Таблиця ділення на 9. Вправи та завдання на застосування таблиці ділення на 9 - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Таблиця ділення на 9. Вправи та завдання на застосування таблиці ділення на 9

Уманський методичний кабінет

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3

 

Урок математики на тему:

 

«Таблиця ділення на 9.

Вправи та задачі на застосування

таблиці ділення на 9»

   

                                                    Підготувала Бондар Світлана Іванівна

Тема: Таблиця ділення на 9. Вправи та задачі на застосування таблиці ділення на 9. 

 Мета: Вчити розв'язувати вправи та задачі на застосування таблиці множення і ділення; ознайомити з деякими економічними термінами та їх значеннями; розвивати критичне мислення, уяву; виховувати економічну грамотність, бережливість.

  1. Організація класу.
  2. Каліграфічна хвилинка 3, 33

   Склад числа, сусіди,

  1. Математичний диктант
    1. Добуток чисел 9 і 7
    2. Частку чисел 54 і 9

3. Суму чисел ЗО і 12 зменшити в 6 р.

  1. Різницю чисел 15 і 6 збільшити в 8 р.
  2. Знайти суму добутків 5 і 4 і 4 і 9
  3. Частку найбільшого двоцифрового і найбільшого одноцифрового.
  4. 12 збільшити в 4 р.
  5. 2 частину від числа 60.
    1. Пояснення нового матеріалу. На дошці таблиця ділення на 9. Які приклади треба запам'ятати?

81:9 = 9

То скільки буде? (таблиця ділення на 9)

  1. 1 .Сьогодні на уроці ми познайомимося з деякими економічними термінами. Клас поділимо на 4 групи.
    1. Банк - 1 група
    2. Виробники - 2 група
    3. Маклери - 3 група
    4. Підприємці - 4 група

Побачимо, чи вмієте ви злагоджено працювати групами.                        

  1. Задача 428

 9 ц. - 72 к.

 ? ц. - 48 к.

 Завдання.

Скласти обернені задачі, щоб невідомо було:

  1. гр. - 9 ц.

2,3 гр. - 72 к.

 4 гр. - 48 к.

Дії з поясненням, вираз. (Вирази потім на дошці) 1 гр. 72 : (48 : 6) = 9 (ц.)

2,3 гр. (48 : 6) х 9 = 72 (к.)                                                                                4

4гр. (72 : 9) х 6 = 48 (к.)

Я хочу отримати прибуток, тому відкриваю свою справу. Я буду виготовляти

учнівські ручки, лінійки, олівці - деяке шкільне приладдя. Мене можна назвати бізнесменом? Хто такий бізнесмен?

3. Щоб взяти кредит я іду в банк. Що таке банк?

Кредит дають під відсотки. Банк бере собі відсоток - 9 частину від позиченого.

Мені потрібно 27 тис. грн.

Скільки я повинна  повернути банку ?

27 тис.: 9 = 3 тис. 27 тис. + 3 тис. = ЗО тис. (грн.)

Борг

Витрати

Прибуток

Чистий прибуток

30 тис.

28 тис.

48 тис.

20 тис.

  1. Виробники.
  2.  Хто такі виробники?

За оренду приміщення виробники заплатили 4 тис. грн., за обладнання і матеріал для продукції 15 тис. грн., на заробітну плату 9 тис. грн. Які витрати понесли виробники?

4 + 15 + 9 = 28 тис. (грн.)

  1. Складемо за скороченим записом задачу про виробників. За 1 год. 1 виробник виготовляв
    1. р. - 9 к.

       }?к.

            9 л. по 6 к.

  1. група дії з поясненням 2,3 групи схема, вираз

1 група змінити запитання, щоб остання була дія віднімання 4.  

1). 9x3 =27 (к.) 2,3

  1. . 6 х 9 = 54 (к.)
  2. . 54+27 = 81 (к.)

Фізкультхвилинка.

6. Щоб продати продукцію виробники звернулися до маклерів. Хто такі маклери?

Щоб угода відбулася треба розв'язати приклади 427

  1. стовпчик з коментуванням
  2. стовпчик - самостійна робота

(42: 9)+ 32 = 40                           45- (18: 9) = 43

(81 :9)-9 = 0                                 27+ (27: 9) = 30

(63 : 9)+(54: 9)= 13                      85 -27 = 58

(100-55): 9= 5                               39 + 49 = 88 

          А чи вміють маклери знайти: половину 8, 14, 18

третину 9,18,27.                                                                                                                                  9 частину 18,36, 72,81                                                                                                               З частину від 2 дм. 4 см. - ? (8 см.)

         А хто такі підприємці ?

  1. Рольові задачі.

 Виробник:

- Ми хочемо за продукцію 54 тис. грн.

Маклер:

- 9 частину ми беремо за послуги

54...9=...

Виробник:

У нас залишилось прибутку 54 ... 6 = ...

Запишемо в таблицю

 Маклер:

Ми продали товар підприємцю за 60 тис. грн. І отримали ще прибуток          

60 -.... 54 -....

Всього з підприємця і виробника ми отримали

 6 ... 6 = ....

Підприємець:

Щоб покрити всі витрати ми підняли ціну 1 ручки і 1 лінійки в 9 разів. Яка стала їх вартість?

 9x9=18 (к.) – ручки

 6 х 9 = 54 (к.) - лінійки

То який чистий прибуток отримав бізнесмен?

48 тис. - 30 тис. = 18 тис. (грн.)

18 тис. + 2 тис. = 20 тис. (грн.)

Як ви думаєте, чи стала я бізнесменом?

Хто отримав прибуток і не дуже наробився? (Маклер).

  1. Геометричний матеріал

За зароблені гроші бізнесмен купив виробниче приміщення довжиною 18 м, шириною у 2 р. меншою. Який периметр цього приміщення?

18:2 = 9 (м) - ширина

Р = 18+ 18 + 9 + 9 = 54(м)

  1. Підсумок

Чи сподобався урок?

Які нові економічні терміни запам'ятали?

Парна робота. Перевірте один в одного знання таблиці діленняна 9. 

VIII Домашнє завдання.

1 гр. № 432,431 (1,2)         2,3 гр. № 432,431 (1)           4 гр. № 432.

 Додаток

Банк - установа, яка зосереджує кошти, надає кредити, здійснює розрахунки. Підприємець - той, хто володіє промисловим, або торговельним закладом. Виробник - той, хто виробляє, виготовляє, яку-небудь продукцію.

Маклер - посередник в укладенні торговельних та біржових угод.

Бізнесмен - комерсант, підприємець, людина, яка робить вигідну справу.

 Кредит - надання в борг цінностей або грошей під проценти.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (10.11.2014) | Автор: Бондар Світлана Іванівна
Переглядів: 904 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!