Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Соціальні навички та успішне навчання

Соціальні навички та успішне навчання

Коли дитина переходить у старшу або підготовчу групу дитячого садка, батьки сподіваються на те, що вона буде вчитись читати й писати. Але перш ніж зосередитись на оволодінні академічними знаннями, необхідно опанувати багато інших необхідних навичок. Дослідження показують, що найбільш важливі навички, яких слід навчати дітей на даному віковому етапі, – це навички соціальні: співпраця, самоконтроль, упевненість, самостійність, допитливістьемпатія та спілкування.

У перші місяці навчального року у вихователів найбільше труднощів виникає з дітьми, в яких є поведінкові проблеми й недостатньо розвинена увага. Насправді все просто: якщо дитина не вміє дотримуватися черги, слухати та спокійно сидіти у групі, як вона може вивчити навчальний матеріал? Саме тому на початку року багато часу приділяється навчанню й розвитку основних соціальних навичок дітей.

На щастя, попередній досвід соціальної взаємодії як удома, так і в молодших групах дитячого садка, допомагає дитині адаптуватись до змін, що сталися з колективом після літнього періоду відпочинку. Як тільки малюк на достатньому рівні набуде базових навичок соціальної взаємодії та поведінки у групі, він буде готовий до зосередження на навчальному матеріалі. Тобто дитина зможе отримати більше знань, якщо підхід до розвитку її соціальних, емоційних і когнітивних (та академічних) навичок буде максимально збалансованим її батьками та вчителями дошкільної освіти.

Останнє дослідження в галузі розвитку мозку показало, що здібності дитини взаємодіяти з іншими дітьми, контролювати й виражати свої почуття, самостійно вирішувати основні завдання так само важливі для досягнення успіху в навчанні, як і академічні навички. Провідні шляхи в головному мозку, необхідні для успішного навчання, розвиваються за допомогою позитивної взаємодії з іншими людьми! Вихователі використовують ці дані, щоб допомагати дітям налагоджувати стосунки один з одним, ділитись і піклуватися, слухати й висловлюватись у групах, відчувати себе впевнено, приймаючи нові труднощі.

Початкові базові навички

Ось кілька прикладів того, які цілі ставлять досвідчені вихователі на початку навчального року у старшій або підготовчій групі. Батьки можуть адаптувати їх у своїй родині й допомогти дитині розвиватись у даному напрямі, перебуваючи в комфортних умовах рідної сім'ї й оселі.

  • Упевненість у собі й самооцінка: це одні з перших навичок, на розвитку яких зосереджуються вихователі. Важливо прищепити дитині позитивне ставлення до самої себе – себе як особистості й учасника соціальних взаємодій. Ця навичка не втратить свого значення протягом усього життя дитини, допоможе їй відчувати себе здібною та вмілою як зараз, так і в подальшому навчанні.
  • Співпраця: ігри, оповідання та пісні допомагають дитині вчитися працювати разом з іншими дітьми – не найлегше завдання в цьому віці! Співпраця для малюка – це вміння співпереживати та знаходити спільну мову з іншими людьми.
  • Допитливість: можливо, одна з найважливіших навичок, яку дитина повинна розвинути на даному етапі, – це жага навчання. Вихователь може використовувати широкий спектр цікавих матеріалів та ідей, щоб залучати природну цікавість вашої дитини. Останні дослідження показують, що нові або незвичайні заходи й матеріали (у порівнянні з уже знайомими) активніше залучають мозок, примушуючи його звертати пильну увагу на пропоновану інформацію.
  • Спілкування: вираження себе та своїх думок, почуттів і знань про світ є для вашої дитини однією з ключових навичок. Воно лежить в основі всіх навичок читання, письма, математики та природничих наук. Якщо дитина вміє впевнено висловлювати свою думку, вона стає більш відкритою до навчання й розвитку мислення.

Як батьки можуть сприяти розвитку цих навичок

Допомагайте своїй дитині розвивати найважливіші соціальні та емоційні навички, забезпечуючи її зв'язок із друзями з дитсадка в умовах вашого дому. Спитайте в малюка, кого б він хотів запросити в гості пограти. Найчастіше дітям буває простіше налагоджувати дружні стосунки у своєму власному просторі один на один, ніж у садку. Багато педагогів помічають, що дитина, якій складно заводити друзів або взаємодіяти у великій групі, легше налагоджує тісний зв'язок з новим другом у себе вдома. Ці стосунки можуть потім переноситись і в умови садка. Після того як дитина налагодить зв'язок з одним одногрупником, їй буде легше встановити дружні стосунки з іншими дітьми.

Значення гри

Для вашої маленької дитини гра – це важлива робота. Вона росте, учиться й досліджує світ за допомогою гри. Це відбувається через складні ігрові процеси, які спонукають її думати, вирішувати завдання, залучати уяву та фантазію. Коли дитина бере участь у грі, їй доводиться планувати, зосереджуватись і прагнути до мети, використовуючи всі основні життєві та професійні навички.

У дитячому садку дитині повинні давати можливості брати участь у різних ігрових ситуаціях протягом дня. Малюка можуть познайомити з літерами й цифрами за допомогою змістовної драматичної гри, конструкції з кубиків і літературних або музичних творів. Тому не переймайтесь, якщо ваша дитина приходить додому й розповідає, що цілий день гралась!

Також і вдома створюйте їй усі умови для розвивальних ігор і занять. Пам'ятайте про те, що досвід, якого дитина набуває на початку навчального року, закладе важливу основу, яка дозволить їй стати захопленим учнем протягом усього життя – захопленим, тому що дитина виявить, що навчання може бути веселим і цікавим.



Джерело: https://childdevelop.com.ua/articles/develop/3414/
Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: Natali (23.04.2017) | Автор: Розвиток дитини
Переглядів: 829 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!