Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості та складені задачі на знаходження площі прямокутника - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості та складені задачі на знаходження площі прямокутника

Тема: « Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості та складені задачі на знаходження площі прямокутника.»
Мета: закріпити вміння і навички розв`язувати задачі на обчислення площі прямокутної ділянки; розв`язувати прості та складені задачі; ознайомити учнів з навчальними закладами і професіями.
Клас: 4 клас
Вчитель: С.М.Ахмадєєва
Обладнання: комп’ютер, проектор, малюнки, рисунки фігур, картки.

                                                          Зміст уроку

 

І. Організація учнів до уроку
- Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався –
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
Математика – наука
Точна і серйозна.
І прожить без неї нам
Навіть дня не можна.
- Девізом нашого уроку стануть слова: (читаємо хором)
«Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати»

ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- «Ми з насолодою пізнаємо математику. Вона захоплює нас, як квітка лотоса», - так говорив відомий філософ Аристотель. Наш сьогоднішній урок незвичний, але повірте мені, дуже цікавий. Та перш, ніж повідомити вам нашу тему уроку, я пропоную сьогодні уявити собі, що пройшло вже 8 років, і ви вступаєте до університету, чи інституту, чи академії.
Але вам треба скласти вступні іспити. Готові?
Отже, такі запитання:
-Щоб знайти площу прямокутника, потрібно…
-Тисяча тисяч – це…
-Скільки вершин у п`ятикутника?
-Які геометричні тіла ви знаєте?

IІІ. Хвилинка математичної каліграфії
- Відкрийте, будь ласка, свої зошити, у яких ми сьогодні працюватимемо і запишіть число. Під час письма дотримуйтесь правил посадки за партою, тримайте спинку прямо, не нахиляйтесь надто над партами.
- Запишіть найбільше шестизначне число стільки разів, скільки у класі вікон.
- Запишіть число, коли ви народилися стільки разів, скільки вам зараз років.
- Слідкуйте за каліграфією написання цифр.
- Молодці, ви добре справились із завданням. Вміло і каліграфічно написали вивчені ще у 1 класі цифри. Наші гості хочуть переконатись у тому, що ви умієте писати не тільки диктанти на уроках української мови, але й на уроці математики. Покажемо їм, що це дійсно так?

ІV. Математичний диктант
1. Яку одиницю вимірювання використовують для площі фігури? (1 см кв)
2. Запишіть сусідів чисел: 500, 1005, 23 499.
3. Який місяць наступить, якщо від початку року пройде 4 місяці? (травень)
4. Запишіть суму розрядних доданків 900 + 50 + 4 одним числом.
5. За 3 хвилини равлик подолав відстань 15 см. З якою швидкістю він рухається?

Взаємоперевірка математичного диктанту
- Поміняйтесь зошитами із сусідом по парті і перевірте написане, звіривши з правильними відповідями на екрані. Якщо ви помітили помилку, закресліть неправильну відповідь простим олівцем і напишіть правильну.
- Підніміть руку ті учні, сусіди яких не допустили жодної помилки.
- Тепер ті, сусіди яких допустили 1 помилку…2 помилки.
- Розумники! Дуже добре…
V. Усні обчислення
- У вас на партах лежать картки із прикладами, які потрібно обчислити усно. Виберіть правильні відповіді, і обведіть їх. Правильні букви відповідей допоможуть вам скласти імена дітей з казкового університету. Будь ласка, об’єднайтеся в групи за малюночками.
Картка 1 (140 – 40 + 250) : 70 = а) 120; ф) 5; в) 45.
(900 – 300) * 6 = б) 680; і) 3600; с) 154
800 000 + 100 000: 1000 = н) 800 100; р) 67; ч) 342
50 – 45 + 12 : 4 = п) 88; о) 8; ц) 674
Картка 2
1 * 4 + 0 * 2 = м) 4; ф) 67; ч) 890
120 000 + 34 000 – 4 000 = г) 4500; о) 50 000; 56 000
42 : 7 + 87 000 = б) 87600; л) 87006; т) 450
999 000 – 99 000 = к) 9 000; і) 900 000; ф) 29

VI. Актуалізація опорних знань учнів
Отже, ви всі розумнички і вас зараховано до Університету.Щоб оцінювати ваші знання, у вас на партах залікові книжки, і оцінки за урок ви будете виставляти саме в них.
Починаємо практичне заняття з математики,з теми «Площа»
- Що таке площа прямокутника?
- Назвіть одиниці вимірювання площі.
- -Що в класі можна виміряти мм2,см2,м2? А км2?
- - Що таке ар?,гектар?
- Якщо різні одиниці, що треба зробити?
Перше завдання(за варіантами):
1.а=5см 2.а=60дм
В=30см в=2м
S=? S=?
(5х3=15(см2) (60х20=1200(дм2)
50х30=1500(мм2) 2х6=12(м2)

Оцінювання:
Все правильно-2 бали
Одна помилка – 1 бал
Неправильно- 0 балів
Наступний інститут – будівельний
Побудувати будинок. Фасад має прямокутну форму довжиною 15 м і висотою 5 м. Скільки потрібно заплатити за фарбування будинку, якщо 1м2 побілки коштує 10 грн?
1)15х5=75(м2)
2)10х75=750(грн..)
Оцінювання:
Все правильно-2 бали
Одна помилка – 1 бал
Неправильно- 0 балів
Після фарбування треба відпочити
Фізхвилинка
Друг наш Зіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся,
Руки в сторони розвів, мабуть, пульт він загубив.
Щоб пультик відшукати,
Треба на носочки встати.
Наступна академія сільського господарства.
Накреслити квадрат зі стороною 5 см, поділити на квадратні сантиметри і розфарбувати 1\5частину квадрата. Чия бригада швидше впорається – одержує 2 бали.Невеличка підказка: спочатку треба знайти площу, а потім 1/5 від усієї площі.
Оцінювання:
Все правильно-2 бали
Одна помилка – 1 бал
Неправильно - 0 балів
Текстильний інститут
Виготовити скатертину площею6м2.Її потрібно обшити мереживом. Скільки потрібно мережива, щоб обшити всю скатертину?Чи вистачить 15 метрів?
6м2=2х3
Р=(2+3)х2=10м
15-10=5(м)
Оцінювання:
Все правильно-2 бали
Одна помилка – 1 бал
Неправильно - 0 балів
Автомобільно- дорожній.
Через річку побудували міст довжиною і шириною 6 м.Тротуар займає 1/6 частину площі мосту. Яку площу займає проїжджа частина?
1)30х6=180(м2) – площа мосту;
2)180:6=30(м2)
3)180-30=150(м2)
Один учень виконує біля дошки.
Оцінювання:
Все правильно-2 бали
Одна помилка – 1 бал
Неправильно - 0 балів

VІІ. Підсумок уроку.
Ми з вами здійснили подорожі до різних інститутів.Який вам найбільш сподобався?Порахуємо бали.
- Як можна обчислити площу прямокутника?
- Для чого у житті вам знадобиться уміння визначати площу прямокутника?
- Що для цього потрібно?
- А тепер прошу вас визначити, чи сподобався вам наш урок. Якщо так, берете з мого столу жовтий стікер, якщо ж чомусь ні – іншого кольору. Прикріпіть їх, будь ласка, на наш умовний прямокутник, та подивимось, яку його площу – більшу чи меншу, займуть позитивні враження від уроку.
- То які враження від уроку зайняли більшу площу прямокутника?

Якщо залишиться час
Тест
- Кожному з вас я роздам картки із завданнями, які вам потрібно обчислити та вибрати одну правильну з трьох варіантів. На це завдання вам 3 хвилини.
5) Ключ до тесту (взаємоперевірка)
1) б
2) б
3) в
4) в
5) б
6) а
Я перевірю роботу кожного з вас та виставлю оцінки.

ХІІ. Домашнє завдання: І група:№ 480;
ІІ група: № 481 та № *479.

Категорія: Уроки | Додав: (01.01.2015) | Автор: Светлана E
Переглядів: 979 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!