Свято-подорож у країну Ввічливості. - Класні виховні заходи - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Свято-подорож у країну Ввічливості.
Тема: Сято-подорож у країну Ввічливості. 

Мета: 
формувати в учнів вміння правильно поводитися в громадських місцях: транспорті, їдальні, вулиці ; а також ввічливо вітатися в різний час. 

Обладнання: 
схема маршруту, демонстраційний матеріал, картки зеленого і червоного кольору, «ввічливе» сонечко, макети лісових мешканців, наочність «Народна мудрість», символічні сонечка. 

Форма проведення: 
гра-подорож. 

Використана література: 
1. Сьогодні свято! Сценарії свят у початковій школі. Частина ІІ /Лабащук О.В., Я.Ф. Морська, О.В. Скіпакевич – Т., 2006.
2. Панасик І.С. Методичні рекомендації по роботі з динамічним матеріалом «Добре чи погано?». – Х., 2007.
3. О. Романченко. Ігрові ситуації морального спрямування // Початкова освіта №47. – 2007. с 17-19.
4. Корнієнко С. Виховний простір першокласників: навчально-методичний посібник. – Т.,2005.

                                                                       Хід заняття 

І. Організація класу до заняття. 
1.1. Привітання з учнями та представлення.
Заходьте дружно та сміливо,
Маленькі учні, в світлий клас.
Урок цікавий та щасливий
Розпочинається для вас!
- Доброго дня, діти!
- Доброго дня!
- Сьогодні ми будемо подорожувати країною Ввічливості. Весь цей час за нами буде спостерігати веселе Сонечко, яке буде допомагати вам у непростих але цікавих завданнях, а в кінці заняття воно нагородить найактивніших.

1.2.Перевірка готовності учнів до заняття.
- Перевірте будь-ласка, чи у кожного з вас на парті є ручка та листочок з якими ви будете працювати. Є у всіх?

ІІ. Розкриття теми заняття. 

- Сьогодні ви дізнаєтеся багато цікавого про те, як поводитися в громадських місцях. Разом ми виконаємо декілька цікавих завдань. Я думаю , що вам обов’язково сподобається. Отож, вирушаймо!

ІІІ. Станція мовного етикету.
3.1. Інформаційна довідка.
- Перша наша зупинка – це станція мовного етикету.
З давніх часів і до тепер під час вітання люди обмінюються різними рухами. Декотрі вклонялись, інші падали навколішки і билися об землю лобом. Треті – підносили руку до лоба, четверті – торкалися носами, п’яті – показували язик, а в Україні клали руку на груди і вклонялися.
І в наші дні вітаються по-різному: тиснуть руки і просто кажуть добрі слова.
«Доброго ранку!» - мовлю за звичаєм.
«Доброго ранку!» - кожному зичу я.
«Доброго дня вам!» - людям бажаю.
«Вечором добрим!» - стрічних вітаю.
І посміхаються у відповідь люди!
Добрі слова ж бо для кожного любі.
Дійсно, вітання бувають різні. Але чи то уклін, чи слова вітання , чи лагідна усмішка, спільне в них те, що привітання означає: «Ти мені – приємна людина. Знай, що я тебе поважаю. Я тобі бажаю всього найкращого: здоров’я , миру, радості, щастя». Ось , що означають прості слова: «Доброго ранку», «Доброго дня», «Ми раді вас вітати».

3.2. Гра «Світлофор ввічливості»
- Зараз ми з вами пограємо в дуже цікаву гру, яка називається «Світлофор ввічливості». Я буду читати ситуацію, а вам потрібно відповісти , що правильно, а що ні. Якщо відповідь «ввічливо» - ви показуєте зелений колір, якщо «неввічливо» - червоний.
• У шкільному коридорі розмовляють вчителі, серед них Олег побачив свого класного керівника і, проходячи, сказав: « Добрий день, Ігоре Степановичу!» (ч.к.)
• «Вибачте, будь-ласка, я штовхнула вас ненавмисне», - каже дівчинка в трамваї.(з.к.)
• Коридором йде вчителька, в руках у неї книжки, зошити, портфель. Назустріч їй учень, він сказав: «Добрий день!» і пішов далі.(з.к.)
• Ти йдеш з товаришем вулицею, він привітався з незнайомою тобі людиною Ти теж сказав: «Добрий день!».(з.к.)
• «Дайте мені хлібину», - звертається хлопчик до продавця.(ч.к.)
• Після обіду Коля сказав бабусі: «Дякую, борщ дуже смачний»(з.к.)
3.3. Робота з наочністю.
- Діти, подивіться на малюнок і скажіть, яку ситуацію ви тут бачите?
- Хлопчик не привітався з своїми сусідами.
- А ви завжди вітаєтеся з своїми знайомими?
-Так.
- Які слова-привітання ви знаєте?
- Доброго дня! Привіт! Доброго вечора! Здрастуйте! Та ін.

3.4.Гра «Ввічливе сонечко»
-А тепер я хочу з вами провести гру. Я буду задавати питання, а той, у кого є стрічка з відповідним написом, повинен прикласти її до промінчика сонця, яке світить сьогодні нам.
(Ситуації)
1. Ви прийшли до школи. Яке перше слово ви повинні сказати? - «Добрий день».
2. Вам допомогли роздягтися. Повісити одяг. Що треба сказати? – «Дякую».
3. Ви вийшли по коридору і випадково когось штовхнули. Що треба сказати? – «Вибачте»
4. Щоб вам із задоволенням допомогла людина, не слід забувати одне чарівне слово. – «Будь ласка».
5. Ви прощаєтеся з учителем, що ви повинні сказати? – «До побачення!»
- Тепер наше сонечко не просто сонечко, а ввічливе сонечко, і воно дуже задоволене вашою роботою.

ІV.Зупинка «Ввічлива поїздка»
4.1.Робота з наочністю.
- Ми повторили як правильно вітатися в різний час дня і з різними людьми, а наша наступна зупинка – «Ввічлива поїздка». (Робота з наочністю) Діти, уважно подивіться на малюнки і скажіть , що ви там бачите.(Відповіді дітей)
- Хлопчика, який їсть морозиво у автобусі і хлопчика, який не вступає місце старшим.
- А чи можна в салоні автобуса (тролейбуса, трамвая) їсти морозиво( тістечко)? Чому?
- Їсти і пити у транспорті не прийнято. Навіть морозиво. Несподіваний поштовх – і воно бруднить одяг сусіда.
- За плечима хлопчика – рюкзак. Поміркуйте, чи заважає він пасажирам?
- Так.
- Дітки, а зараз погляньте на інший малюнок і скажіть як би вчинив хлопчик, якщо б він був ввічливим і вихованим?
- Дав місце бабусі.
4.2.Казкова етикетна задача.
- Правильно, а закріпимо ми свої знання розв’язанням казкової задачі:
Ведмежата їхали у гості до бабусі. Їдучи, вони розповідали один одному цікаві історії й так захопилися, що ледь не прогавили своєї зупинки. Проштовхуючись до дверей, ведмежата невзначай штовхнули дядечка Ослика, віддавили лапу тітоньці Лисиці й збили з ніг маленьке Зайченя.
Яких грубих помилок припустилися ведмежата?
А як можна уникнути таких помилок?
(Відповіді дітей).
- Сонечко дуже задоволене вашими відповідями і запрошує нас на зупинку «Смачного вам!»

V. Зупинка «Смачного вам!»
5.1.Робота з наочністю.
- Наступна наша станція, як ви здогадалися, посвячена культурі поведінки за столом.
-Дітки, погляньте на малюнки і скажіть кого ви на них бачите.
- Хлопчика і дівчинку
- Чи правильно діти ведуть себе за столом?
- Дівчинка – правильно, а хлопчик – ні.
-А як правильно себе поводити себе за столом?
- За призначенням використовувати столові прибори, бути охайним та ін.
- А якою «ввічливою» фразою діти повинні завершити обід?
- Спасибі (дякую).
- А ви не забуваєте подякувати своїм рідним за смачні сніданки, обіди та вечері?
- Ні.
5.2.Робота на картках.
-А зараз ми перевіримо, як ви засвоїли правила поведінки за столом. Я буду читати речення, а ви запишете слово, яке в ньому пропущене.
• Лікті на стіл . . . можна класти.
• Щоб не заплямити свій костюм, треба завжди бути дуже . . . .
• Мама мені смачної каші зварила.
Мамі за це я подякувала:
Я обняла її, поцілувала,
Я їй щиро . . . сказала.
• Під час обіду необхідно покласти на коліна . . . .

-Сонечко мені підказує, що ви втомилися. Тому я проведу фізкультхвилинку:
Ну ж бо, діти, дружно встаньте
І на місці закрокуйте.
На носочках підтягніться,
Один одному всміхніться.
Як пружинки , всі присядьте
І на місце тихо сядьте.
VI. Станція «Ідемо в гості».
6.1.Відшукай шкідливу пораду.
- От ми вже й на іншій зупинці, де ми пограємо в цікаву гру, а саме , я буду читати віршик, а ви, почувши шкідливу пораду, маєте сплеснути в долоні.
Якщо в друга іменини,
Ти не гай ані хвилини!
Завітай до нього вранці,
Ввімкни музику для танців,
Ще й пісні горлай щосили,
Щоб скоріше стіл нарили.
Подарунок лишай вдома –
Треба він тобі самому,
За один обід не варто
Подарунок віддавати.
Загрібай цукерки в жмені
І ховай їх у кишені.
Торт хапай двома руками,
Їж великими шматками.
Після торту руку жирну
Витри краєм скатертини,
А якщо вікно є поруч,
Витри руки краєм штори.
А коли ступнеш на ганок,
Скажи: «Стіл був препоганий!»
Стане соромно родині,
Особливо господині –
І тоді матуся вдруге
Іменини зробить другу.
- Сподобався віршик? Я надіюся, що ви так не ходите на дні народження? (Відповіді учнів) Готуючись до Дня народження друга перш за все ви повинні вибрати подарунок. І зараз ми навчимося як правильно це робити.

6.2.Робота з наочністю.
- Погляньте на перший малюнок. Кого ви тут бачите?
- Хлопчика і дівчинку.
- А яке свято святкують діти?
- День народження або іменини.
- Чому дівчинка збентежена, здивована?
- Бо хлопчик подарував їй папугайчика, знаючи, що в неї є котик.
- Так. Вибираючи подарунок другу, треба знати його захоплення, мрії і бажання. Даруючи цуценя, кошеня чи ховраха треба обов’язково узгоджувати це з дорослими.

VII. Зупинка «Вулиця».
7.1.Вірш «Я про інших і не думав». Обговорення вірша.
-Отже, ми навчилися, як правильно вибирати подарунки, поводитися в гостях, а зараз ми відправляємося на зупину «Вулиця», де Сонечко пропонує послухати віршик:
Вирішив я прогулятись.
Та не знав, як розважатись!
Ось калюжа величезна,
Широчезна, довжелезна!
Як стрибнув я у калюжу!
Стало мені гарно дуже.
Перехожі всі в грязюці,
Я, звичайно, теж в багнюці.
Бризки вліво, бризки вправо!
Всіх забризкав я на славу,
Перехожі всі кричать,
«Що ти робиш?!» - верещать.
Та, дарма, що скажуть люди,
І дарма, що з ними буде!
Не турбуюсь я про них,
Не хвилююсь про чужих!
Що ж мене турбує нині –
Те, що скаже мама сину?
Мама довго не сварила,
Показала воду й мило –
І прання, і покарання
Ледь дійшов вночі до спальні.
Та ще мучить тут сумління –
Перехожі ж бо не винні,
А також перуть до ночі…
Ех, не бачити їх очі!

-Дітки, вам віршик сподобався?
- Так.
-Я надіюся, що ви так себе не поводите на вулиці? А хто з вас знає як треба поводитися на вулиці? (Відповіді дітей).

7.2. Обігрування ситуацій на фоні та їх обговорення.
- А хто з вас хоче розіграти віршик на фоні?(робота з динамічним матеріалом).
- Вам сподобалося розігрувати віршик?
-Так.
- Тоді ми розіграємо ще декілька ситуацій:

• Мама з дитиною проходять повз магазин іграшок. Дитина кричить, вимагає негайно купити іграшку.
- Хто хоче розіграти цю ситуацію? А поки (ім’я учня) розігрує ситуацію, ми поміркуємо добре чи погано поводить себе дитина? Як би ви себе поводили?

• Хлопчик гуляє з собакою без повідка й намордника. Собака лякає людей.
- Чи завжди тварини слухаються своїх господарів? Які бувають випадки?

VIII. Підсумок заняття.
8.1.Розплутай запис і прочитаєш народну мудрість.
Обговорення прислів’я.

- Що означає цей вислів?
- Те, що якщо робити добро людям, то воно завжди буде повертатися до нас у стократ.
8.2. Підсумкова бесіда.
- Ви сьогодні гарно працювали. А скажіть, будь-ласка, чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття?
-Так.
- А що сподобалось найбільше? (Відповіді дітей).
- Свято у королівстві ввічливості завершується. Ми навчились, як потрібно вітатися поводитися в гостях , за столом. Не про все ми сьогодні сказали, але це і не можливо. Найголовніше ви повинні запам’ятати: треба вітатися першими з дорослими, ввічливо прощатися, дякувати за допомогу, виявляти доброзичливе і турботливе ставлення до малюків і старших. Будьте привітними, чемними, скромними і турботливими людьми. На згадку ми вручаємо вам таке маленьке символічне сонечко, щоб його промінчики добра нагадували вам про сьогоднішнє свято і ви були нашими промінчиками.
Категорія: Класні виховні заходи | Додав: tetiana9596 (15.01.2014) | Автор: Михайлюк Тетяна Георгіївна E
Переглядів: 2646 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!