видно?
Про що велася розмова між хлопцями?
Що ви можете сказати про цю розмову? Хто говорив правду а хто ні?
Отже діти, ви почули, що саме мовлення дає змогу порозумітися друзям, оцінити поведінку товариша і свою власну.
Або П.Гальченко "Мій тато"
Батько та мати поїхали з дому, а Данилко, лишившись на господарстві,до школи не пішов.
Раптом телефонний дзвінок.Данилко впізнав по голосу свою вчительку:
-Чому Данилконе прийшов до школи?
-Тому що захворів .
-А хто це ромовляє зі мною?
-Мій тато...
VIII. Переказ текстів (на вибір) в діалогічній формі.
IX. Самостійне складання дітьми діалогічного мовлення про прочитану цікаву книжку чи екскурсію.
Підсумок уроку.

Категорія: Уроки | Додав: olgatalakh75 (03.03.2016) | Автор: Талах О.П.
Переглядів: 1158 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!