Складання і запис речень, пов’язаних за змістом, на основі власних спостережень. - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Складання і запис речень, пов’язаних за змістом, на основі власних спостережень.

Тема. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання і запис речень, пов’язаних за змістом, на основі власних спостережень. 
Мета: вчити учнів розрізняти тексти за стильовими ознаками; формувати вміння учнів складати і писати тексти; закріплювати знання про будову тексту; розвивати зв'язне мовлення, вміння зіставляти, аналізувати, виховувати любов до природи. 

ХІД УРОКУ 

І. Організація класу до уроку 

ІІ.Актуалізація опорних знань 
1. Фронтальне опитування 
Що називається текстом? З яких частин складається текст? 
Як виділяються ці частини на письмі? 
2.Перевірка домашнього завдання 
Під якою назвою ви склали текст за малюнками? 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу 
1. Проблемна ситуація 
Послухайте тексти і скажіть, що вони мають спільного і чим різняться. 
1)— Ой, Сергію, дивись, яке дерево. 
Це не дерево, Оленко, а кущ. 
Як він називається? 
Калина. 
Які красиві на ній квіти! 
Так, калина дуже красива. І восени, й навесні... 
2)КАЛИНА ЗВИЧАЙНА 
Належить до родини жимолостевих. Це високий, з сильно розвиненим галуззям кущ. Попони вкриті сірою корою з позвдошніми тріщинами. Листя трилопатове, темнозелене, округлене або зворотнояйцеподібне, знизу опущене, сірувато-зелене. Квіти білі, зібрані в плескаті зонтикоподібні суцвіття. Червоні, соковиті, круглі плоди дозрівають восени. 
3) КАЛИНА 
Стоїть при дорозі калина. І хто йде, той милується нею. Гарна вона будь-якої пори року. Навесні вбирається калина у смарагдові шати листя, біле мереживо квіток. Духмяні, запашні, сніжно- білі, милують вони око невимовною красою. Згодом з'являються на місці ніжних суцвіть важкі кетяги, наливатимуться терпким соком, рум'янітимуть. 
А прийде осінь — не мине й калини, прибереже для неї найчарівніші барви. І стоїть чепуруха у новому вбранні. 
Що спільного мають ці тексти? Чим різняться? 
Як ви думаєте, чому про одне й те саме розповідається по- різному? 

ІV. Оголошення теми й мети уроку 
Сьогодні ми складатимемо і записуватимемо реченя, пов’язаних за змістом, на основі власних спостережень. 

V .Пояснення нового матеріалу 
1. Побудова реченя 
2. Робота з ілюстрацією. 
3. Словникова робота 
4. Колективна робота 
5. Запис тексту 
6. Перевірка 

VІ Рефлексія 

Дайте оцінку уроку, відповівши на такі запитання:

1. Що на уроці було головним?

2. Що було цікавим?

3. Про що нове дізналися? 

VІІ. Підсумок уроку 

З досвіду роботи вчителя Ломиноги О.С. Золочівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (26.03.2013) | Автор: Ломинога О.С.
Переглядів: 269 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]