Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Урок читання 2 клас Урок – роздум Тема. Совість – це у людині головне. Матеріал до уроку. В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка». Мета. Ознайомити дітей із твором В. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка». Вчити давати характеристику головним дійовим особам, аналізувати та оцінювати їх поведінку і вчинки, робити висновки щодо прочитаного. Розвивати виразне читання, зв’язне мовлення, вміння висловити свою думку, цінувати думки товаришів.Виховувати доброту і чуйність, викликати бажання наслідувати добрі справи однолітків. Обладнання: портрет В. Сухомлинського, таблиці для розчистки (на кольорових карточках для кожної дитини),тлумачний словник, памятка для кожного учня; листок з початками речень для гри «Продовж речення» ; листки для роботи в парах; листочки з словами для складання розповіді, читанка 2 клас, ІІ частина. Хід уроку І. Організація класу Всі прочули ви дзвінок На улюблений урок. Кожен з вас приготувався, На перерві постарався. Зараз сядуть асі дівчатка А за ними і хлоп’ятка. Ласкавинки посилаймо. Працювати починаймо! ІІ. Мовна розминка 1. Дихальні вправи - Щоб ротик і язичок були на уроці слухняними, виконаємо зараз такі дихальні вправи: - 1,2,3 – вдихаємо повітря, 4 – видихаємо. - 1,2,3 – вдихаємо повітря, 4 – видихаємо, ніби гасимо свічку. - 1,2,3 – вдихаємо повітря, 4 – видихаємо, показуємо, як із кульки виходить повітря. 2. Розчитування Вправи на розширення кута зору. - У вас на столі є кольорові листочки. На кожному з них є складова таблиця. - Візьміть листочок жовтого кольору. Зосередьте свій погляд на лінії. Намагайтеся побачити букви, які записані зліва і справа. Прочитаймо їх. (Так читаємо ще складові таблиці на червоному і зеленому листочках) Ц Е УЧ НІ Щ О КО ЛИ Н І ВО НА Ї Й ВІ ЧІ ДВЕ РІ СИ ДІВ ШКО ЛА ПО ДИВ 3. Промовляння скоромовки РАК ТАТУСЬ ПРИНІС З КРАМНИЦІ РАЧЕНЯТАМ РАХІВНИЦІ. ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів 1. Перевірка домашнього завдання - З яким твором ви познайомилися на минулому уроці? - Хто є головними героями? - Ви уважно дома читали оповіданнячко? - Пропоную вам пограти в гру «Доведи що…». Ви повинні вибрати в тексті і прочитати те місце, що доводить: Що дія оповідання відбувається на весні. Що Петрик не допомагав бабусі. Що Петрика вразило , як пташка будувала своє гніздо. Що Петрик зрозумів, що треба працювати , а не лінуватись. 2. Бесіда - Хто є автором оповідання «По волосинці?» - Сьогодні ми з вами продовжимо знайомство із творами В. Сухомлинського. Згадайте може ви щось знаєте про цю людину? (Вивішую портрет) - Василь Сухомлинський народився 1918 році, 15серпня в с. Васильків ці на Полтавщині, у селянській сім’ї. Крім Василя у сім’ї було ще троє дітей. Батьки ніколи не сварилися між собою і не карали своїх дітей. Може тому всі обрали професію вчителя. В. Сухомлинський – найвідоміший педагог і письменник. Він працював у школі 35 років. В.Сухомлинський – заслужений вчитель України. Василь Олександрович дуже любив дітей і написав для них багато цікавих оповідань , казок. Його твори вчать вас бути добрими, чуйними, працьовитими, щоб любили батьків, а також свою прекрасну Батьківщину. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Тож давайте познайомимося ще із одним твором В. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка». Через автор оповідання хоче сказати вам, що совість – це головне у людини. А ми в свою чергу прочитавши дане оповідання , зможемо заперечити, або погодитись із автором. - Діточки, а що таке совість? Може хтось з вас зможе пояснити? - Де ми можемо дізнатися, яке лексичне значення має слово «совість»? - Правильно. В українській мові є словник, у якому можна дізнатися про лексичні значення любого слова. Такий словник називається тлумачний.( Вчитель показує словник) - Ось зараз знайдемо слово «совість» і прочитаємо його лексичне значення. ( Тлумачний словник. – Харків: 2007, ст. 5510 Совість – це усвідомлення і відчуття моральної відповідальності за свою поведінку та вчинки. - У вас дане визначення написане на пам’ятці.
- Погляньте на дошку. Прочитайте ще раз назву оповідання. - Як ви думаєте, про що, або про кого розповідається у оповіданні, знаючи тільки його назву? - Прошу давати відповідь на запитання, продовжуючи речення за даними початками: «Я думаю…», «На мою думку…»(вчитель вивішує на дошці листок, на якому записано: «Я думаю…», «На мою думку…»)(Діти висловлюють своє припущення) - А якщо я вам запропоную декілька слів, чи буде вам легше висловити свої припущення щодо змісту оповідання? - У вас на столі є голубий листочок . Давайте прочитайте записані там слова. Клас, учні, незнайомка, цікавість, всміхалися, Оля, приїхала, парта, учитель.
Діти складають свої розповіді. - Яка у вас вийшла чудова розповідь. А зараз ви маєте змогу переконатися, чи правильно ви зрозуміли зміст твору за його назвою. ІV. Формування контрольно оцінювальних дій
Горбатенька дівчинка Клас розв’язував задачу. Учні схилилися над зошитами. Коли це у двері хтось тихо постукав. Відчини двері й подивись, хто там стукає, - мовив учитель. Чорноокий хлопчик, що сидів за першою партою, живенько відчинив двері. До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п’ять пар очей впилися у незнайому дівчинку. Вона була горбата. І зупинка - Кого привів у клас директор? - Чому всі діти звернули увагу на дівчинку? - Що б ви зробили у такому випадку? - Як ви думаєте, що трапилося дальше? Учитель затамував подих і повернувся до класу. Він подивився у вічі пустотливих школярів і мовчки благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ні подиву, ні насмішки. У їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивились на дівчинку й лагідно всміхалися. ІІ зупинка - Чого боявся вчитель? - Як сприйняли діти дівчинку? - Як би ви поступили в такому випадку? - Як ви думаєте, що трапилося дальше? Учитель полегшено перевів дух. - Цю дівчинку звуть Оля, - сказав директор. – вона приїхала до нас далеку, хто поступиться їй місцем на першій парті? Бачите, яка вона маленька? Усі шість хлопчиків і дівчаток, що виділи за першими партами, піднесли руки: - Я… Учитель тепер спокійний: клас витримав іспит. - Який іспит витримав клас? - Як ви вважаєте, чи правильно поступили діти?. Фізкультхвилинка
- Прочитайте те місце твору, де розповідається, чим займалися учні в класі. - Прочитайте те місце твору, де розповідається, як учитель дивився на своїх учнів. - Прочитайте те місце твору, де розповідається, як учні зустріли дівчинку. - Яка головна думка твору? - Чи вважаєте ви, що автор сказав правильно, що совість - це в людини головне. Що хотів нам сказати автор?
Робота в парах - Зараз ви попрацюєте в парах. Покажіть кожен свою пару. Пригадайте правила роботи в парі. У вас на парті є листочок рожевого кольору. Пропоную вам прочитати деформовані прислів’я. дяЛюність родожча аз все. еН сясмій з ихал людськоог, щоб обіт не лобу такого. - Людяність дорожча за все. Не смійся з лиха людського, щоб тобі не було такого. - Як ви розумієте дані прислів’я . - Дані прислів’я записані вам у пам’ятку. V. Підсумок уроку Гра « Мікрофон» - Що сподобалося вам на уроці? - Що цікавого ви дізналися на уроці? - Кому ви запропонуєте прочитати пам’ятку із прислів’ями? Ви ще маленькі. У вас усе життя попереду. В народі кажуть: «Життя прожити - не поле перейти», тому у вас буде безліч життєвих ситуацій, з яких потрібно знайти достойний вихід. Мені б хотілося, щоб ви пам’ятали прислів’я з пам’ятки, дали їх прочитати рідним і знайомим.
Совість – це усвідомлення і відчуття моральної відповідальності за свою поведінку (Тлумачний словник. – Х.: 2007, ст. 551) Совість – це головне у людини. В. Сухомлинський Людяність дорожча за все. Не смійся з лиха людського, щоб тобі не було такого.
Гавриш Р. М., учитель початкових класів, Косівська школа № 1 Івано-Франківської обл.
| |
Переглядів: 6374 | Рейтинг: 4.3/3 |
Всього коментарів: 0 | |